Ga naar inhoud

AEG Lavatherm 59850 opeens compleet dood (vervolg)


Aanbevolen berichten


Beste Alles,Gisteren heb ik 2 uur uitgeput om de printplaat te verwijderen uit mijn kapotte AEG Lavatherm 55540 (dezelfde tekenen van de dood zoals iedereen), maar in ieder geval heb ik nog niet iets kapot maken  De printplaat ziet er goed uit (geen duidelijke tekenen van verbranding).Moet ik iets meten voordat ik componenten gaan te vervangen? Voor weerstand weet ik. Hoe om te bepalen of IC is OK of niet? Kan het iets anders kapot zijn (op de printplaat of elders)?Dank u bij voorbaat voor de reactie.
Link naar reactie
  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic


als je droger van het 1 op het andere moment helemaal niets meer deed dan zijn de weerstand en de lnk304gn kapot , vaak kan je smeltplekjes zien op de lnk304gn.ik heb dezelfde droger als jij en had ook dat probleem, http://www.wasdrogers.nl/forum/aeg-lavatherm-t55540-opeens-dood/de code U4 staat niet op de printplaat maar zit op de achterzijde van de printplaat , het is een klein blokje met 7 pootjes en de weerstand kan je beter vervangen door 1 van 100 ohm om in de toekomst dit probleem te voorkomen
Link naar reactie

Goeie timing Filip  Ik was net hetzelfde ergens anders aan het plaatsen, dus here you go:LNK304GN100 Ohm veiligheidsweerstandHandleiding hoe te vervangen vind je hier.Voorzichtig met het loshalen van het IC-tje. Je zal niet de eerste zijn die banen lostrekt van de printplaat (tip: als je geen kniptangetje hebt, gelijk meebestellen)
Link naar reactie

Heb het zelfde probleem zoals hier beschreven. Krijg echter de unit van de print plaat niet los moet de bedieningsknop worden verwijderd? Zo ja hoe doe je dit. Om materiaal te bestellen moet ik de print plaat los krijgen. Prod no. 916 096 535 00.  Mod T59850Type p502867230V - 50 Hz. 1050 W6AIemand een idee welke onderdelen ik kan bestellen met dit type en model nummer?Thanks.
Link naar reactie

je moet eerst het bovenblad eraf halen 2 schroefjes aan de achterkantdan zie je bovenop aan de zijkanten van het bedieningspaneel ook schroefjes zittenen ik denk dat achter het waterresevoir ook een paar schroefjes zitten dan kan je het bedieningspaneel verwijderen en zie je de printplaat in een omhulsel zitten (zie afbeelding)maak even een paar fotos van hoe de stekkers zitten dan weet je ook waar ze straks weer in moetenhaal de print uit het omhulsel en plaats hier fotos van de voor en achterkant dan kunnen we even meekijken
Link naar reactie

Dank hij is los en heb foto's gemaakt op het 1e gezicht ziet het er niet verbrand of oververhit uit de weerstand lijkt een klein scheurtje te hebben. maar de LNK304GN ziet er nog perfect uit (op het oog dan he').Iemand advies over wat ik nu het beste kan bestellen?@filip.zlatanovic ben ook 1 schroefje verloren die viel bij demontage langs de trommel naar beneden :-(dank alvastgrt,Woltjo
Link naar reactie

LET OP: NIET MEER REAGEREN IN DIT TOPIC!!!Het forum gedraagt zich erg vreemd als het aantal berichten 100 of meer is. Nieuwe berichten zijn dan niet meer te lezen. We zitten nu bijna aan de 100, dus er is een nieuw topic aangemaakt waar je verder kan:AEG Bosch Wirlpool Bauknecht opeens dood?Dus nogmaals: AUB NIET MEER REAGEREN IN DIT TOPIC!!!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...