Ga naar inhoud

Mag je laadkabel over de stoep naar je auto lopen?


Aanbevolen berichten

Dat ziet er toch niet uit Jeroen?

Hoe zou zo'n straat er uit gaan zien als iedereen dat gaat doen?

En als je even pech hebt, moet je aan de gemeente ook nog eens precariorechten af gaan tikken.

Want jouw "versiering" hangt wel boven gemeente grond.

Ik zou in overleg met de wegbeheerder een gootje met een RVS deksel in het trottoir maken.

zie bijv: https://www.gamma.be/nl/assortiment/afvoergoot-polyester-beton-100x11-cm/p/B361323

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Tja, wie mileu- en portemonneevriendelijk wil zijn moet pijn lijden. De meeste elektrische auto's zien er ook niet uit..:-)

Het hangt hoog genoeg dus de meeste gemeenten zullen er geen problemen mee hebben. Gootjes en van die rubber kabelstrips zijn ze veel moeilijker mee vanwege de toegankelijkheid en ongevalgevaar voor minder validen.

Link naar reactie

De gootjes, die ik noemde, zijn volkomen vlak en leveren geen enkel gevaar.

Ik denk, als je de prijs vergelijkt, dat je wel eens tot een ander oordeel zult komen.

10 minuten geleden, jeroen12 zei:

Tja, wie milieu- en portemonneevriendelijk wil zijn moet pijn lijden.

Ja en een ander moet pijn leiden door jouw ideeen, dat lijkt mij niet de juiste uitgangspositie.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Dit is een stuk tekst wat opgesteld is door de VNG en wat door de gemeente gebruikt wordt om hun eigen verordening precariobelasting op te stellen.

Het lijkt mij dan ook dat dit soort zaken vergunningsplichtig is en je gewoon aangeslagen wordt in de precariobelasting.

Als ik dit soort aanvragen in mijn portefeuille zou hebben, dan kwam die vergunning er dus niet.

Want de toets die een schoonheidscommissie zou kunnen gebruiken, wordt duidelijk niet gehaald.

 

Artikel 2 Belastbaar feit

Onder de naam precariobelasting wordt een directe belasting geheven ter zake van het hebben van voorwerpen onder, op of boven voor de openbare dienst bestemde gemeentegrond, bedoeld of genoemd in deze verordening en de daarbij behorende tarieventabel.

Artikel 3 Belastingplicht

1.De precariobelasting wordt geheven van degene die het voorwerp of de voorwerpen onder, op of boven voor de openbare dienst bestemde gemeentegrond heeft, dan wel van degene ten behoeve van wie dat voorwerp of die voorwerpen onder, op of boven voor de openbare dienst bestemde gemeentegrond aanwezig zijn.

2.In afwijking in zoverre van het eerste lid wordt, indien de gemeente een vergunning heeft verleend voor het hebben van het voorwerp of de voorwerpen onder, op of boven voor openbare dienst bestemde gemeentegrond, degene aan wie de vergunning is verleend of diens rechtsopvolger aangemerkt als degene bedoeld in het eerste lid, tenzij blijkt dat hij niet het voorwerp of de voorwerpen onder, op of boven voor openbare dienst bestemde gemeentegrond heeft.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Op 13-4-2022 om 09:50, Niels98 zei:

Verder is een uitbreiding op wat Lampje al zei ook een kabelgoottegel wellicht een idee om de kabel te verbergen. 

En in aanvulling wat Niels ook al stelde, met een kabelgoot ontkom je niet aan precariobelasting, want dat geldt zelfs ook voor zaken, die je ondergronds in de publieke ruimte stopt.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...