Ga naar inhoud

Whirlpool droger Atlanta C (8575 868 12090) doet niks meer


Aanbevolen berichten


Hallo,Onze wasdroger is ook kapot gegaan. Wij hebben de onderdelen bij RS Components besteld en - na ontvangst - vervangen.De droger gaat wel weer aan, maar wil niet draaien. Er blijven constant drie rode lampjes branden (pluizenzeef, watercontainer en warmtewisselaar). Zie ook de bijgevoegde foto. De zeef is schoon, de container is leeg en de warmtewisselaar is schoon. Daar ligt het niet aan. Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan oplossen?Veel dank alvast.Lieke
Link naar reactie
  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic


Deze lampjes combinatie geeft aan dat je een probleem hebt met het verwarmings element.Niet goed aangesloten, beveiligingen hierop defect, slechte soldeer verbindng op de module bij het relais, defect relais of de machine moet nog gereset worden.Sluit de deur.Zet de programma knop op de onderste stand.Druk 3 keer achter elkaar op Start.Draai de knop 1 positie verder (stand luchten)Druk nog 3 keer op start.Draai de programma knop door naar Uit (0)Probeer de machine nu nog eens.
Link naar reactie

En, als wasdroger_kapot zijn laatste setje heeft verkocht:Ik heb altijd wel de standaard onderdelen die -zoals hierboven- in dit forum door HarryO worden geadviseerd, op voorraad in mijn webshop MaakMijnWitgoed.nl, zoals ... - LNK304GN (SMD dus met pootjes op de printplaat), - LNK304PN (dus met pootjes door de printplaat), - 100 Ohms weerstand (speciale niet brandbare veiligheidsweerstand), - 47 Ohms weerstand (speciale niet brandbare veiligheidsweerstand), - 470 μH inductors - Diodes - Etc.Qua kosten hoef je het niet te laten; inclusief BTW, inclusief handling en inclusief verzendkosten kom je voor een standaard setje van chip & weerstand uit op slechts een bedrag van rond de €7 euro. Stukken goedkoper dan een nieuwe printplaat of een nieuwe wasdroger kopen  Daarnaast vind je op mijn website o.a. een artikel over het zelf vervangen van de veiligheidsweerstand + LNK304 chip: "Stappenplan om zelf de LNK304 (+weerstand) te vervangen"
Link naar reactie

Vraag aan Harry, ik heb een 5 jaar oude wasdroger, via het forum e.e.a. gecontroleerd. Hieruit bleek dat de weerstand R47 na meten een onderbreking had, de spoel L1 had wel gelekt maar was nog OK. Nu wil ik de spoel het IC en de weerstand vervangen. Het gaat om de weerstand R47, volgens de kleurcode (rood-bruin- zwart) zou deze 21 ohm moeten zijn, de tweede ring (bruin) is echter sterk verkleurd door de warmte. Door welke waarde (ohms en watt) zou ik deze moeten vervangen.
Link naar reactie

Hallo Techneut60, de drijvende kracht achter dit forum, HarryO komt hier helaas niet of nauwelijks meer op het forum Rood-bruin-zwart (of rood-rood-zwart) scheelt 1 ohm. Als het om de beveiliging van het IC gaat zou ik die vervangen door 27 Ohm (zie info die ik ooit van HarryO heb gekregen). Zit er daarnaast ook een R76 op? Zo ja, wat is die waarde?
Link naar reactie

Zie mijn bericht hierboven (directe link)Mbt de diodes: meestal 1N4007, soms 1N4001 (kan je aflezen op de diode zelf).Mbt de weerstanden: meestal 27 Ohm (kan je aflezen of hier bepalen mbv de kleurringen).Vervangen door een maatje zwaarder, zie op MaakMijnWitgoed.nl voor een duidelijk overzichtje.L1 = 470 μH inductor (kan je hier bestellen -net als de rest van de onderdelen overigens  )
Link naar reactie

Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn Whirlpool atlanta wasdroger gerepareerd door de componenten te vervangen zoals hierboven aangegeven. Sinds een paar weken heeft mijn droger nu weer kuren. Regelmatig stopt hij met een programma na een aantal minuten en gaat dan helemaal uit (er branden geen lampjes meer). Het lijkt erop dat ie meestal afslaat als de trommel net is gestopt met draaien en weer (in een andere draairichting?) wil beginnen met draaien. Meestal lukt het me weer de droger aan de praat te krijgen door de stroom er af te halen, de draaiknop op uit te zetten en een aantal minuten later opnieuw een programma te selecteren. Daarna treedt het probleem echter vaak weer op na een tijdje. Op deze manier krijgen we onze was niet meer droog en lijken we niet meer op de droger te kunnen vetrouwen. Ik denk dat ik dit weekend maar een nieuwe droger ga kopen (en dan niet van het merk Whirlpool). Nog tips wat er aan de hand zou kunnen zijn? En tips voor een beter merk en model zonder ontwerpfouten?
Link naar reactie

Wasdroger Whirlpool AWZ 8577ik las de forum over wasdrogers die defect zijn en ik heb vanaf gisteren het zelfde probleem met mijn wasdroger.Is opeens uitgevallen/ krijgt geen stroom. (5jaar oud)ik zie nu waar het aan kan liggen door de forums te lezen, enkel als leek zou ik graag willen als het mogelijk is voor een redelijke kleine vergoeding dat men mij hiermee kan helpen. Onderdelen en solderen a.u.b.Woon in Amsterdam.na het lezen van deze posts van droger Whirplool AWZ 8577 , heb ik vermoedelijk hetzelfde probleem geconstateerd:- R47 beschadigd - L1 beschadigd- U3 toont aan de buitenkant geen onregelmatigheden.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...