Ga naar inhoud

Q & A ontvlechting HCC-IDG


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    104

maar hoe weten we nu per welke datum we moeten opzeggen ? Over dat zogenaamde 'einde' wordt door HCC/IDG nooit ook maar iets gemeld dus moet je maar gokken dat je op tijd je brief/fax hebt gestuurd. Voor je het weet zit je weer voor een jaar aan die ellende vast. Het spreekt wat mij betreft boekdelen dat eventuele 'voordelen' pas worden bekend gemaakt nadat het te laat is om de keuze ongedaan te maken. /me hoopt dat de brief nu wel op tijd is.
Link naar reactie
Omtrent duidelijkheid laat het idd er veel te wensen over. Wat gaat er nu echt geboden worden en wat bied HCC nog als meerwaarde? Per wanneer dien je nu je abonnement op te zeggen als je dat wilt bij de HCC? Momenteel is het meer een berg politiek, veel woorden en vage niets zeggende beloftes, maar nergens concrete beloften en geen duidelijk teksten die niets aan het twijfel overlaten. Ik zou graag alles opzeggen en dan eerst maar eens gaan kijken wat men te bieden heeft en of dat het geld waard is. Ik ben het niet eens met deze wijziging dus mag ik nu per direct opzeggen?
Link naar reactie
[quote:c1757a44f7="Phaldmmor"] Ik ben het niet eens met deze wijziging dus mag ik nu per direct opzeggen?[/quote:c1757a44f7] Zoals al vermeld in de openingspost en reacties van Jeroen, geldt de standaardopzegtermijn van voor 1 oktober, maar zal daar in ieder geval vanuit de kant van IDG coulant mee worden omgegaan. Aangezien de wijzigingen betrekking hebben op het nieuwe abonnementsjaar (per 1-1-09) en het tot die tijd gelijk blijft qua wat je voor je geld krijgt, is per direct opzeggen (dus met ingang van het augustusnr) niet mogelijk, dat mag meen ik alleen maar als de voorwaarden midden in het jaar wijzigen in jouw nadeel.
Link naar reactie
Ja hoor, kan ik ook bevestigen. Ik zou ook niet weten waarom dat niet zou kunnen. Het moet uiterlijk twee maanden voor het verlopen van het abonnementsjaar. Ik vind het ook allemaal veel te vaag en heb ook opgezegd (beiden). Duidelijkheid schept vertrouwen en ik kan niks met toezeggingen dat het allemaal interessant of de moeite waard gemaakt gaat worden. Ik merk wel hoe de reactie is.
Link naar reactie
[quote:50fd36a1b8="Ger"]Ik sprak mijn vader vorige week, die meldde dat hij zowel C!T als HCC nu opgezegd heeft. Lijkt dus zonder problemen te kunnen.[/quote:50fd36a1b8] Je kan uiteraard nu wel opzeggen, maar ik neem aan dat je dan toch nog wel tot en met december de betaalde diensten/tijdschriften ontvangt. Per direct opzeggen (wat Phaldmmor volgens mij bedoelt) , houdt in dat de dienstverlening per direct stopt en je dus geen C!T meer ontvangt en een deel van je abonnementsgeld terugontvangt. Dat speelt als bijvoorbeeld je internetprovider zijn algemene voorwaarden per direct wijzigt en je daardoor per direct op mag zeggen, ondanks dat je nog een lopend contract hebt. (een dergelijke brief ontving ik recent nog van Ziggo).
Link naar reactie
Het abonnement is zo ingrijpend gewijzigd dat je gewoon kan opzeggen en er geen opzegtermijn geldt, dus ook nog één dag van te voren, alhoewel al te lang wachten niet handig is. Vermeldt er bij per "eerstvolgende vervaldatum", dan krijg je nog alle nummers waarvoor je eerder al betaald hebt. Eventueel er bij vermelden dat het voor beide verenigingen telt, dan heb jij aan je verplichtingen voldaan, want tot 1 oktober is het nog EEN gezamelijke vereniging. ComputerTotaal is duurder geworden en je weet niet wat je er voor terug krijgt (in de toekomst krijg je "iets", misschien wel gebakken lucht). HCC verlangt een nieuw bedrag waarvoor je nog maar moet afwachten of ze het waar kunnen maken. Opzeggen, de kat uit de boom kijken en eventueel later gebruik maken van nieuwe wervingsakties, lijkt mij, voor ons abonnees, de voordeligste weg.
