Ga naar inhoud

Wasmachine Bosch - 3 indicatielampjes knipperen


Ga naar oplossing Opgelost door Tukkertje,

Aanbevolen berichten

Beste,

Bij m'n wasmachine BOSCH MAXX 6 (E-Nr. WAE 28160 FG/24 FD 8908 600102) knipperen 3 indicatielampjes van het centrifugeren: het eerste, derde en vijfde, dus 1400, 800 en het onderste symbooltje. Zou iemand me kunnen helpen met de betekenis van deze foutcode, en een eventuele oplossing kunnen aanreiken? Alvast van harte dank! Mvg, Stefan Martens

Link naar reactie

Ik niet, maar ik zag dit filmpje en ja, het was maar een tip, dat je in ieder geval niet op het verkeerde been wordt gezet.

Bij deze machine ging het dus wel op.

Want ik kan me voorstellen, dat Bosch dit tot de ernstige fouten heeft benoemd, die gereset moeten worden, omdat een te korte borstel een motor volledig uit kan laten branden.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Hallo!

De plaatsing van de nieuwe koolborstels ging vrij vlot. Motor en riem terug gemonteerd. Bij het aanzetten gingen de drie lampjes terug knipperen. De reset-procedure hierboven dus toch moeten volgen, en klaar! Vier wasjes gedaan vandaag (kleine inhaalbeweging), en dat draaide perfect!

Geweldig forum! Hartelijk dank aan Tukkertje en Lampje!!

Misschien toch nog 2 vragen / bedenkingen:

- Waar zou ik een lijst van alle foutcodes voor deze machine BOSCH MAXX 6 kunnen vinden? Lijkt me toch handig om in de toekomst snel beschikbaar te hebben?

- Betreffende het verwarmingselement, bedacht ik dat het niet slecht zou zijn de toestand hiervan preventief te controleren. Hiervoor moet het voorfront ervan af? Zijn er hier eventuele aandachtspunten?

Alvast bedankt! Mvg, Stefan

  • Like 1
Link naar reactie
16 uren geleden, StefM zei:

- Betreffende het verwarmingselement, bedacht ik dat het niet slecht zou zijn de toestand hiervan preventief te controleren. Hiervoor moet het voorfront ervan af? Zijn er hier eventuele aandachtspunten?

Wat wil je preventief gaan doen?

Ik heb een paar jaar terug, mijn wasmachine na zowat 27 jaar vervangen, omdat ik geen zin had om het magneetventiel te ontkalken.

Heb toen het element eens bekeken en er was niets mee aan de hand.

Alle reclame over verkalking, met de meest vreselijke beelden, komen van commerciële bedrijven die jou angst in willen boezemen, om hun verdienmodel te vergroten.

Als je dan toch aan de gang wilt gaan, om jouw machine te onderhouden, zorg dan dat wasluis geen kans krijgt.

Door de zeepbak en de deur open te zetten bij stilstand, de deurafdichting te drogen en regelmatig een kookwas te draaien op 95 graden.

Heb je de 95 graden instelling niet meer, dan is er wel een schoonmaakprogramma, die deze temperatuur verzorgt.

Waarbij de fabrikanten opgeven dat dit met wasmachinereiniger of chloor moet gebeuren.

En vergeet daarbij niet het doucheplafond van de wasmiddellade, ook eens met een stevige borstel te reinigen. 

  • Like 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Wat betreft de foutcodes, die worden door de fabrikanten niet openbaar gemaakt.

En zijn ook alleen bedoeld als hulpmiddel om de, op dit gebied geschoolde, technicus te ondersteunen in zijn diagnose stelling.

Ondeskundig gebruik hiervan, kan grote problemen geven.

En je bent altijd welkom om weer een vraag te stellen, want je hebt nu ook binnen 3 kwartier een zinnig antwoord gehad. Dus sneller kan haast niet.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...