Ga naar inhoud

Schreivvouten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo avv.\r\n \r\nIk heb begrepen dat je nu reageert op mijn commentaar.\r\nAls ik terug ga, na steeds weer dezelfde vragen wat hier gesteldt worden en ook nog hoe.?????\r\nVraag ik mij af, met permissie,wordt er niet meer gelezen op het onderwerp ZOEKEN ?\r\nOok dat mag eens gezegd worden of geschreven.\r\n\r\nSoms kan ik mij voorstellen dat vragen,( soms onbenullig) te vlug gesteldt worden.\r\nMet dit euvel daar zullen jij en de andere beter opgeleiden, rekening mee moeten en ook zullen houden.\r\navv heb je wel in de gaten, hoe veel mensen (waaronder ik ) jullie forum bezoeken?\r\nPlus hier graag terug komen voor jullie tekts en uitleg, hier veel van opsteken en hun profeit van trekken.
Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo hellolo\r\n\r\nMisschien zijn deze begrippen aan mij niet besteed.\r\nDit zal wel te maken hebben met, generatie kloof, ik weet niet wat jullie bedoelen en jullie \r\nbegrijpen mij soms niet.\r\nZo zie je weer, je bent nooit te oud om iets bij te leren.\r\nDaarom kom ik ook hier zo graag en hodt de zaak ook levendig.\r\navv is jomanda aan het bellen voor een nieuwe glazenbol, is zo terug.
Link naar reactie
Nee hoor Cuizenier, vragen zijn vaak echt niet onbenullig. Mensen weten iets niet, en vragen het. Niets mis mee, al zijn er genoeg die echt wel met Google kunnen omgaan en het dus op hadden kunnen zoeken. Maar veel informatie is in Engels, en dat levert mensen vaak wel problemen op.\r\n\r\nIn dit topic gaat het ook niet om de \"kwaliteit\" of het \"nivo\" van de vragen, maar om hoe ze gesteld worden. Eigenlijk: hoeveel moeite doet de vragensteller om begrepen te worden? En de consensus (niet unaniem) lijkt dat er van vragenstellers echt wel verwacht mag worden dat ze een beetje moeite doen om de vraag fatsoenlijk te stellen. Iedereen die fonetisch schrijft, Breezah, SMS of MSN-taal gebruikt, die doet geen moeite. En dan geldt: wat je erin stopt komt eruit. Niets dus, wat mij betreft.
Link naar reactie
Ik vind dat op dit forum iets heel geks aan de hand is±\r\n\r\nDit forum is het CI forum, vroeger het faqman forum/CI forum, voor als je naar de eerste kijkt zou je dus verwachten dat het iets met de faqman te maken heeft. nou heb ik al eens gevraagd of de echte faqman nog rondzweeft op t forum, maar nee hoor. Het zou dus eigenlijk veel logischer (vind ik), dat de faqman een aanvulling zou zijn op het forum, nu staan er in de CI regelmatig vragen als: hoe verander ik mijn muisaanwijzer, en vragen van soortgelijke niveaus. Dergelijke vragen kunnen de meeste forum/stamgasten ook wel oplossen .Al zou de faqman dan de lastige vragen eruit pikken of de bijzondere vragen dan zou het forum denk ik veel beter functioneren.
Link naar reactie
[quote] In dit topic gaat het ook niet om de \"kwaliteit\" of het \"nivo\" van de vragen, maar om hoe ze gesteld worden. Eigenlijk: hoeveel moeite doet de vragensteller om begrepen te worden??[/quote]\r\n\r\nNee, nee.... Ik ben heel goed is staat om vragen duidelijk te formuleren en ik heb mijn stelling ook duidelijk omschreven. Jij maakt er een ander issue van.... Ik had al aangegeven dat ik het gebruik van bijv. het Breezersstaaltje buiten beschouwing laat....\r\nHet gaat mij niet om hoe de vragen gesteld worden, maar dat het commentaar achterwege behoort te blijven op taalfouten....
Link naar reactie
[quote=Thijs]Ik vind dat op dit forum iets heel geks aan de hand is±\r\n\r\nDit forum is het CI forum, vroeger het faqman forum/CI forum, voor als je naar de eerste kijkt zou je dus verwachten dat het iets met de faqman te maken heeft. nou heb ik al eens gevraagd of de echte faqman nog rondzweeft op t forum, maar nee hoor. Het zou dus eigenlijk veel logischer (vind ik), dat de faqman een aanvulling zou zijn op het forum, nu staan er in de CI regelmatig vragen als: hoe verander ik mijn muisaanwijzer, en vragen van soortgelijke niveaus. Dergelijke vragen kunnen de meeste forum/stamgasten ook wel oplossen .Al zou de faqman dan de lastige vragen eruit pikken of de bijzondere vragen dan zou het forum denk ik veel beter functioneren.[/quote]\r\n\r\nHet is leuk dat een simpele ziel als ik ook iemand anders weer kan helpen met een probleempje op mijn niveau........ Ik merk dat sommige experts de heel eenvoudige dingen laten liggen en zich meer richten op de moeilijke vraagstukken. Blijft er voor hun ook nog een uitdaging liggen. De faqman helpt in feite een andere doelgroep.... dwz: de lezers van de Computeridee... niet noodzakelijkerwijs bezoeker hier....
