Ga naar inhoud

Foutmelding E57 Bosch WNAS324471


Aanbevolen berichten

Hallo,

Vandaag had ik de wasmachine aangezet, waarbij ik ineens merkte dat de stroom was uitgevallen. Ik heb de stroom weer aangezet en kreeg toen ineens foutmelding E57. Na de foutmelding te hebben opgezocht kwam ik op dit forum precies een situatie tegen die zich bij mij ook voor heeft gedaan. Het gaat om dit topic

Ik ben inmiddels aan de slag gegaan om de inverter uit de wasmachine te halen en ben het volgende tegengekomen, zie foto's. Er is duidelijk iets doorgebrand zo te zien. Ik vroeg mij nu alleen af, dat als ik het onderdeel vervang het probleem ook daadwerkelijk verholpen is? Of kan het zijn dat er nog ergens anders schade is aangericht?

Alvast bedankt voor de hulp.

IMG_0209.JPG

IMG_0210.JPG

Link naar reactie

1041840050_Samenstelgespiegeld.thumb.png.aedc59ba649b5e3f56c64bf42fd6f224.png

 

Omdat je in perspectief gefotografeerd hebt en de foto ook nog eens gecomprimeerd is, kan ik het geheel niet helemaal goed zien.

Maar wat heel duidelijk is er heeft een slechte soldering staan te fikken.

Ik heb het vermoeden dat het de rode trafo is , maar kom daar met mijn methode niet helemaal terecht. Maar het zou vanwege vertekening goed kunnen.

Ik heb het vermoeden als je dit goed door soldeert (als het de trafo is) het probleem wel eens opgelost zou kunnen zijn.

Maak de print wel goed schoon met een kwast met alcohol.

Het gat zal wel iets uitgebrand zijn en daarom is het wel noodzakelijk dat je een shunt aanbrengt met een geïsoleerd draadje tussen de pen van de trafo en een andere component op hetzelfde eilandje.

Om dit goed te doen, is het wel noodzakelijk dat je een goede flux gebruikt en deze kan ik je daarvoor aanraden.

 Soldeerfluxpasta  Mechanic MCN-UV80  Flux 50 gram Dat werkt zo verschrikkelijk fijn.

  • Thanks 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...