Ga naar inhoud

Bosch WAE32161NL 1600 lampje en start/pauze knop knippert


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

Gisteren wilde ik de handdoeken-was draaien. Nadat ik de startknop drukte, ging de deur wel op slot en kwam er water, maar na 2 minuten ging de wasmachine piepen en knipperen. Daarna kon ik wel de deur weer openen, en de was was zeiknat. Toen het water eruit laten lopen en de filter onderin schoongemaakt. Er ook nog even in gekeken, maar er zat niks in, ook even gevoeld achterin of het nog wel draait, maar dat draait soepel. Online kan ik geen lijst vinden van de foutmeldingen. Er is ook geen display dat aangeeft, welk nummer de foutcode is.

Link naar reactie
  • Oplossing

Wendy,

Dit is een indicatie dat er wat met de sluiting van de deur is.

De deur zit niet dicht

Er zit kleding tussen de deur,

maar het kan natuurlijk ook zijn dat schakelaar, die de deur moet bewaken, defect is.

En dat lijkt er het meeste op, want ik hoor het slot duidelijk klikken.

Als je van het nummer, wat je reeds gegeven hebt, ook  de cijfers achter de slash vermeldt, dan kan ik met zekerheid stellen wat voor slot of er in jouw machine zit. (WAE32161NL/??)

Zie voor het wisselen van het slot:

Deurslot vervangen

Je hoeft zelfs de hele manchet er niet af te halen zoals in het filmpje, als je maar ruimte genoeg hebt om het slot te pakken en naar buiten te trekken.

aangepast door Alex
opmaak

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...