Ga naar inhoud

Q & A ontvlechting HCC-IDG


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    104

Ik vind het de meest achterlijke aktie die ik ooit heb meegemaakt. Ik ben jaren geleden lid geworden van de CT! en kreeg daar naar mijn idee gratis een HCC lidmaatschap bij waar ik niet in geinteresseert ben. Nu moet ik ongevraagd 24,75 per jaar betalen voor iets waar ik niet om heb gevraagd en als ik er vanaf wil moet ik ook nog gaan opzeggen? Wat is de volgende stap? Dat de HCC de gebruikersgroepen gaat afsplitsen en dat je vervolgens 24 verschillende rekeingen in de bus krijgt? Als je daar dan geen gebruik van wil maken moet je ze maar even apart opzeggen... Dacht het niet. Die rekening gaat niet betaald worden want ik heb me er ook niet voor aangemeld. Rob
Link naar reactie
Zoals Billie ook al schrijft: ik was al zeer lang lid van ComputerTotaal en kreeg daar destijds een gratis abonnement van HCC bij (niet om gevraagd....). Nu heeft iemand kennelijk bedacht: - we koppelen HCC en ComputerTotaal! los; - we informeren in de eerste instantie de abonnee's van CompterTotaal!op zeer [u:17b3940678]onduidelijke[/u:17b3940678] wijze hierover via twee kanalen, nl. via HCC en ComputerTotaal! - we gaan klakkeloos en ongevraagd €24,75 in rekening brengen voor het HCC abonnement. - als de abonnementen losgekoppeld zijn gaan we [u:17b3940678]ACHTERAF[/u:17b3940678] via een brief van ComputerTotaal! de abonnee's informeren met wel een duidelijke uitleg. Hierin staat dan uiteindelijk dat je €49,95 voor ComputerTotaal! blijft betalen en dat je nu €24,75 [u:17b3940678]extra[/u:17b3940678] moet betalen wil je lid blijven van HCC. Mijn simpele conclusie is dat ik voor [b:17b3940678]het zelfde nu €24,75 (= nagenoeg 50% extra) moet betalen[/b:17b3940678]! No way, ik heb mijn abonnement na vele vele jaren vandaag schriftelijk opgezegd en daarbij aan ComputerTotaal! aangegeven dat ze nu maar zelf de moeite moeten doen om ook het HCC abonnement van mij op te zeggen. Immers het loskoppelen hebben ze ook gedaan zonder mij dat eerst te vragen. Heel jammer en eerlijk gezegd een onbegrijpelijke actie van CompterTotaal! :x
Link naar reactie
[quote:965e2ec921="FalconM"]Heel jammer en eerlijk gezegd een onbegrijpelijke actie van CompterTotaal! :x[/quote:965e2ec921] Even voor de duidelijkheid, dit is een actie van de HCC. Die heeft de samenwerking opgezegd en het is de HCC-ledenraad geweest die het lidmaatschap van de HCC op € 24,75 heeft gezet. IDG/Computer!Totaal kan daar niets aan/tegen doen.
Link naar reactie
[quote:672846dee5="Jeroen de Jager"] Even voor de duidelijkheid, dit is een actie van de HCC. Die heeft de samenwerking opgezegd en het is de HCC-ledenraad geweest die het lidmaatschap van de HCC op € 24,75 heeft gezet. IDG/Computer!Totaal kan daar niets aan/tegen doen.[/quote:672846dee5] Dat begrijp ik, maar ik als abonnee ook niet. Ik heb destijds het lidmaatschap van HCC er gratis bij gekregen en nooit om gevraagd. HCC laat ComputerTotaal! nu mooi in z'n hemd staan, daar kan ik als consument ook niets aan veranderen. Verder vind ik dat de manier van communiceren over het onstaan van die rare splitsing met bijbehorende kosten ook zeer slecht is verlopen. De brief die vandaag is ontvangen hadden de abonnee's van ComputerTotaal! beter in een eerder stadium kunnen krijgen met daarbij een invulformuliertje of je nu wel of geen lid wil blijven van HCC. Tevens had ComputerTotaal! / IDG dan de mogelijkheid gehad om duidelijk te maken dat HCC eenzijdig haar voorwaarden heeft veranderd. Dan was er één brief geweest met alle relevante informatie. Die keus had ComputerTotaal! / IDG wel! En ter aanvulling: ComputerTotaal! heeft mij destijds het lidmaatschap van HCC er gratis, maar ongevraagd, bij gedaan. Dan is het ook de verantwoordelijkheid van ComputerTotaal! om mij er ook weer vanaf te laten komen als ik dat wens, zeker nu blijkt dat er kosten mee gemoeid gaan. Of u het nu leuk vindt of niet....
