Ga naar inhoud

De lijst, uit het oude forum


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 272
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    273

[quote=sjouwer]het getal pi herhaalt zich om de zoveel getallen en kan je dus tot in het oneidige doorzetten. en dat gaat nog buiten de range die ik op gaf of eagle_erwin[/quote]\r\nHier zijn nog geen bewijzen voor gevonden. Dat is juist het hele idee achter het vinden van zoveel mogelijk decimalen: ze hebben nog geen repeterend patroon gevonden. Als dat wel zo zou zijn, zouden ze kunnen stoppen met rekenen.
Link naar reactie
[quote]\r\nOp dit moment vraagt u zich misschien af, of de berekening ooit af is. Heb je ooit pi precies? Het antwoord is nee; want er is aangetoond dat pi niet precies een breuk kan zijn. Sinds 1882 weten we zelfs dat pi een transcendent getal is, dat wil zeggen dat het nooit een wortel kan zijn van een vergelijking met gehele getallen als coëfficienten.\r\n[/quote]\r\nVerder staat [url=http://www.math.uu.nl/people/hogend/pi.html]hier[/url] dat ze inmiddels al op een paar miljard decimalen zijn :-O
Link naar reactie
[quote=Eagle_Erwin]Omdat het onder voorbehoud is dan: Niet 3 Pi maar gewoon Pi :-P\r\n@Marientje: 10^500.000 is een heel groot getal, dus daarmee beschrijf je het aantal getallen. Maar de onnauwkeurigheid is 10^-500000, dat is een heel klein getal, en hiermee geef je dus aan hoe ver je achter de komma doorgaat.\r\n\r\nTrouwens, 500.000 is veel te weinig, tegenwoordig zijn ze al op de \r\nmiljard decimalen :-O[/quote]\r\no, dat bedoelde je met 10^5...\r\nbedankt trouwens voor t melden van de fout (3 PI => PI ! )\r\n\r\nen er idd nog geen bewijs dat er een regelmaat zit in die vele decimalen, dat zou nl betekenen dat t als breuk te schrijven is en dat zou de hele wereld kunnen doen instorten (mssn zelfs letterlijk...)
Link naar reactie
En ik maar denken dat een lieverlingsgetal of voorkeugetal kleiner dan 10 is. :lol: :lol: \r\nEn ook deze lijst is weer onder voorbehoud van typefouten etc.\r\nBij de volgende lijst haal ik Trogdor eraf, want 20 februari bestaat en niet en kan hij / zij niet serieus op deze lijst blijven staan. (wat is jullie mening?). ;-)
Link naar reactie
[quote=sjouwer][quote=Modje]:-| Waar heb je Trogdor gelaten?[/quote]goed lezen modje \r\n\r\nis ergens geparkeerd binnen de excel werkblad[/quote]\r\nReden verjaardag 30/2 en die datum bestaat nog steeds niet. Althans niet volgens onze kalender. ;-)\r\nVan Nybble hebben we geen verjaardag, deze parkeer ik ook de volgende keer, of hij moet alsnog zijn verjaardag doorgeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...