Ga naar inhoud

Deur wasdroger gaat niet meer op slot na starten programma

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een Bosch warmtepompdroger   WTY87700NL/18   type WDT66 en sinds kort gaat de deur niet meer op slot als het programma start.  Ik zie alleen geen slot in de machine zitten waar de deurhaak in zou moeten pasen, dus vraag me af hoe de machine dat normaliter doet en wat er nu niet goed gaat. Bij mijn wasamchine zie ik een duidelijk slot zitten waar de deurhaak in valt, maar bij deze droger is het ogenschijnlijk alleen maar een gat. Iemand een idee?  groet Kars

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dank Lampje! 

Ik kan het onderdeel Vergrendeling (tekening 2 post 0214) niet zien als ik op de plek kijk waar de haak de machine in gaat. Dat is nu helemaal leeg, dus de haak heeft niets meer om in vast te grijpen.  

Op welke wijze zou de vergrendeling vast moeten zitten in de machine, zou deze gewoon zichtbaar moeten zijn en vastgeschroef moeten zitten?

20241101_155625.jpg

20241101_155636.jpg

Link naar reactie

Ik zou zeggen draai de schroef in het plaatje eens los, waarschijnlijk bungelt hij ergens, of ligt ergens onderin.

Het lijkt erop dat dit slotje in het gat geklikt heeft gezeten.

En de afdekplaat hierover geschroefd is.

Deurslot2.thumb.png.a1056c41cf86454ccf032e5ba906526b.png

Dit is de beste foto die ik heb kunnen vinden en denk dat als je het plaatje losschroeft zich alles van zelf wijst.

Met vriendelijke groet,  

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik heb de onderste plaat aan de voorkant maar eens even los gehaald en inderdaad, daar kwam ik de plastic vergrendeling tegen 🙂   En ik zag een klein afgebroken plastic randje (zien rode afbakening op de foto) ervan in de machine liggen, dus dat lijkt het probleem te zijn!  

Geen idee hoe die vergrendeling degelijk vastgezet moet worden. Je zou verwachten dat zoiets vast geschroefd zit, maar het lijkt er inderdaad op dat het los er tegenaan geduwd moet worden en vervolgens de afdekplaat er tegenaan moet schroeven. 

Ok, ga ik nu opzoek naar het onderdeel en laat je wel even weten of het gelukt is. 

Dank voor de goede tips Lampje!

Wasdroger vergrendeling.png

aangepast door Lampje
Tikfout verbeterd
Link naar reactie

Wegknippen.thumb.png.75a5250bcbafe5ec877d0aeee417b5a7.png

Deze clamp in het midden kun je maar beter afknippen.

verstevigenclamps.thumb.png.1084074dba2175170d1b0a74c7269ed0.png

En de andere clampjes zijn bewust zwak gemaakt, zodat ze afbreken, deze heb ik gevuld met baking soda, goed aangedrukt en gladgestreken en een paar druppels tien seconden lijm er in. Dan ontstaat er een keiharde massa.

Op deze manier zitten de clamps muurvast en breken niet meer.

• Like 1

Met vriendelijke groet,  

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...