Ga naar inhoud

printers weg na wijzigen schijfletter CDROM


Aanbevolen berichten

Na het wijzigen via schijfbeheer van CDROM-stationsletter van E naar een andere letter, zijn mijn printers verdwenen en werkt de scanner niet meer. Drivers hiervan opnieuw installeren lukt niet, want de installatie wordt niet voltooid. Kon alleen nog terug naar de oude situatie via systeemherstel.\r\nHoe kan ik zonder problemen toch de CDROM op andere letter zetten, want op deze letter moet een externe harde schijf komen (ivm website-beheer) Weet iemand raad?
Link naar reactie
Misschien zitten sommige open progs elkaar in de weg, of: USB-aansluitingen die ooit onderling verwisseld zijn geweest.\r\n\r\nHoewel in W98 wat ik gebruik, zo\'n probleem niet voor de hand ligt want CD verspringt ALTIJD naar een hogere letter dan HD, zet ik mijn CD-toestel altijd meteen na installatie van Windows al vast op letter Z.\r\n\r\nHeb je misschien ooit cardreaders ofzo aan boord gehad, die tijdelijk schijfletters bijmaakten en waaraan het systeem wellicht nog een \"herinnering\" kan hebben?\r\n\r\nMisschien de moeite waard om eens te proberen of je manipulatie wel lukt in Veilige Modus.\r\n\r\nWel en liefst eerst, terdege je apparatenlijst checken en ook je protocollen in Eigenschappen van Netwerkomgeving, om vast te stellen dat er geen apparaat meer dan 1x in opgenomen staat.
Link naar reactie
Jammer, hier kan ik geen wijs woord over zeggen. \r\n\r\nIn mijn eigen misschien enigszins vergelijkbaar (draadloos) netwerkje kan ik vanuit W98se de beide XP-ers niet zien, zij mij en elkaar en ook de \"gedeelde\" printer wel maar de printer krijgen zij niet in werking; het enige wat goed gaat is Internet voor allemaal.\r\n\r\nKennelijk HEEFT het bij jou allemaal wel al gewerkt dus blijft de puzzel: waarom nu niet ... \r\n\r\nHet eerste waar ik aan zou denken om te proberen/riskeren is, via de Windows-CD, ZONDER FORMATTEREN, reparatie-(home) cq upgrade-setup(pro) door te voeren, maar zelfs dit blijft een schot in het duister en maakt er wellicht andere problemen bij of nieuwe ervoor in de plaats.
Link naar reactie
Probleem is inmiddels gelukkig opgelost. Voor de scanner heb ik een andere usb-poort gebruikt. Die werkte toen weer.\r\nWat betreft de printer kwam ik erachter dat deze wel bleef staan bij stationsletterwijziging van de CDROM, maar verdween zodra ik de computer afsloot met de externe harde schijf nog aan.\r\n \r\nNu ik dit weet doe ik voordat ik de PC afsluit eerst stroomstekker eruit van de harde schijf (na te hebben losgekoppeld via Hardware veilig verwijderen). Dan gaat het goed.\r\nWillem: nog bedankt voor je reactie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...