Ga naar inhoud

Bosch WAE281K0NL/11 maakt een raar geluid


Aanbevolen berichten

Hallo Forumleden,

Ik heb een probleem met onze wasmachine. Twee weken teug maakte onze wasautomaat een raar bonkend geluid, dit leek van de schokbrekers af te komen. (Deze waren echt wel slecht en deden de eerste drie centimeter niets) zo gezegd zo gedaan schokbrekers besteld en vervangen.

Maar nu maakt onze wasautomaat een raar tikkend geluid.

dit heb ik allemaal al gedaan:

- Wasautomaat gecontroleerd op losse onderdelen en zonodig aan gedraaid.

- Schokbrekers vervangen 

ik heb geen idee meer wat het kan zijn Misschien jullie een idee?

 

Link naar reactie

Controleer of de trommel speling heeft t.o.v. de kuip, 

want door de grote krachten die er op de trommel komen te staan, als hij niet goed gedempt wordt, kan het best zijn dat de ophanging van de trommel (het trommelkruis) gebroken is. Dit kun je controleren aan de spleet tussen trommel en kuip aan de voorkant bij de manchet, daar mag geen speling in zitten.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Heb je wel de juiste dempers gekocht, want de vervangers zouden moeten passen

https://www.bosch-home.nl/productoverzicht/11047540#/Tabs=section-fitsappliance/Togglebox=manuals/

Ik vind ze trouwens wel aardig aan de prijs! 2 x 61,95= 123,90

Het is wel heel erg belangrijk dat de dempers goed functioneren, want anders zijn, binnen de kortste tijd je lagers defect en afhankelijk van het feit dat de kuip wel of niet gelast is, kan dit tot grote schade leiden. Bij een gelaste kuip is dan meestal de machine total loss.

  • Thanks 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...