Ga naar inhoud

Welke laptop moet ik kiezen


Fendex

Aanbevolen berichten

Na de winter ga ik te voet naar Rusland en maak onderweg documentaires. Deze edit ik ter plekken, s'avonds bij mijn tent met een knetterend vuurtje (het ideale scenario..) 

Voorheen monteerde ik op een Lenovo T440s. Een fantastische laptop, niet stuk te krijgen. Maar die werd zo traag dat ik er een MSI bij heb gekocht. Deze is wederom erg fijn maar veel te groot en te zwaar om mee te nemen. Bovendien is de accuduur dramatisch voor mijn plan. 

Nu ben ik opzoek naar de geschikte laptop voor op reis. Ik neig weer naar Lenovo vanwege de accuduur, grootte en het gewicht. Maar welke dan? 

MacBook Air wordt me veelal aangeraden maar ik ben tot noch niet zo'n Apple fan..

Ik heb vaak geen netstroom tot mijn beschikking. Het kunnen opladen via een powerbank is essentieel. De powerbanks worden overdag opgeladen door zonnepanelen. 

Misschien zijn er nog meer laptops waar ik niet aan heb gedacht. Alle tips zijn welkom! 

Link naar reactie
9 uren geleden, Fendex zei:

Deze is wederom erg fijn maar veel te groot en te zwaar om mee te nemen. Bovendien is de accuduur dramatisch voor mijn plan. 

Nu ben ik opzoek naar de geschikte laptop voor op reis. 

MacBook Air wordt me veelal aangeraden maar ik ben tot noch niet zo'n Apple fan..

De MacBook Air M1 is toch echt wat ik aanraad voor dit.
Hij is echt niet zwaar, de accuduur is echt amazing (+-16u op een volle accu) en snel opgeladen.

  • Like 1

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Welkom op de community Fendex. Dat klinkt als een heel mooi avontuur. Voor zo'n avontuur kan ik me voorstellen dat het gewicht en formaat heel belangrijk is.

Heb je nog een bepaalde budget indicatie die je hier kunt meegeven? Dan kunnen anderen je misschien nog iets gerichter helpen.

Is een herhaling van de Lenovo (maar dan een nieuwere versie) geen optie voor je?

Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier

Link naar reactie

Rond de 1000 euro zal het al wel snel worden ben ik bang. Refurbished is wat mij betreft ook een optie. 

Naar Lenovo zit ik ook te kijken. X1 Nano is maar 907 gram! Maar wel prijzig. Vaak wordt er vermeld dat het lichte programma's kan draaien en ben ik bang dat het niet zal gaan. Ik gebruikte altijd programma's van Adobe maar ga (tijdelijk) over op Filmora X van Wondershare. Een gemiddelde laptop zou dat toch wel aankunnen? 

 

 

 

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...