Ga naar inhoud

Bosch Maxx6 wasmachine bonkt bij hoog centrifuge toerental.


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

Na het lezen van verschillende mogelijkheden op dit forum, waarvoor dank, heb ik de bovenkant los gehaald en alles nagekeken.

De veren zitten nog vast.

Het lijkt of ik de onderkant van de schokbrekers voel. Een en ander gereinigd en zonder bovenkant laten centrifugeren op 1200 toeren. Er was al vrij snel een bonkend geluid waar te nemen die iets afnam toen het wat sneller ging, maar toen het weer sneller ging werd het erger.

De trommel zelf draait netjes rond en ik voel geen haperingen. Het lager ziet er op het oog ook goed uit en ik neem geen speling waar tussen de kuip en de trommel.

Mijns inziens zijn het dus de schokbrekers, maar is het rendabel om deze te vervangen?

Het type is op de foto te zien. Weet even niet zo snel wanneer deze aangeschaft is.

Ik hoor het graag, alvast dank!

Groeten, Richard.20220207_165707.thumb.jpg.3216198df92a71a1e23019ba6ec7a2cd.jpg

Link naar reactie
1 minuut geleden, Swaatje zei:

Na het lezen van verschillende mogelijkheden op dit forum, waarvoor dank, heb ik de bovenkant los gehaald en alles nagekeken.

De veren zitten nog vast.

Het lijkt of ik de onderkant van de schokbrekers voel. Een en ander gereinigd en zonder bovenkant laten centrifugeren op 1200 toeren. Er was al vrij snel een bonkend geluid waar te nemen die iets afnam toen het wat sneller ging, maar toen het weer sneller ging werd het erger.

De trommel zelf draait netjes rond en ik voel geen haperingen. Het lager ziet er op het oog ook goed uit en ik neem geen speling waar tussen de kuip en de trommel.

Mijns inziens zijn het dus de schokbrekers, maar is het rendabel om deze te vervangen?

Het type is op de foto te zien. Weet even niet zo snel wanneer deze aangeschaft is.

Ik hoor het graag, alvast dank!

Groeten, Richard.20220207_165707.thumb.jpg.3216198df92a71a1e23019ba6ec7a2cd.jpg

De kuip met trommel gaat flink heen en weer bij het centrifugeren. 

Als ik de deur open doe en ik draai de trommel rond voel ik geen bijzonderheden.

Link naar reactie
  • Oplossing

Richard,

Jouw machine is ongeveer 12 jaar geleden gefabriceerd. 

Je hebt 2 schokbrekers die kosten 61,95 per stuk

Mocht het slecht dempen ook lagerschade veroorzaakt hebben, dan is jouw lagerset ook te vervangen omdat je nog een demontabele kuip hebt.

Wat is wijsheid?

Ik vermoed dat je nog een open bodem hebt dan is het een kwestie van de machine te kantelen en vanaf de onderkant vervangen. Er is daar wel een probleem met de onderdelen, omdat de nieuwere dempers andere maten hebben.

Maar ik kan niet zeggen of dat bij jouw machine ook het geval is. 
maar dat kan Bosch je wel vertellen als je ze daar bestelt.

  • Thanks 2

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...