Link naar reactie
[quote:db3f01b604="skeletje"] Eventueel er bij vermelden dat het voor beide verenigingen telt, dan heb jij aan je verplichtingen voldaan, want tot 1 oktober is het nog EEN gezamelijke vereniging. [/quote:db3f01b604] Kleine correctie, daarvoor had je ALLEEN te maken met de HCC, die lieten welliswaar door IDG (een bedrijf en zeker geen vereniging) een tijdschrift bij je bezorgen. Maar juridish gezien had je niks met IDG te maken (beetje hetzelfde verhaal als winkeliers die je ten onrechte naar een fabrikant doorverwijzen,). Nu ik er over nadenk, juridisch gezien zou opzeggen bij HCC voldoende moeten zijn. Het enige wat je immers ooit hebt gedaan is jezelf als lid bij HCC aanmelden, dat kan nooit resulteren in een abonnement bij een heel andere organisatie, zonder dat je daar zelf toestemming voor hebt gegeven.
Link naar reactie
[quote:db5c32cc05]Nu ik er over nadenk, juridisch gezien zou opzeggen bij HCC voldoende moeten zijn. Het enige wat je immers ooit hebt gedaan is jezelf als lid bij HCC aanmelden, dat kan nooit resulteren in een abonnement bij een heel andere organisatie, zonder dat je daar zelf toestemming voor hebt gegeven.[/quote:db5c32cc05] Toen je indertijd het abonnement voor beide organisaties in één rekening betaalde en ook niet geprotesteerd hebt tegen ontvangst van Computer!Totaal, heb je nu geen poot om op te staan als je nu maar bij één van hen opzegt en de ander 'eist' dat je hun abonnement voortzet.
Link naar reactie
[quote:b2e24a5807="skeletje"] Toen je indertijd het abonnement voor beide organisaties in één rekening betaalde en ook niet geprotesteerd hebt tegen ontvangst van Computer!Totaal, heb je nu geen poot om op te staan als je nu maar bij één van hen opzegt en de ander 'eist' dat je hun abonnement voortzet.[/quote:b2e24a5807] Ik heb indertijd een overeenkomst gesloten met een organisatie, namelijk de HCC. Die overeenkomst hield in dat ik lid mocht worden van hun vereniging en de daarbij behorende voordelen ontving (toen standaard C!T, andere smaken waren er in 1995 niet). Ik heb ook altijd aan hen betaald voor alles. Het feit dat zij voor een deel van hun diensten gebruik maakten van hun leverancier IDG, daar heb ik niets mee te maken en dat levert ook geen enkele overeenkomst tussen IDG en mij op zodra HCC besluit de dienstverlening te wijzigen. Ik snap wel dat ze voor deze oplossing kiezen om niet te veel oplage te verliezen, maar correct is het niet. Zou een mooie boel wezen zeg als dat wel kon. HCC-dagen zaten ook in het abonnement, doen ze dat straks over naar een extern bedrijf en dan dien je standaard kaartjes af te nemen, want je hebt niet gemeld dat je ze niet wilde. :D
Link naar reactie
[quote:b9405aa81d]Zou een mooie boel wezen zeg als dat wel kon.[/quote:b9405aa81d] Theoretisch heb je gelijk, maar bij een eventueel proces (ook een theoretische gedachtensprong) zal je een rechter moeten overtuigen dat je vanaf 1995 (dus 13 jaar lang) een product hebt afgenomen, zonder enige vorm van protest en je nu wilt beroepen dat je er niks mee te maken wilt hebben. Maar ja, dit is feitelijk onbelangrijk, want het gaat in dit topic over iets heel anders. Veel belangrijker is dat de constructie de abonnees na 1 oktober veel extra geld gaat kosten en ze er op voorhand niets voor terug krijgen, behalve wat vage beloftes. Als die nieuwe dingetjes, die nu nog voor ons verborgen liggen, in dezelfde categorie vallen als te lezen valt in het voorwoord van de hoofdredactie (aug 2008 editie) "cadeau voor abonnees", dan vrees ik het ergste ....
