Ga naar inhoud

machine AEG L 79496 NFL


Ga naar oplossing Opgelost door Siebrina,

Aanbevolen berichten

Mijn AEG wasmachine L79496 NFL 

Was progamma tijdens wassen zelf gestopt,  nu krijg ik er geen beweging meer in.

dus was nat, water in de trommel. zodra je de machine aan zet op elk progamna, gaat hij gelijk naar 0 einde was, ook zonder was.

geen fout code, wel als ik aan de knoop draai zegt ie errr help

Link naar reactie

Err is toch echt dat de machine ziet dat de deur nog open is.

Dat kan dus daadwerkelijk zijn dat de deur open staat, 

maar ook dat de deur wel dicht lijkt te zijn, maar de signalering wat anders ziet omdat de schakelaar defect of brakkig is.

Er zijn verschillende sloten, die zorgen voor een vertraging in het  opendoen van de deur, als het programma is afgelopen. Helaas kan ik uit de reservedelenlijst niet opmaken, welke hier in zit.

Dus ik zie alleen een oplossing in het meten van het signaal wat op de print binnenkomt.

Dat is echter met normale meetpennen slecht te doen op de pluggen, daarvoor heb ik meetplugjes gemaakt met naalden die perfect gestoken kunnen worden tussen de kabelinvoeren en ook goed door de eventuele corrosie prikken op geleiders of afgelakte print verbindingen

Naaldmeetpen.thumb.png.dc4baf55c3a5bd03427aa7c6bd965aee.png

Een goed alternatief is het gebruik van Hirschmann kleps 30 meetklemmen waarbij je kopspelden tussen de aansluitingen steekt.

Omdat deze dan klem zitten, hebben ze goed contact en kunnen de Hirschmann meetklemmen hier perfect op geklemd worden, waardoor goede en betrouwbare metingen gedaan kunnen worden.

 

1938116238_Testspeld4.thumb.jpg.f33b5c34264cd8b2d0faa94620412715.jpg

Kijk bij het meten wel goed uit, want de print lijkt niet gevaarlijk, maar is het wel, omdat de spanningen van 12 volt, dan niet zo gevaarlijk lijken.

Maar dat zijn ze wel, omdat deze spanningen niet los liggen van de netspanning, die wel 230 volt is, en dodelijk kan zijn.

DUS BIJ HET WERKEN AAN DE AANSLUITINGEN ALTIJD DE STEKKER ER UIT!!!!

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Bij wasdrogers is err “deurproblemen”.

bij wasmachines niet altijd.

Bij AEG storing 'Err' zijn er verschillende oorzaken:

De deur zit niet goed dicht, duw deze aan tot je een klik hoort.

Het wijzigen van een voorgeprogrammeerde instelling is niet mogelijk.

Bijvoorbeeld als je het toerental voor wol probeert aan te passen naar 1600. Dit gaat niet.

Ook als je opties aanpast bij een 20 minuten programma, zie je 'Err'.

 

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie

Ik vind het vreemd dat met zo veel alarm mogelijkheden er geen enkel signaal wordt afgegeven.

Ik zou geneigd zijn om eens een reset uit te voeren van de electronica.

Eens een uur lang de stekker er uit, dan de stekker er uitlaten en dan doen of je de machine in wilt schakelen en deze knop voor langere tijd vast houden (bijv. 10 seconden), Dan moeten alle ladingen die er waar dan ook nog achter gebleven waren, wel weg zijn.

Pas dan de stekker er weer in en weer proberen.
Ook ben ik wel benieuwd wat er in het foutgeheugen opgeslagen staat.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Oplossing

Er is vandaag hulp geweest.

Display beeld ging zo snel, dus opname kon niet, je zet het aan, dan moest de tijd, zeg maar 2 uur aangeven.

Binnen 4 seconden was hij weer op 0, zelfs 5 uur uit gestaan, stekker uit het contact. 

Maar wat was het nou?

Hij heeft de kap eraf gehaald, alle snoeren, die in een soort kabelverbinders zitten, aan gedrukt. Denk dus, dat tijdens het wassen, daar iets los was geraakt.

Hij doet het dus weer. Hij gaf alleen storing “err” aan, als je aan de knoop draaide, of toetsen drukte  wat het ook doet tijdens het wassen.

De wasmachine was niet klaar met het programma, maar gaf aan van wel.

Zelfs resetten hielp niet, bleek dus ergens geen contact te krijgen.

Maar ik kan weer wassen, nu al 3 wassen gedraaid.

Iedereen bedankt, zonder jullie, was ik er niet uit gekomen.

.

  • Like 1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...