Ga naar inhoud

Schreivvouten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

We weten allemaal dat het eigenlijk \"not done\" is om commentaar te leveren op iemands schrijfwijze. Ik verbaas me er over dat het toch nog steeds gebeurt. Eigenlijk getuigt dit van weinig inlevingsvermogen.... Nu heb ik het niet over commentaar op iemand die expres het Breezerstaaltje bezigt.. dat doen we hier gewoon niet - conform huisreglement.\r\nEr zijn mensen die sowieso al een drempel over moeten om hier een vraag te stellen. Bekritiseer ze niet op hun taalgebruik. Het is kwetsend. Je kan niet weten of ze dyslect, Fransoos, doof of gewoon niet zo goed in taal zijn......
Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik foel met rijntje mee wand ik vin ook datter zoms erch slegt gesgrfenwort sonder punten of komaas en zonder hooftleters en dat lees erg moeluk dus vortan maar met doen of niettan?\r\n\r\nDit is dus een voorbeeld van iemand die èn slecht in taal is, wat geen ramp is, maar ook een lange letterbrij produceert. En dat hoeft niet. Hier en daar een punt, komma of hoofdletter maakt zelfs het slechtste Nederlands nog leesbaar.\r\nGewoon even een inschatting maken en niet onmiddellijk op de kast. Dat houdt de sfeer ook vriendelijk: zoals het zeker op dit forum hoort.
Link naar reactie
Als er maar kommas, punten en Hooftletters in zitten, is het al makelijker te lezen dan waneer die er niet in zitten, verder als er een paar fouten in zitten is het niet zo erg wel? zelf heb ik maar van groep 3 tot 5 nederlands gehad en dus ben ik niet echt goed in NL schrijven, lezen daar integen wel.\r\n\r\n@ Navy : Ik dacht dat ik slecht in Nederlands was :mrgreen:
Link naar reactie
Deze discussie hebben we op het vorige forum ook gehad, mijn mening is nog steeds niet veranderd.\r\nJe weet niets van de topicstarter af, moet hem of haar dus ook niet beoordelen op taalfouten (en inderdaad, ook niet op het fonetisch opschrijven van woorden).\r\nBreezah taal verafschuw ik, evenals (bijna) iedereen hier, en valt ook niet onder taalfouten. Mag in mijn ogen ook iets op gezegd worden.\r\nHet niet gebruiken van interpunctie is zeer vermoeiend om te lezen, maar valt ook niet iedereen aan te rekenen.\r\n\r\nAls je er toch iets van wil zeggen, doe dat dan tactisch.
Link naar reactie
[quote]Anders krijg je zulke zinnen;\r\n\r\nHei hout fan mei.\r\n\r\nDus Reintje, waar liggen volgens jou dan de grenzen?[/quote]\r\n\r\n@Kater.... Ik kan nog steeds lezen dat hij van mij houdt.... \r\nAls ik het niet zeker zou weten zou ik jou vragen: Bedoel je dat hij van mij houdt?\r\nAls ik er echt niks mee kan of nog steeds niet snap, hoop ik dat iemand anders het geduld op kan brengen.....\r\n\r\n[quote]Is Breezah taal hetzelfde als MSN/SMS taal? Dat soort berichten sla ik gewoon over.[/quote]\r\n\r\nDat begrijp ik volkomen van je avv.... (tenzij het een Off-topic geintje is) is die letterbrij expres zo getypt.\r\n\r\nEn Navy en Edwin... \'k Ben het uiteraard helemaal met jullie eens (Y)
Link naar reactie
Geloof me msn taal (of iets zoals dat) is in opkomst. Alles moet sneller en mag steeds minder tijd kosten, msn taal (niet Br33ZaH) zorgt ervoor dat dit kan. Het is alleen hoe je het afspreekt, iedereen weet wat aub betekent, waarom zouden we niet kunnen aanleren WihP (wat is het probleem) e.d. Afkortingen worden nou eenmaal gebruikt om veel gebruikte woordcombinaties anders te gebruiken. Tieners zullen zelden bvd gebruiken, maar het brb (be right back - ben zo terug) en pir (parent in room - ouder in kamer) wordt juist veel gebruikt terwijl oudereen vaak niet weten wat het betekent (bij de laatste is dat zelfs de bedoeling). \r\n\r\nOver sgreivvauten en formuleringen ben ik een beetje verdeeld. Met schrijffouten (ja weet heus wel hoe je het schrijft). Schrijffouten (of typ-) sluipen er vanzelf in en zolang ze de voortgang van de tekst niet beinvloeden maakt het niks uit denk ik. Ik ben er mee eens dat sommige mensen iets zorgvuldiger kunnen formuleren.
