Ga naar inhoud

Whirlpool droger Atlanta C (8575 868 12090) doet niks meer


Aanbevolen berichten

  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic


Na vervangen van het IC, de spoel en de weerstand (22 ohm vervangen door 27 ohm) gaat de droger (Whirlpool Neveda C) wel weer aan, maar relais K3 klappert zodra er een programma wordt gestart. Lijkt er sterk op dat het relais met 50 Hz van de netvoeding mee klappert. Welke componenten dien ik eventueel nog te vervangen? De diodes zijn in orde.
Link naar reactie

dat is 50 keer per seconde , dan word het meer een zoem. maar heb je de diodes vervangen of alleen visueel gecontroleerd want hij zet nu spanning op het spoeltje  en daarna is de spanning weer weg dus het kan heel goed in de gelijkrichting zitten.zijn de solderingen allemaal goed gelukt?zou je anders een foto bij willen voegen dan kunnen we meekijken
Link naar reactie

Bennie bedankt voor je reactie, het klapperen van het relais gaat zeer snel, maar het is geen brom. De diodes heb ik tussentijds al preventief vervangen. Zonder resultaat. Ik ben niet trots op mijn soldeer werk, maar alles zit goed vast en er is zijn geen kortsluitingen ontstaan. Zou het aan de twee Elco's naast de vervangen spoel kunnen liggen? De spoel had duidelijke schade en zat fysiek tegen de Elco's aan.
Link naar reactie

Bennie, het IC zit inderdaad in een voetje. Ik ben gaan meten en inderdaad 1 pootje maakte aan de onderzijde wel contact, maar aan de component zijde niet. Hierdoor was er geen verbinding met de smd weerstand waar het printbaantje naar toeliep. Voetje verwijderd en IC rechtstreeks gemonteerd.Probleem opgelost. De wasdroger doet het weer! Hartelijk bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie

Hallo, Ik heb waarschijnlijk het zelfde probleem als hierboven staat beschreven, alleen heb ik een atlanta a . Ik had de printplaat er uitgehaald maar veel verder als dat kom ik niet  . Is er mischien iemand die in de buurt van enschede woont die mij zou kunnen helpen  met het bekijken welke onderdelen er nodig zouden zijn en die er ook kan opsolderen voor mij ?Alvast vriendelijk bedankt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...