Link naar reactie
Reintje, het gaat denk ik om 2 dingen. \r\n1) de mensen die (onnodig) wat van slecht taalgebruik zeggen. Kater doet het vaak, soms nodig, soms onnodig. \r\n2) mensen die over Kater\'s opmerking beginnen te zeuren en een topic helemaal onleesbaar maken. Tjoekse deed dat dus recent, en het liep flink uit de hand. Ik vond Kater\'s opmerking daar ook niet nodig, maar verder niet onplezierig gebracht. Tjoekse\'s opmerking was fout, geirriteerd gebracht en het liep flink uit de hand.\r\n\r\nPunt 1 is dus niet altijd nodig, punt 2 is gewoon heel irritant.
Link naar reactie
[quote=cuizenier]Hallo hellolo\r\n\r\nMisschien zijn deze begrippen aan mij niet besteed.\r\nDit zal wel te maken hebben met, generatie kloof, ik weet niet wat jullie bedoelen en jullie \r\nbegrijpen mij soms niet.\r\nZo zie je weer, je bent nooit te oud om iets bij te leren.\r\nDaarom kom ik ook hier zo graag en hodt de zaak ook levendig.\r\navv is jomanda aan het bellen voor een nieuwe glazenbol, is zo terug.[/quote]\r\n\r\nHaha doe geen moeite om het te leren :-P \r\n\r\nGeloof me %90 van de mensen ergerd zich aan dit \'\'taaltje\'\'\r\n\r\nNeem bvb dit, (genomen van een willekeurige site voor jongeren)\r\n\r\n[quote]\r\nsOrry alz j me lelijk vindt\r\nsOrry alz j me haat\r\nsOrry alz j denkt dat ik kapsOnes heb\r\nsOrry alz mijn mening j niet aanstaat\r\nSORRY\r\nMaar het bOeit me geen ene flikker!!!\r\n[/quote]\r\n\r\nEn je snapt meteen waarom mensen zich hierana irriteren :-)
Link naar reactie
Phoe wat een hoop reacties al hier voordat ik deze post zag.:)\r\n[quote]zoms erch slegt gesgrfenwort sonder [/quote]\r\nEn NET mensen die zo schrijven, zijn vaak erg slecht in Nederlands en kunnen vaak niet beter.\r\n\r\nMijns inziens is het argument een spellchecker te gebruiken ook onzinnig. De meesten weten niet eens wat dat is, laat staan dat ze hem zo gebruiken, en als je al zoveel moeite moet gaan doen om een vraag te kunnen stellen, come on. Ik ben het echt met Reintje eens hoor.\r\n\r\nOke, je kunt wel iets er van zeggen als iemand met dat Breezah taaltje bezig is wat jongeren nu vaak gebruiken, en ook als iemand een vraag zonder punten en komma\'s schrijft, kun je hem/haar op een nette manier vragen of hij daar een klein beetje rekening mee wil houden omdat het anders toch erg onduidelijk word.\r\n\r\n@avv: Ik ben het niet eens met punt 2 van je verhaal. Als Kater dat niet mocht doen, moet je de reactie van Tjoekse ook begrijpen. Als iemand (in dit geval Kater) er vaker iets over zegt, dan begint dat te irriteren en dan kun je verwachten dat er een enigszins irritant gebrachte reactie ook op komt. Het was zeker niet op de nette manier gedaan, dat ben ik wel met je eens. Maar punt 1 en 2 zijn even irritant, zonder verschil.\r\nWaarschijnlijk was het bij Tjoekse in dit geval de bekende druppel. Maar dan hebben we het nog niet eens gehad op de manier waarop Tjoekse vervolgens afgekat word in plaats van dat gewoon iedereen volwassen zijn mond dicht houd en daarmee dus het topic niet meer omhoog geschopt word.\r\nVandaar dat ik er ook eens op reageerde nu.\r\n\r\nMaar persoonlijk vind ik punt 1 dus ook heel irritant. Weet je hoe prettig zo\'n opmerking over komt op iemand die hier dus echt een probleem heeft met het Nederlands? Volgens mij niet.\r\nEn dat is het punt.\r\n\r\nMisschien ligt het er aan dat ik meer ervaring heb met forums met veel gebruikers, ik weet het niet, maar in mijn optiek moet je elkaar gewoon respecteren en accepteren dat niet iedereen dezelfde kennis heeft op taalgebied, net als op computergebied of ander gebied.
