KarsB Geplaatst: 17 oktober Delen Geplaatst: 17 oktober Hallo, ik heb een Bosch warmtepompdroger WTY87700NL/18 type WDT66 en sinds kort gaat de deur niet meer op slot als het programma start. Ik zie alleen geen slot in de machine zitten waar de deurhaak in zou moeten pasen, dus vraag me af hoe de machine dat normaliter doet en wat er nu niet goed gaat. Bij mijn wasamchine zie ik een duidelijk slot zitten waar de deurhaak in valt, maar bij deze droger is het ogenschijnlijk alleen maar een gat. Iemand een idee? groet Kars Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 19 oktober Delen Geplaatst: 19 oktober https://www.bosch-home.nl/productoverzicht/10022250#/Tabs=section-fitsappliance/Togglebox=manuals/ https://www.bosch-home.nl/supportdetail/product/WTY87700NL/18#/Tabs=section-spareparts/ tekening 2 post 0214 tekening 3 post 0302 https://www.bosch-home.nl/productoverzicht/00623811#/Togglebox=manuals/ Is deze haak soms weg? Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 24 oktober Delen Geplaatst: 24 oktober Hoe is het nu met de patient? Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
KarsB Geplaatst: vrijdag om 14:57 Auteur Delen Geplaatst: vrijdag om 14:57 Dank Lampje! Ik kan het onderdeel Vergrendeling (tekening 2 post 0214) niet zien als ik op de plek kijk waar de haak de machine in gaat. Dat is nu helemaal leeg, dus de haak heeft niets meer om in vast te grijpen. Op welke wijze zou de vergrendeling vast moeten zitten in de machine, zou deze gewoon zichtbaar moeten zijn en vastgeschroef moeten zitten? Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: vrijdag om 18:20 Delen Geplaatst: vrijdag om 18:20 Ik zou zeggen draai de schroef in het plaatje eens los, waarschijnlijk bungelt hij ergens, of ligt ergens onderin. Het lijkt erop dat dit slotje in het gat geklikt heeft gezeten. En de afdekplaat hierover geschroefd is. Dit is de beste foto die ik heb kunnen vinden en denk dat als je het plaatje losschroeft zich alles van zelf wijst. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
KarsB Geplaatst: zaterdag om 15:51 Auteur Delen Geplaatst: zaterdag om 15:51 (aangepast) Ik heb de onderste plaat aan de voorkant maar eens even los gehaald en inderdaad, daar kwam ik de plastic vergrendeling tegen 🙂 En ik zag een klein afgebroken plastic randje (zien rode afbakening op de foto) ervan in de machine liggen, dus dat lijkt het probleem te zijn! Geen idee hoe die vergrendeling degelijk vastgezet moet worden. Je zou verwachten dat zoiets vast geschroefd zit, maar het lijkt er inderdaad op dat het los er tegenaan geduwd moet worden en vervolgens de afdekplaat er tegenaan moet schroeven. Ok, ga ik nu opzoek naar het onderdeel en laat je wel even weten of het gelukt is. Dank voor de goede tips Lampje! 21 uren geleden aangepast door Lampje Tikfout verbeterd Quote Link naar reactie
KarsB Geplaatst: zaterdag om 17:21 Auteur Delen Geplaatst: zaterdag om 17:21 Ow....type foutje zie ik.... Ik heb de onderstaande plaat aan de voorkant maar eens even los gehaald => moet zijn: => Ik heb de onderste plaat aan de voorkant maar eens even los gehaald Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 21 uren geleden Delen Geplaatst: 21 uren geleden Is verbeterd. Zijn alle clips heel gebleven van het luik? Van de week ook aan een soortgelijke machine gesleuteld, wat een ramp zijn deze luiken. Die zijn echt geconstrueerd om nooit meer open te gaan. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
KarsB Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Delen Geplaatst: 8 uren geleden Hahaha....de eerste keer wel, de 2e keer dat ik hem loshaalde, knapte er inderdaad 1 clip af, maar hij zit gelukkig nog wel goed vast. IK verwacht vandaag/morgen de vergrendeling binnen te krijgen, dus weet dan of alles weer goed is 🙂 Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 5 uren geleden Delen Geplaatst: 5 uren geleden Deze clamp in het midden kun je maar beter afknippen. En de andere clampjes zijn bewust zwak gemaakt, zodat ze afbreken, deze heb ik gevuld met baking soda, goed aangedrukt en gladgestreken en een paar druppels tien seconden lijm er in. Dan ontstaat er een keiharde massa. Op deze manier zitten de clamps muurvast en breken niet meer. 1 Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen