Ga naar inhoud

Schreivvouten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=cuizenier]Graag nog een keer en dan is het stop voor mij.\r\nNederlands is een levende taal voor hyprocriten die elke keer weer bepaalde woorden willen veranderen .\r\nDe mooiste en levendigste taal, is nog altijd het Vlaams dit zegd geen Belg maar een ras echte Mestreechteneer.\r\nAlle dialecten zijn veel en veel mooier als het koude Nederlands, al hoewel dit ook maar een dialect is en geen taal.[/quote]\r\nWel eens gehoord van communiceren? :-( \r\nMisschien iets heel moeilijks voor jou. ;-) ;-) :lol: :lol: :lol: ;-) \r\nMaar door allemaal dezelfde taal te spreken en allemaal op de zelfde manier te schrijven, kunnen we met elkaar communiceren.\r\nEn helaas voor jou, Nederlands is een taal. Vlaams niet.\r\nEn elke taal heeft dialecten. ;-)
Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[img]http://forum.kwentje.nl/images/smiles/worshippy.gif[/img] Modje! [img]http://forum.kwentje.nl/images/smiles/worshippy.gif[/img] :mrgreen:\r\n\r\nAch ja, ik ben op het vorige forum meerdere malen uitgeschoten naar de topicstarter over zijn/haar taalgebruik. Ik heb hier ook wel eens bijvoorbeeld Richt aangevallen, al was dit onterecht, mijn excuses daarvoor! :-$\r\n\r\nDesalniettemin is en blijft de, al door andere leden genoemde, breezah- en MSN-taal (of is dit hetzelfde? :?) verschrikkelijk irritant, en ik vind ook eigenlijk dat als je hier hulp verwacht, je op je minst je probleem in hele zinnen uit kan schrijven. Maar nee, het moet altijd vlug vlug, en als er niet binnen een dag een reply op gekomen is, plaatst de topicstarter al een bericht in de richting van \"Weet nou niemand hier iets van computers?\". Op zulke moment heb ik echt even zoiets van \'Ja daag, je red jezelf er ook maar mee\'\r\n\r\nMaar goed, of je het er mee eens bent, of niet, het is en blijft mijn mening :-)
Link naar reactie
Hallo Kater.\r\n\r\nHierover kunnen weer eindeloze gesprekken uit voortvloeien, maar hier schiet niemand iets mee op.\r\nMaar nogmaals het Vlaams is een taal met zoveel kleur en woorden schat dit bestaat bij ons niet.\r\nMaar respecteer wel jou mening, je hoeft het niet met mij eens te zijn.\r\nTussen Eysden en Alblasserdam heeft ieder stad of dorp zijn eigen dialect en dat vind IK mooi.
Link naar reactie
Ach, aparte woorden bestaan ook wel in meerdere dialecten. Maar ik vind het Vlaams eigenlijk ook wel aardig. Het klinkt eigenlijk Nederlands, alleen dan zachter en een stuk beleefder, althans zo ervaar ik dat.\r\nVergelijk:\r\nNederlands: Heee, jij gaat geen ruzie maken he!\r\nVlaams: Alleeh, gij gaat genen strijd aanvangen zunne!\r\n\r\nTja.... dan hoor ik inderdaad ook liever vlaams, klinkt vaak ook nog grappig.:)
Link naar reactie
Oorspronkelijk Hollander (Zuid), later naar Gelderland en nu bijna 30 jaar Brabander.\r\nToen we in Maas en Waal woonden, mijn vader had er een café, kon mijn vader aan het dialect horen uit welk dorp iemand kwam! Want in elk dorp werd een ander dialect gesproken. Dat is, helaas, steeds minder vanwege de grote mobiliteit van de mensen. \r\nAls ikzelf nu met familie in Holland praat zeggen ze te kunnen horen dat ik in het zuiden woon, de mensen hier in het zuiden zeggen dat ze horen dat ik uit Holland kom. De mooiste opmerking die ik ooit hoorde: \"Hoor je dat? Die man spreekt Hollands met een zacht G!\" \r\nMaar Nederlands, dat is eigenlijk een kunstmatige taal, bedacht door het Nederlands Taalgenootschap: niemand die het echt spreekt maar iedereen moet het wel schrijven! En dan gaat het weleens fout. Voor de meeste mensen komt het er op neer dat ze één taal spreken maar een andere moeten schrijven.
Link naar reactie
[quote=cuizenier]Hallo Kater.\r\n\r\nHierover kunnen weer eindeloze gesprekken uit voortvloeien, maar hier schiet niemand iets mee op.\r\nMaar nogmaals het Vlaams is een taal met zoveel kleur en woorden schat dit bestaat bij ons niet.\r\nMaar respecteer wel jou mening, je hoeft het niet met mij eens te zijn.\r\nTussen Eysden en Alblasserdam heeft ieder stad of dorp zijn eigen dialect en dat vind IK mooi.[/quote]\r\nDat was ook de bedoeling. Maakt het onderwerp alleen maar leuker en spannender. \r\nUtrech of Utrecht. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...