Link naar reactie
[quote:de57575974="FalconM"]Dat begrijp ik, maar ik als abonnee ook niet. Ik heb destijds het lidmaatschap van HCC er gratis bij gekregen en nooit om gevraagd. HCC laat ComputerTotaal! nu mooi in z'n hemd staan, [/quote:de57575974] Wat ik dan wel raar vind is dat je dus datgeen opzegt waarvoor je blijkbaar ooit bewust hebt gekozen en dat je niets extra's gaat kosten maar waar je wel meer nummers van gaat ontvangen komend jaar dan ooit tevoren. Naast dat je al dit jaar (juli en augustus 2 aparte nummers) een nummer extra hebt ontvangen... [quote:de57575974="FalconM"]daar kan ik als consument ook niets aan veranderen. [/quote:de57575974] Jawel, door daar te klagen en die te straffen die jou dit aandoet, en dat is niet Computer!Totaal / IDG maar dat is de HCC, zoals je zelf ook al weet. groetjes Edmond
Link naar reactie
Beste Edmond, je gaat in het geheel niet in op de kwestie dat ik word opgescheepd met een abonnement van HCC a 24,75 waar ik nooit om gevraagd heb en welke ik "te danken" heb aan mijn abonnement op ComputerTotaal!. Als de HCC voor problemen zorgt is het ComputerTotaal! die de problemen op nette wijze moet oplossen (bijv. op een wijze zoals ik in mijn reactie hiervoor voor heb gesteld, dus met brief en invulformulier) en niet ik, immers CT! heeft mij dit lidmaatschap in de maag gesplitst en het was niet mijn keuze. Probeer daar nu eens met een zinnig antwoord op in te gaan... Overigens, ik ga verder niet meer moeite doen om CT! te overtuigen, mijn abonnement heb ik opgezegd met inmiddels een zeer uitgebreidde verantwoording en daar wil ik het ook bij laten. Het is te hopen dat CT! tot het inzicht komt dat een en ander toch niet echt goed verlopen is. Verder zal ik in de toekomst wellicht nog een enkel los exemplaar kopen want inhoudelijk is er met ComputerTotaal! weinig mis. Het is enkel de manier waarop mij iets nieuws door de strot word geduwd waar ik niet zo blij mee ben. mvrgr, voormalig lidnummer 161195
Link naar reactie
Inderdaad een zeer vreemde actie van HCC. Waarom staat de C!T niet gewoon tussen de aanbiedingen. Dan had er helemaal niets veranderd hoeven te worden :lol: Hebben ze soms ruzie of zo? Daar wil ik de dupe niet van worden. Ik heb helemaal geen boodschap aan de HCC. ik maak er nooit gebruik van en wil er ook niet apart voor betalen. De C!T heb ik eigenlijk ook wel gezien na al die jaren, meestal blader ik hem slechts snel door. Zit ik door de actie van de HCC aan opzegtermijnen vast, nee toch? Als ik HCC opzeg wordt C!T duurder dus geen opzegtermijn zou voor beide moeten gelden.
Link naar reactie
Het vreemde is, dat ieder HCC lid inmiddels een folder mocht ontvangen met een overzicht van 23(!) bladen waar tegen een gereduceerd tarief abonnement op kan worden genomen..... :roll: (Komt de core business van de HCC te liggen bij het verstrekken van abonnementen op IT gerelateerde magazines...?). 1) Waarom is in dat licht een samenwerking met IDG opgezegd en staan hier de 3 IDG bladen niet bij? 2) Denkt de HCC hier de performance van de club mee te verbeteren? Ik ben zelf van mening dat er van HCC zijde uit een paar redelijk onsympathieke stappen zijn genomen, welke veeleer negatieve- dan positieve gevolgen zullen hebben. Hierbij denk ik aan het feit dat er (voor het eerst!) in de buidel getast moet worden voor de HCCdagen. Van een ledenwinst ga ik voorlopig maar niet uit...... :?