Link naar reactie
@BlackTiger: als je je ergert op een forum, dan moet je proberen zoveel mogelijk even wat anders te gaan doen. Kater reageerde nog vriendelijk op Tjoekse\'s bericht, en Tjoekse ging nog meer over de grens. Mee eens dat Kater er te vaak een opmerking over maakt, maar de respons van Tjoekse was ver over de grens. En wie goed doet, goed ontmoet. En omgekeerd.\r\n\r\nIk heb verder ook niet in het topic gereageerd om het vuurtje niet op te stoken, maar net als bij voetbal zou moeten gebeuren: Kater geel, Tjoekse rood. Een lokt iets uit, ander reageert te heftig.\r\n\r\nIk heb zelf ook zat ervaring met forums, en zoals aangegeven zal ik niet snel iemand aanspreken op taalfouten, behalve als deze duidelijk te lui is om zijn berichten na te lezen voordat hij ze post. En dat verschil tussen niet kunnen en niet willen is vaak best wel duidelijk.
Link naar reactie
[quote]Kater geel, Tjoekse rood. Een lokt iets uit, ander reageert te heftig. [/quote]\r\nNee ben ik niet met je eens. Voor zover ik het zie is de reactie van Tjoekse een gevolg van de bekende druppel.\r\nOke hij is zeker niet goed, en de eerste reactie van Kater inderdaad netjes. In dat geval zou ik toch soepeler willen zijn, Kater een reprimande en Tjoekse geel, voor rood vond ik het toch niet heftig genoeg. Maar oke dat was maar een voorbeeld. Ik ben het met Reintje eens om het niet verder toe te spitsen op daadwerkelijke personen. Want dit is eigenlijk maar 1 voorbeeld uit velen.\r\n\r\nHet verschil tussen niet kunnen en niet willen zie ik niet zo heel vaak eerlijk gezegd. Maar misschien kun je daar een soort van voorbeeld van geven?\r\n\r\nIk neem overigens aan dat wij het wel met elkaar eens zullen zijn, dat het zonder meer beter is om elkaar gewoon vriendelijk op zoiets aan te spreken, dan uit de ban te springen.\r\nAls je bijv. mijn postings zou doorzoeken, zie je dat ook ik al een paar keer (1x bij een dame) iemand op dit soort vragen om beter Nederlands, aangesproken heb. Doch op een normale manier. Daar zie je ook geen geirriteerde discussie ontstaan.\r\nDus wellicht is het verstandig voor mensen die zich ergeren aan dingen, om gewoon net zoals Reintje nu doet bijv. een topic alhier te starten, met een vriendelijk opgezette vraag waarom men dit doet en of het betreffend iets niet wat minder kan.\r\nDan kan men daar op een nette manier op reageren en argumenten voorleggen waarom wel of niet, zonder dat men elkaar gaat afkatten etc. Toch?
Link naar reactie
Hallo allemaal.\r\n\r\nUit respect voor een ieder, heb ik de vorige topic of ciscusie verlaten.\r\nIk wou dit niet langer aanzien, mensen of ( on volwassen personen ) zo met mekaar kunnen omgaan. \r\nDit werkt op mijn gestel, ook denkende aan de vele lezers die dit forum bezoeken.\r\nHopelijk komt de een of ander tot inkeer en biedt zijn excusses aan.\r\nRientje ik ben al 5 weken toeschouwer op dit forum en let wel, een maand ervoor 90 % van jullie forum met plezier door gelezen.\r\navv mijn engels is bad, beter is duits geleerd van de pruisen tv.\r\nD.w.z. als iemand een technische afkorting geeft in het Engels dan kan ik het vergeten en/ook simpele afkortingen.\r\nTijs, ik ben geen zwart kijker, maar als ik ( ik ?nooit ) Faqman was , kwam ik wel eens op dit forum , je weet nooit hoe een koe een haas vangt.\r\nBlackTiger morgen de drivers voor jou (scsi ).
Link naar reactie
Goed; ‘schrijffouten’ negéér ik. Maar de taal die ik leerde en waarmee ik opgroeide, werd al zo vaak ‘aangepast’ / geschoffeerd. Ik ‘zat in’ drie zog. ‘taalhervormingen‘; was er niet blij mee en zag het als knieval voor (rijke) stommerds die het nóóit leren. En wát valt dan de laatste decennia op: een stel ‘Neerlandici’ zónder ècht taalgevoel; ‘bijgoochems’ (jiddisj !) kunnen vanuit hun overheids-baantjes via ‘groene boekjes’ eigen frustraties kwijt en ‘het volk’ voor een fait-accompli zetten. “Nú moét het zó, want ánders is ‘het’ zóó moelijk“. Ik merk geregeld dat méér ‘tweede-generatie allochtonen’ dan ‘geboren Nederlanders’ onze taal perfect beheersen.. wát was er dan ‘zóó moeilijk’ ? Voor de goede orde: ik kán wat talen lezen, begrijpen, spreken en schrijven. De ‘trend’ (sóms moet je een woord ‘lenen’) is Engels / Amerikaans (terwijl Spaans of Chinees méér voor de hand zou liggen). Nog éven en Friezen en Brabanders kunnen –nèt als voorheen- elkaar niet meer verstaan en we zijn terug bij 1700. Ik mis verstand en inzet van Nederlandse ouders (terwijl ik geen chauvinist en zéker geen nationalist ben !). Taalverarming is ècht uit den boze ... \r\nennuh; ut moes verbóóje worre !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...