Ga naar inhoud

1 PC gooit het modem/router door de war.


Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk heb 3 pc\'s met het internet verbonden.\r\npc1 Main PC waarmee ik de router heb ingesteld (win XP)\r\npc2 Lan-kabel verbonden PC (win XP)\r\npc3 draadloos verbonden PC (win 2000)\r\nverder heb ik ADSL van planet internet.\r\n\r\nHet volgende probleem doet zich voort:\r\nik heb PC 1 aan staan, en verbonden met het internet.alles werktperfect. En met Pc 3 zijn ook geen problemen.\r\nMaar als ik de lankabel van PC 2 in de \"belkin wireless modem/router\" doe, dan vallen de lampjes van \"verbinding naar telefoonlijn\" en \"verbinding tot internet\" uit. en kan ik met geen pc meer internetten.vervolgens zie je de lampjes knipperen, om weer verbinding te maken, maar dat lukt niet.\r\n\r\nLannen kan nog wel, maar ik heb geen internet.\r\n\r\nIk denk dat het probleem bij het volgende ligt:\r\nIk heb een nieuwe lankaart erin gedaan, om te testen of hij het doet. toen heb ik mijn oude er weer ingedaan. Maar als ik de IP instellingen handmatig wil instellen, dan krijg ik een error van : dit ip adres is al in gebruik door een andere netwerk kaart. [url=http://webdisk.planet.nl/kahro000/publiek/album/IP%20problemen.JPG](zie plaatje)[/url]\r\n\r\nHoe kan ik alle verbindingen verwijderen, en helemaal opnieuw mijn netwerk instellingen instaleren?
Link naar reactie
Het kan goed kloppen. Als je dat plaatje krijgt moet je gewoon op NEE klikken, dan neemt hij alsnog de instellingen over die jij hem hebt opgegeven.\r\nIk heb dat hier ook en werkt daarna zonder problemen.\r\nWil je het echt weg krijgen zul je de andere kaart weer op dezelfde plek moeten duwen. Dan als je opgestart bent bij de hardware de \"installatie ongedaan\" moeten maken, pc afsluiten en netwerkkaart wisselen, dan zou het weg moeten zijn.\r\nZal ook wel in de registry ergens te doen zijn, maar ik weet zo vlug niet waar.\r\nDoch probeer bovenstaande tip eens.\r\nHeb je alle pc\'s statisch (dus vast) ingesteld? Zoja, controleer dan ook of je geen dubbel ip adres gebruikt.\r\nSuc6.
Link naar reactie
Nee interne ip adresssen zijn niet altijd statisch. Statisch wil zeggen vaste ip adressen die je zelf instelt, deze kunnen niet wijzigen.\r\nDynamisch wil zeggen dat de ip\'s niet vast zijn, ze -kunnen- (hoeft echter niet) wisselen en worden uitgegeven door een DHCP server, in elk geval door derden zoals je internet provider of je router of een server die apart ip\'s uitdeelt.\r\n\r\nHoe je kunt zien of waar je dat instelt?\r\nIn je configuratiescherm bij netwerk eigenschappen. Neem dan de eigenschappen van je Lan verbinding.\r\nDan klik je weer op eigenschappen van tcp/ip.\r\nAls daar ip adres en DNS (naamserver) op \"automatisch\" staat, dan heb je dynamische ip adressen en krijgt je pc ze automatisch.\r\nAls daar bij ip adres een getal staat, bijv. 192.168.1.12 (of een ander ip adres) dan is de zaak statisch (vast) ingegeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...