Ga naar inhoud

storing EC4 aeg lavamat L60460FL


Ga naar oplossing Opgelost door Tukkertje,

Aanbevolen berichten

Dit heb ik bij mijn Duitse vrienden kunnen vinden:

Dit is een fout in de AGS stroomsensor. De fout kan optreden als gevolg van twee oorzaken: - als de microcontroller de offsetwaarde ten opzichte van het ZC-circuit niet dynamisch kan aanpassen, of - als de AGS-sensor geen ZC-stroomsignaal ontvangt tijdens een distributiefase.  Wanneer de fout optreedt, wordt het centrifuge toerental verlaagd tot het veiligheidstoerental van 150 rpm.  Om de fout op te lossen, moet het moederbord worden vernieuwd.

 

Dat bevestigt dus de richting waar Tukkertje ook aan denkt, maar ik zie geen relatie tussen deze twee meldingen.

Maar misschien ligt er een plug van deze sensor los. Want deze zit waarschijnlijk wel op de motor.

  • Like 2

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

ZC, denk ik, staat voor een netwerkje met een weerstand en een condensator (een vervangende weerstand Z)

En AGS staat voor afstandssensor, dus ik denk meer dat dit een andere kreet is voor 3G sensor, die dus de onbalans in de kuip registreert. En dan ook tot de actie komt om het toerental van de centrifugerende trommel af te knijpen. Dat past allemaal in het Duitse verhaal.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...