Ga naar inhoud

AEG Lavatherm 59850 opeens compleet dood (vervolg)


Aanbevolen berichten


Heb De U4 IC opnieuw vervangen (wordt er allemaal niet fraaier op), maar heb nu wel een werkend dieplay!! Alle programma's  worden geselecteerd en de lamp doet het, maar het startlampje blijft knipperen en geeft error als je er nogmaals op drukt. De machine loopt dus niet. Bij toeval drukte ik tegelijk met de startknop op tijd en kreeg toen een foutcode E62 en E63. Wat betekent dit?
Link naar reactie
  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic


Dan is er volgens een ander topic op dit forum wat anders stuk. Iets met relais oid:http://www.wasdrogers.nl/forum/aeg-lavatherm-57830/Soms is het eenvoudig te repareren:http://www.circuitsonline.net/forum/view/112270Maar het kan ook een kapotte relais of zelfs verwarmingselement zijn volgens deze lijst met storingscodes: http://www.euromaxx.nu/products/storingscodes-aeg/
Link naar reactie

DE WASDROGER DOET HET WEER!!Ik kon het niet laten om vanochtend voor het werk nog even met die storingscodes aan de slag te gaan (http://www.euromaxx.nu/products/storingscodes-aeg/).Ik twijfelde zelf al aan de foutcode 62/63 (oververhittiing/verwarmingscircuit), omdat voordat de machine het begaf hij een volledig programma foutloos had afgerond (inclusief koeling).Ik kwam uiteindelijk helemaal onder aan de lijst terecht bij de foutcode ERR (knipperend alleen als je de startknop indrukt).Ook bij de deur open en dezelfde handelingen gaat ERR knipperen. Dit duidt op deurslot defect. De tip om de deur wat forser dicht te gooien opgevolgd en jawel hoor: hij liep weer!! Even kort programma laten lopen en wordt mooi warm, alles lijkt het weer te doen, totdat de deur weer open moet.Nu herinnerde ik me dat ik bij het demonteren iets losgetrokken had aan de binnenkant bij het slot. Ik heb dat weer terug in elkaar geduwd, maar mogelijk is daar iets kapot gegaan. Kost me misschien nog een slotje, omdat anders de printplaat weer stuk schijnt te gaan.Nu nog de foutcodes resetten. Voor E62 (oververhitting) schijnt dat moeilijk te zijn.MIJN TIPS TOT NU TOE:- gebruik bij onderdelen op printplaat vervangen een fijne soldeerbout op niet te hoge temperatuur (max 320 graden) en kleine stukje tin. Bij mij was de nieuwe U4 IC stuk gegaan door teveel warmte.- wees heel voorzichtig bij het demonteren van de U4 IC, omdat anders de verbindingen onder de pootjes op de printplaat stuk kunnen gaan.- niet altijd geven de foutcodes (in geval 62 en 63) aan wat er op dat moment stuk is. Kunnen ook foutcodes  uit het verleden zijn. Ook losse of aangetaste verbindingsstekkers die aan de zijkant van de printplaat ingestoken worden kunnen voor foutcode zorgen, terwijl je denkt dat b.v. je verwarmingselement of pomp stuk is.- en natuurlijk: let op de knipperende ERR code, die met het deurslot te maken kan hebben.Heel erg bedankt voor de tips op maat.
Link naar reactie

Ik ben naar aanleiding van de berichten en tips op dit forum aan de slag gegaan ivm het bekende probleem. Alles verliep goed tot de laatste stap: bij het doorknippen van de pootjes van de U4 is er eentje losgekomen van de print . Mijn vraag is nu of er nog iets te redden valt. Het is het tweede pootje boven de letters U4. Als ik het goed zie zat dit pootje samen met het daarnaast gelegen op hetzelfde "spoor" van de printplaat (ik kan nu nog geen foto bijvoegen). Kan ik het pootje van een nieuw IC gewoon met het daarnaast gelegen verbinden, of is dat te simpel gedacht?
Link naar reactie

Wat een snelle reactie! Sorry voor de achteraf overbodige vraag, ik had die reactie wel gezien maar zonder de bijgaande foto, dus niet in de gaten dat het voor mij ook van toepassing was. Ik kan dus volstaan met alleen het draadje solderen. Ik heb geen idee wat voor stroom hierdoor gaat lopen, wat is een geschikte diameter? Vanavond snel de onderdelen bestellen.
Link naar reactie

hallo Ik heb een AEG lavatherm T35740 met dezelfde klachten als de rest hier, ineens een dood apparaat.U4 heeft smeltplekjes en R76 vertoont schade.Ik heb zojuist beide besteld.Heb ik 2 vragen:1.Ik soldeer normaliter altijd met een Weller Pyropen, hier kan ik toch ook wel mee uit de voeten?2.Is die flux echt nodig of is het te doen zonder, ik gebruik eigenlijk overal alleen harskernsoldeer voor.gr. Jaap
Link naar reactie

Mbt levering is het meestal (staat op de website):'s avonds order verwerking (krijg je mail van "Voorbereiden")volgende ochtend op de bus (krijg je mail van "Verzonden")Let op: PostNL leegt brievenbussen niet in het weekend. Na een weekend is pas maandag avond de eerste leging. En PostNL levert niet meer op maandag. Dus verzonden op vrijdagavond of in het weekend is bezorging vanaf op z'n vroegst dinsdag (woensdag voor de Belgische lezers) ... Succes met de reparatie!
Link naar reactie

Hallo nieuweling op dit forum maar zeer geinteresseerd in de antwoorden!Ook wij hebben (helaas) problemen met onze lavatherm T59850. Droogt en draait nog wel maar duurt megalang voordat een handoeken of katoenen was droog is (4 uur over handoeken) terwijl dat echt in het verleden niet zo was. 5,5 jaar oud, warmtepomp al na 1,5 jaar vervangen. Alle filters zeer goed schoongemaakt, uitgeblazen enz maar dat lost niet voldoende op.Ik heb gekeken en krijg bij c22 foutcode e 32 met 3x oranje lampje en 2x rood lampje.Overige details: serienr 0262530, type p502867 en productnr 91609653500. Ik hoop van harte dat iemand kan vertellen welke zekering/print of wat dan ook stuk is zodat mijn handige man dat kan repareren. Alvast dank!
Link naar reactie

Wat ik blij dat dit forum bestaat :-) Vandaag is onze AEG T56840L "dood" gegaan. Geen spanning, helemaal niks meer. Meterkast gecheckt, alles oke, van stopcontact veranderd, helemaal niks. Toch even zoeken op internet en jawel een bekend probleem van AEG. Ik heb alles gedemonteerd en zie hier onder de foto's van de printplaat. Ik heb er geen verstand van dus alle hulp in een defect is meer dan welkom. De focus ligt dus op R76 en U4. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...