Ga naar inhoud

AEG Lavatherm 59850 opeens compleet dood (vervolg)


Aanbevolen berichten


Hazee, super bedankt. Ik ga het zelf niet solderen want die onderdelen op de printplaat zijn erg klein  Ik zoek nu nog een soldeertechnicus binnen een straal van 50 km rond Eindhoven. Dan kan ik de printplaat zelf brengen en eventueel ook de onderdelen die ik via jou aangeven site kan bestellen.Gelukkig zijn er alternatieven om z'n dure machine te laten repareren. Het zou zonder zijn om een nieuwe te bestellen voor twee van deze minuscule onderdelen! Scheelt weer een hoop afval en natuurlijk euro's :-)
Link naar reactie
  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic


Ik heb een 37850 staan Deed raar na het draaien van een kompleet programmaGeeft een tikkend geluid en het display knippert langzaam op de keuze stand verlichtingOp een programma stand tikt en knippert hij snel.Stekker er een poos uit gehadopnieuw er in eerste minuut is het goed.daarna gaat hij weer tikken en knipperen.Omdat de print gelijk is aan de 59850 en hier dus ook een U4 en R76 op zitten Heb ik deze vervangen.Probleem blijft echter eerst is het even goed.Daarna begint hij weer te tikken en te knipperen.komt iemand dit bekent voor ?Klinkt als een condensator probleem 
Link naar reactie

Citaat van: ReneSp op  8 maart 2016, 23:12:47(...)Stekker er een poos uit gehadopnieuw er in eerste minuut is het goed.daarna gaat hij weer tikken en knipperen.Omdat de print gelijk is aan de 59850 en hier dus ook een U4 en R76 op zitten Heb ik deze vervangen.Probleem blijft echterHoi Rene,het topic heet "... opeens compleet dood". De oplossing beschreven in dit topic is dus niet de oplossing voor jouw probleem, want de jouwe doet nog iets (voor tijdbom spelen lijkt het  )Maak anders even een eigen topic en beschrijf zo goed mogelijk jouw machine, jouw probleem, wat je al hebt gedaan en wat je hebt onderzocht. Kans is groot dat jouw topic dan ook eerder gevonden wordt door iemand die ook jouw probleem heeft gehad!
Link naar reactie

Dag,Ook onze wasdroger heeft het hier al zo vaak beschreven probleem.Ik ben een leek op dit gebied maar heb jullie adviezen ter harte genomen en de U4 en weerstand vervangen. Helaas deed de machine daarna nog niks. Bij nadere inspectie zag ik dat er na het verwijderen van de U4 op één van de onderkanten van de pootjes(aan de zijde met 4 pootjes de tweede van boven, daar waar tegenoverliggend geen pootje aan de linkerzijde zit) een rood stukje zit dat wrs op de printplaat thuis hoort. Ik ben dus niet voorzichtig genoeg geweest bij het verwijderen... Het betreffende pootje van de nieuwe U4 hecht nu niet aan de printplaat. is dit probleem nog te herstellen? Ik kreeg trouwens na het testen, de stekker was weer uit het stopcontact, een flinke stroomstoot toen ik op de U4 drukte. Is dat normaal?Groeten HAMY
Link naar reactie

Eerst mbt de stroomstoot; ja dat is normaal! Op de ene kant staat ergens tussen de 85V en 230V De chip zorgt voor omzetten naar 12V.Reparatie is vaak wel mogelijk. Er zijn onder de chip nl. een aantal pootjes met elkaar verbonden. Als ze onder de LNK304 niet met elkaar verbonden zijn, moet je op zoek naar een ander contactpunt.Maak eens een duidelijke scherpe foto van de onder en bovenkant van de printplaat op de plek waar de LNK304 zit. Misschien kunnen we het daar op zien!
Link naar reactie

Het ziet er uit of de printplaat het erg heet heeft gehad maar er is een kans dat je het kan fixen door het pootje te verbinden met het contact ernaast (zie plaatje).Doe dit niet met alleen soldeertin, je loopt dan het risico dat je dan meer aan elkaar smelt dan de bedoeling is. Het beste is even een stukje draad erover heen leggen en aan beide kanten vast solderen. Daarna het teveel eraf knippen.
Link naar reactie

Het is helaas niet goed gelukt, solderen is duidelijk niet mijn sterkste kant Ik heb een nieuwe module met printplaat besteld. Aan de achterzijde van de printplaat zit een drietal stekkers. Deze zitten behoorlijk stevig vast. Is er een trucje om ze los te krijgen zonder  iets te beschadigen?Of is het gewoon een kwestie van hard trekken...Groet HAMY
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...