Link naar reactie
Op DIT moment KAN je alleen nog maar opzeggen via HCC. De splitsing is nu nog geen voldongen feit, dus tot 1 oktober (waarop de splitsing officieel wordt) kan je ALLEEN maar opzeggen via HCC, en dat betekent dan opzegging van het complete pakket, dus lidmaatschap HCC en C!T. Pas NA de officiele splitsing kan je per lidmaatschap opzeggen. Je hoeft dus geen brief te sturen naar C!T of IDG want die kunnen daar nu officieel nog geeneens wat mee: een brief aan HCC voldoet. Mijn brief ga ik de komende week opstellen want ik heb het het ook wel gezien, eigenlijk. Enige lastige is dat ik dan ook mijn HCC mailadres kwijt ben, maar goed... Ik ben heel bang voor HCC en IDG dat de splitsing meer aanleiding zal zijn voor afmeldingen dan aanmeldingen... Ten eerste is het HET moment om weer eens te overwegen waarom je het blad nou hebt... Ik zelf lees het meestal binnen een half/heel uur uit, want het meeste interesseert me niet of ik weet het al van internet... Ik hield het blad aan omdat het zo gewend was en ach, zo duur is het niet... Maar goed, ik kan ook wat anders voor dat geld gaan doen. En wie van de huidige abonnees heeft er nou zin om voor hetzelfde opeens veel meer te betalen...? (Ja, hetzelfde, want voor zover niemand wat vertelt wat de echte voordelen zijn, acht ik alles gebakken lucht, en bovendien: wie heeft tot nu toe gebruik gemaakt van de 'vele voordelen' die het lidmaatschap tot nu toe boodt...? Ik niet!) Ik vind trouwens dat een automatische overgang naar de nieuwe situatie voor huidige abonnees niet zomaar mag. Ik vind dat zowel HCC als IDG iedere huidige abonnee toestemming moet vragen om door te gaan met een van beide of beide groepen! De verandering is zo vergaand, dat je niet zomaar automatisch de boel kan verlengen. Ik vraag me af of dat juridisch/wettelijk gezien wel mag, eigenlijk. En als iemand NIET reageert, dan is die persoon automatisch GEEN lid van wat dan ook! Ik verwacht eigenlijk dat HCC en IDG dit ook zo gaan regelen. Ik ben benieuwd... Kijk, als het abonnement op het blad automatisch doorgaat, dan kan ik me dat nog wel voorstellen (afhankelijk van prijsverhogingen extra's dan, die van TEVOREN aangekondigd moeten worden!), maar een automatisch doorgang van een HCC-lidmaatschap wat in feite iets compleet nieuws is (!), dat kan echt niet zomaar.
Link naar reactie
Ik ben indertijd lid geworden van de HCC vanwege de gratis internet toegang en je kreeg er ook het blad Computer!Totaal bij. Dat was tenminste interessant. Nu dat gesplitst wordt heb ik geen interesse om voor beiden apart te gaan betalen. Op mijn werk hebben ze PCM Magazine en raad eens wat? Daar tref je dezelfde artikelen en dezelfde tests aan. Dus waarom zou ik C!T nog willen hebben? En als ik alleen het HCC abonnement moet handhaven voor mijn internet toegang... er zijn nog wel meer interessante providers te vinden. [quote:8eb2a81360="Jeroen de Jager"]HCC en IDG zijn toe aan vernieuwing (...)[/quote:8eb2a81360] Ik ook. En daar hoort geen HCC en IDG meer bij. Ga de boel dus opzeggen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...