Link naar reactie
Alle begrip voor de onrust. Het is een ontzettend gecompliceerde situatie. Ik zal proberen of ik in het kort licht in de duisternis kan werpen. IDG en HCC hadden sinds vele jaren een samenwerkingsverband. Werd je abonnee van een van onze tijdschriften dan werd je automatisch gratis lid gemaakt van HCC. Andersom gold in de jaren negentig ook: een lid van HCC kreeg automatisch Computer!Totaal toegestuurd. HCC heeft het contract met IDG opgezegd omdat zij de leden een meer divers aanbod van bladen willen bieden. Uiteindelijk is dat het startsein geweest voor de zogenoemde ontvlechting tussen IDG en HCC. Vandaag op 1 oktober is die officieel een feit en zijn de wegen van beide partijen gescheiden. Omdat je ook bij het abonneren akkoord bent gegaan met de voorwaarden (waaronder een lidmaatschap op HCC) ben je nu zowel abonnee van Computer!Totaal als lid van HCC. Dat klinkt als een schimmige truc, maar realiteit is dat het tot enkele jaren geleden een uitstekende samenwerking was tussen beide partijen waar uiteindelijk de abonnees volop de vruchten van plukten. Omdat toen zaken werden aangeboden die een schot in de roos waren zoals gratis internet voor alle leden. Nu de samenwerking is gestopt draait het ooit zo bejubelde voordeel zich 180 graden om. Want heel veel abonnees blijken geen behoefte te hebben aan een lidmaatschap op HCC. Als dat zo is dan moet je schriftelijk opzeggen. Ledenadministratie HCC Postbus 477 2900 AL Capelle aan den IJssel De HCC ledenadministratie is bereikbaar op 010 - 2646077 Ik snap dat jullie dat Computer!Totaal.nl deels kwalijk nemen, maar feit is dat wij geen enkele invloed kunnen uitoefenen op dit proces. Het is een uitvloeisel van een samenwerking. Hoe is het mogelijk dat de HCC een lidmaatschapsgeld heft van 24,75 euro? De HCC is een vereniging en kent een bijbehorende verenigingsstructuur. Alle leden worden vertegenwoordigd door de ledenraad die je kunt vergelijken met de Tweede Kamer in de politiek. Laatste vertegenwoordigen de stem van het volk. De ledenraad vertegenwoordigt de leden. Deze ledenraad is akkoord gegaan met de tariefstelling van 24,75 euro. Indirect ben jij daar als lid dus mee akkoord gegaan. Want de ledenraad vertegenwoordigt je stem. Natuurlijk snap ik dat je daar gemengde gevoelens over kunt hebben. Heb je geen behoefte aan het lidmaatschap, dan moet je opzeggen. Andersom geldt natuurlijk ook. Als je geen abonnee meer wilt blijven, maar je voelt je nog wel verbonden met HCC dan moet je het abonnement opzeggen. Er is nog meer waar je op moet letten. HCC probeert zijn leden warm te krijgen voor het nieuwe aanbod. Dat betekent dat alle leden een tijdschrift krijgen toegestuurd dat past binnen het profiel van het lid. Computer!Totaal-abonnees krijgen dus ongevraagd onze concurrent in de bus. Dat is een mooi staaltje marketing. Alleen lijkt het erop dat u direct vast zit aan dit kennismakingsaanbod. Als je geen actie onderneemt zit je vast aan het abonnement van onze concurrent. Je moet dus een wijzigingsformulier of brief versturen om het (ongewenste) proefabonnement op te zeggen. Annuleren kan online via deze link: http://www.hcc.nl/eCache/DEF/35/981.html De reden dat vandaag alles is gecommuniceerd heeft te maken met de afspraken binnen het contract tussen HCC en IDG. Met alle liefde had ik iedereen al maanden geleden geïnformeerd over de aanstaande scheiding en alle veranderingen, maar mijn bikkelharde realiteit is dat dit gewoon niet was toegestaan. Pas vanaf vandaag mogen wij melden welke voordelen wij aan onze abonnees bieden. Heb je meer vragen, laat het weten. Wij gaan proberen om meer duidelijkheid te geven waar mogelijk.
Link naar reactie
Na vele jaren heb ik ook zowel de HCC als Computer totaal opgezegt, deze stap kost HCC veel leden zowel dat vele jongeren er geen belang bij hebben om bij een computerclub een abo te nemen en zij de losse nummers die zij wensen te kopen zo in de winkel te koop zijn. De jongeren zijn al opgegroeit met de computer dat zij geen HCC meer nodig hebben. Mijn overweging was alleen dat ze de nieuwe klanten ( aanmeldingen ) bevoordelen en niet zoals ik de vaste computerfreaks een presentje geven voor al die jaren waar zij toch de club mee draaient gehouden hebben. Zou ik nu na januari weer lid worden is dat ook goedkoper, altans het eerste jaar. J.E.J. van Os
Link naar reactie
[quote:c98038872b="Remco de Graaf"]Er is nog meer waar je op moet letten. HCC probeert zijn leden warm te krijgen voor het nieuwe aanbod. Dat betekent dat alle leden een tijdschrift krijgen toegestuurd dat past binnen het profiel van het lid. Computer!Totaal-abonnees krijgen dus ongevraagd onze concurrent in de bus. Dat is een mooi staaltje marketing. Alleen lijkt het erop dat u direct vast zit aan dit kennismakingsaanbod. Als je geen actie onderneemt zit je vast aan het abonnement van onze concurrent. Je moet dus een wijzigingsformulier of brief versturen om het (ongewenste) proefabonnement op te zeggen. Annuleren kan online via deze link: http://www.hcc.nl/eCache/DEF/35/981.html Heb je meer vragen, laat het weten. Wij gaan proberen om meer duidelijkheid te geven waar mogelijk.[/quote:c98038872b] Ik had uit de toegezonden folder al begrepen dat ik "binnenkort een gratis proefnummer van de concurrent" zou ontvangen. Heel erg aardig, maar de zoveelste onsympathieke stap: ik heb nml. een abonnement op de C!T, en ik mag veronderstellen dat de HCC hiervan op de hoogte zal zijn.... Dat ik "automatisch" aan een abonnement vast zou zitten als ik zelf geen stappen onderneem, is ronduit te belachelijk voor woorden. Ik denk erover om deze aardige "geste" van de club te beantwoorden door ieder nummer dat ik zal ontvangen te retourneren aan de afzender als "ongewenste post". Ben benieuwd naar de reacties hierop, want ik betaal geen cent. Ik heb er immers niet om gevraagd. Ik vraag me overigens af wat de colportagewet hierover te zeggen heeft..... Met dank voor de waarschuwing (en de link)!!
