Ga naar inhoud

Bye bye IE6


anoniem

Aanbevolen berichten

Dat zit er niet in, daar ben ik van overtuigd. Er hangt een hoop vast aan de Windows-configuratie. Dusdanig zelfs dat ik ook per se met Internet Explorer moet inloggen op het netwerk als ik thuiswerk. Plus dat er dan waarshijnlijk zo'n 2000 mensen een beginnerscursus moete krijgen om met Linux te werken, en dat zie ik ook niet zomaar gebeuren. Want ook Ubuntu is met veel dingen heel anders dan Windows.
Link naar reactie
Dat is ook het geval op mijn werk. Daar wordt nu ook alleen Windows gedraaid. In die jaren dat er werk heb ik op slechts één PC Linux gezien. Maar die oude computer was van de klant, waarvoor we printen produceerden (bestucken en solderen) testen. Dat deden we met een PC & externe hardware om een print op aan te kunnen sluiten. De software die gebruikt werd om de printen testen, draaide onder Red Had Linux 6.0. De PC was overigens niet op een netwerk aangesloten. Ik herinner me nog dat ik een keer terugkwam van vakantie, dat Red Had Linux niet meer wilde opstarten. Degene die in mijn plaats printen hadden getest, had 'm uitgezet zonder Red Had Linux op de juiste manier af te sluiten. (Het ging om Linux zonder grafische interface. Zodat het voor een niet Linux kenner, op DOS lijkt.) Ik ben daar de enige die iets van Linux afweet. Ik heb het dus handmatig met commando fsck weer in orde gemaakt. Zodat de printen van de klant weer verder getest konden worden. Inmiddels produceren we die print niet meer, en ging de enige PC met Linux weer terug naar de klant.
Link naar reactie
same here .. ik draai voornamelijk linux op mijn laptop. er werken hier rondom mij zo'n 200 mensen, waarvan de helft niet eens weet wat linux is. Zo had ik het over de nieuwe versie van Ubuntu voor gamers, Ubuntu Ultra Edition 2009, en stond een ander zo te kijken van 'wtf is linux' :S .. nu, een maand later, werkt hij er zelf ook mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...