Link naar reactie
Hallo allemaal.\r\n\r\n200 % met rientje eens.\r\nBijna een Iedereen die op jou stelling commentaar geeft, is het met jou eens.\r\nHet gaat toch niet over details met of zonder dt of t,want dit is katten.\r\n(Maar wat is Breezahtaal en fonetisch opschtijven,nooit van gehoord.)\r\nGa er van uit dat jullie allen de chefmonteurs zijn en je krijgt iemand aan de lijn die nog nooit een PC hebben gehad, stil zwijgend een probleem hebben gehad.\r\nDie bellen, mijn PC doet het niet meer.\r\nDan krijg je toch ook ellenlange discussies.\r\nMaar ook hier op dit Forum ,moet dit iedere keer weer via dit medium opgeschreven worden.\r\nOoit kan dit ook geschieden door, met een webcam en micro en hoofdverwarmers.\r\nWaar het mij omgaat , het blijft en is altijd moeilijk om iets te omschrijven waar je zelf \r\ngeen notie van hebt.\r\nEn voor jullie soms vervelend, weer die zelfde vraag te moeten beantwoorden.\r\nMisschien een beetje afgeweken v.h. directe onderwerp.\r\nPersoonlijk gedacht, dit hoort bij mekaar ?\r\nNederlands is en blijft een k.........taal.
Link naar reactie
Maar de vragensteller mag zich ook proberen in te leven wat er nodig is voor het verkrijgen van een antwoord. Vragen als \"mijn dinges smurft niks meer\" vallen nou eenmaal niet te beantwoorden. Zo moet een vragensteller ook wel even proberen zijn vraag begrijpbaar te stellen.\r\n\r\nAls het dan toch snel moet, dan geld dat ook voor de beantwoorder; voor elke onbegrijpelijke vraag zijn er twee die het antwoord m.i. meer verdienen (doordat zij wel moeite hebben gedaan), en daar besteed ik dan liever tijd aan. En ik heb geen zin en tijd om al die MSN-sprekers ten dienste te zijn.\r\n\r\nKlinkt hard, maar is mijn mening.\r\n\r\np.s. ik heb het dus niet over d/t fouten en zo, die maak ik zelf ook. Maar wel over het niet gebruiken van punten, komma\'s, zinnen etc. Dat is gewoon pure luiheid, en is echt geen gebrek. Dus over kleine schrijffouten zul je mij niet horen.
Link naar reactie
[quote=avv]Maar de vragensteller mag zich ook proberen in te leven wat er nodig is voor het verkrijgen van een antwoord. Vragen als \"mijn dinges smurft niks meer\" vallen nou eenmaal niet te beantwoorden. Zo moet een vragensteller ook wel even proberen zijn vraag begrijpbaar te stellen.\r\n\r\nAls het dan toch snel moet, dan geld dat ook voor de beantwoorder; voor elke onbegrijpelijke vraag zijn er twee die het antwoord m.i. meer verdienen (doordat zij wel moeite hebben gedaan), en daar besteed ik dan liever tijd aan. En ik heb geen zin en tijd om al die MSN-sprekers ten dienste te zijn.\r\n\r\nKlinkt hard, maar is mijn mening.\r\n\r\np.s. ik heb het dus niet over d/t fouten en zo, die maak ik zelf ook. Maar wel over het niet gebruiken van punten, komma\'s, zinnen etc. Dat is gewoon pure luiheid, en is echt geen gebrek. Dus over kleine schrijffouten zul je mij niet horen.[/quote]\r\n\r\nHier ben ik het volkomen mee eens :-) \r\n\r\nIk heb ook meerdere malen geprobeerd om mensen te helpen die met msn taal typten, maar ik ga echt geen moeite doen om je tekst te ontcijferen (breezah of ff wa msn taaltjuhs erdor heen gooiuh).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...