Ga naar inhoud

Whirlpool droger Atlanta C (8575 868 12090) doet niks meer


Aanbevolen berichten

  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic


Ik heb uiteindelijk de onderdelen hierboven genoemd zelf besteld (heb nog 4 setjes over voor de liefhebbers) en de oude componenten vervangen (inderdaad doorgebrand). Toen alles weer netjes geinstalleerd. De droger ging inderdaad nu weer aan en alles leek te werken en het probleem opgelost. Echter, nu blijkt dat de droger vanzelf stopt na 5 a 10 minuten, onafhankelijk van de stand waarin de droger is ingesteld. De was blijft dus nat en is soms pas droog nadat we handmatig de droger 5 of 6 keer opnieuw hebben aangezet. Zou er toch nog een onderdeel kapot zijn waardoor een signaal van een sensor niet goed doorkomt? Hebben jullie enig idee? Of zou ik een stekker vergeten zijn goed te monteren of een ander component op de printplaat hebben beschadigd? De garantie is verlopen dus als ik het zelf niet kan repareren is het vermoedelijk goedkoper een nieuw apparaat te kopen. Een nieuwe printplaat kost zo'n 140 euro begreep ik en voorrijkosten en arbeidsloon laat de prijs vermoedelijk snel oplopen tot dichtbij de oorspronkelijke prijs van zo'n 300 euro. Dank voor jullie hulp!
Link naar reactie

Beste Harry,Ik ben je eeuwig dankbaar voor je goede vragen! Ben naar de lampjes gaan kijken en aan de knop gaan draaien. En wat bleek? De droger ging alleen uit als de knop 180 graden gedraaid was ten opzichte van de uitstand! Ik heb de knop dus bij het terugmonteren verkeerd op de printplaat gedraaid! Wat stom! Vandaar dat de was al na 10 minuten stopte met drogen: de knop stond dan inderdaad op de 10 min stand maar het streepje stond 180 graden gedraaid. Nu ik weet hoe de knop wel moet worden ingesteld, draait de droger weer als een zonnetje  Veel dank!Dus voor de liefhebbers: ik heb nog 4 setjes electronica over die ik per post kan toesturen als je hetzelfde probleem hebt. Veel dank allemaal.
Link naar reactie

Inmiddels heb ik mijn laatste setje (van de 5 totaal) verstuurd, dus kan ik niemand anders meer blij maken. Hieronder voor jullie gemak het lijstje dat ik toentertijd bij RS components had besteld. RS-stocknummer   Aantal   Prijs per stuk   Prijs   Omschrijving191-1169   5   € 0,634   € 3,17   Epcos 470 μH ±5% Ferrite Leaded Inductor, Max SRF:1.5MHz, Q:40, 0.28A Idc, 2.5Ω Rdc628-9546   10   € 0,068   € 0,68   Vishay 1N4007-E3/54 Rectifier Diode, 1A, 1000V, 2-Pin DO-204AL525-4151   5   € 0,992   € 4,96   LNK304PN, Step-Down Switching Regulator, 12 V dc, 7-Pin PDIP-8B214-2544   10   € 0,132   € 1,32   TE Connectivity ROX3S Series Axial Metal Film Resistor 27Ω ±5% 3W ±300ppm/°CP.S. neem de 3W weerstand, niet de 2W. Een van de gebruikers mailde mij dat een weerstand met klein vermogen die hij zelf had uitgeprobeerd bij hem weer doorbrandde.
Link naar reactie

Hallo,Heb met bewondering de voorstaande berichten gelezen. Ik heb het zelfde probleem en wil graag met behulp van bovenstaande berichten mijn droger zelf gaan repareren. Ik heb ook een uitstulping op L1 echter niet op de rest. Zal ik zoals bovenstaand alle genoemde vervangen?Ik heb op de site van RS components gepoogd te bestellen echter moet je daar een kvk nummer voor hebben. Iemand nog een idee?Met vriendelijke groet,Wilfred
Link naar reactie

Hallo lotgenoten, mijn 5 jaar oude Whirlpool AWZ 7660 droger is tijdens een droogbeurt gestopt met werken, gaat niet meer aan. Stoppenkast en zekering nagekeken, beide in orde. Het lijkt erop dat jullie electronica modules dezelfde is als mijne. Op de electronica module zie ik (zie hier foto http://i.imgur.com/snYLNc9.jpg) :- U3 (LNK304PN): gesprongen- L1 (geel-paars-bruin-rood, 470 ohm?): ziet er intact uit- R47 (rood-rood-zwart-goud, 22 ohm?): ziet er intact uit Kan ik dezelfde reparatie toepassen zoals jullie gedaan hebben? @serge: Als niemand meer een setje heeft liggen kunnen wij eventueel samen bestellen
Link naar reactie

Ook ik heb mijn droger weer aan de praat!Naar aanleiding van alle vragen over de levering. Ebay is een uitkomst. Voor ongeveer 10 a 12 euro kan je de benodigde onderdelen bij je thuis gestuurd krijgen. Ik heb gezocht op het onderdeel LNK304PN en kreeg toen verschillende aanbieders van een complete set. Ik heb uiteindelijk de spullen bij ene eugene8 besteld en kreeg alles snel binnen. Er zijn er echter meerdere maar heb geen ervaring met levering met die andere.Het solderen is mij niet zelf gelukt omdat ik geen goede spullen daar voor had. Ik heb uiteindelijk nog 15 euro betaald voor het solderen.Mensen met de kennis op dit forum: HARTELIJK DANK
Link naar reactie

Zelfde probleem hier; Bauknecht TRKD Koblenz 270 wasdroger, doet van 1 op andere moment helemaal niets meer. Er zit meuk op weerstand L1, ik heb zo mijn twijfels over weerstand R47 en een diode lijkt stuk te zijn, en waarschijnlijk ook U3/lnk304pn. (Precies hetzelfde printplaatje als JoostE hierboven overigens.) Zit niet zo in de electrotechniek, maar solderen kan ik best, dus ik ga het gewoon proberen!Heeft iemand nog een setje liggen? Of heeft iemand nog interesse in een setje? (Dan bestel ik 5 setjes)Ik zie trouwens ook veel kant en klare setjes waar ook condensatoren bij geleverd worden, maar ik zie hier niemand die de condensators ook stuk heeft. Toch?
Link naar reactie

Thanx HarryO, Ik begreep eerst niet dat je een forum-user bedoelde, dus ik al googlen op "hazee", op zoek naar een electronica webshop met die naam Maar ik heb hem inmiddels een berichtje gestuurd. Ik hoop dattie nog een setje te koop heeft Wat zijn veiligheidsweerstanden precies? Bedoel je dan die een hoog wattage aankunnen?
Link naar reactie

Een veiligheids weerstand is onbrandbaar en gaat gewoon defect bij een sluiting of overbelasting.Een normale koolfilm, metaalfilm of draad gewonden weerstand gaat letterlijk branden met een vlam en dat wil je dus niet in je machine hebben.Het risico op een machine brand (dus woning brand) is dan wel heel erg groot.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...