Link naar reactie
[quote:42ac3c83ef="Jeroen de Jager"]Kijk hier voor de laatste info over de voordelen die bij een Computer!Totaal (maar ook Zoom.nl en Tips&Trucs) abonnement horen: [url]http://www.wereldbladen.nl/abonneevoordelen/index.php[/url][/quote:42ac3c83ef] Klikken op "abonneevoordeel" levert een andere opsomming op. ADSL ontbreekt dan! Wat een rommeltje.
Link naar reactie
Is het niet zo dat de HCC met deze "door-de-strot-duw" actie de colportagewet aan het overtreden is? Als ik [url=http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Verkoop_aan_huis_colportage]dit alles[/url] zo eens doorlees, dan is de omgekeerde wereld dat ik iets moet annuleren waar ik zelf nooit om gevraagd heb..... (Colportage heeft niet allen betrekking op "huis-aan-huis"). Een citaatje uit het artikel: [i:1e1ad4c951]"Bij colportage kan het gaan om de verkoop van producten, maar ook om het afsluiten van diensten zoals bijvoorbeeld een abonnement op een tijdschrift of een beveiligingsdienst."[/i:1e1ad4c951]Waarvan akte!
Link naar reactie
Als dit echt waar is, dan vrees ik voor ze dat ze binnenkort op tv worden besproken bij Kassa of Radar. Hier komen ze echt niet mee weg. Net zo min als het verhogen van CT!/HCC abonnement met bijna 50%!!! Wie er schuldig is interesseert me niet, maar als vroeger het HCC lidmaatschap al € 24,75 vertegenwoordigde dan rekent CT! dus nu € 24,75 teveel en hadden zie prijsverhoging ook wel netjes aan de abonnees voor mogen leggen. Zo kan je het ook bekijken. Ik betaalde altijd € 49,95 voor een combi, dus die prijs wil ik nu gesplitst zien verdeeld over beide lidmaatschappen en geen cent meer. Ik ben blij dat ik nooit een automatische incasso heb getekend. Rob
Link naar reactie
Rob je hebt helemaal gelijk, gelukkig ben ik ook niet zo dom geweest 8) Verder: stel je sluit een contract af met je kabelexploitant voor een bepaald TV-abonnement met bijv. 10 kanalen. De kabelexploitant biedt je daarnaast tevens gratis 2 extra kanalen erbij aan. Na bijv. 5 jaar gaan ze ongevraagd 20 euro in rekening brengen voor die 2 extra gratis kanalen. Als je dat toch niet wil zou jij zelf die 2 gratis kanalen schriftelijk moeten afzeggen anders zit je vast aan die 20 euro. Zo werkt dat dus niet. Helaas denkt C!T dat ze er wel mee weg komen onder het mom van "we zijn opgesplitst". Die vlieger gaat niet op en als consument hoef je je daar in principe niet druk over te maken. Alle rekeningen die HCC verstuurt kan je rustig ongezien in de prullemand gooien. Dat raad ik dan ook iedereen aan. HCC weet zelf echt wel dat ze fout zitten met hun omgekeerde redenering, [i:7aafd84b44]maar de beleidsmakers van tegenwoordig spelen de 'domme' consument gewoon uit.....[/i:7aafd84b44]. Wedden dat er toch nog hordes mensen zijn die zich door dit truukje van HCC (al dan niet met hulp van C!T) een betaald abonnement op HCC in de maag laten splitsen.... Mocht C!T echt 'onschuldig' zijn in dit hele verhaal (voor zover dat uberhaupt mogelijk is) , dan zijn ze wel heel dom bezig om geen open kaart te spelen en HCC te wijzen op haar fout. Immers dit gedoe kost C!T ongetwijfeld veel leden. Nouja ze doen hun best maar :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...