Ga naar inhoud

Q & A ontvlechting HCC-IDG


anoniem

Aanbevolen berichten

Niet offtopic, maar wel de beste plek voor dit topic omdat er veel vragen zijn over de ontvlechting van HCC en IDG. Ik heb hier wat vragen en antwoorden geplaatst. Heb je nog andere vragen aangaande Computer!Totaal/IDG, stel ze hier dan proberen we er zo goed mogelijk antwoord op te geven. We kunnen helaas geen vragen beantwoorden die die de HCC aangaan (internet/webmail, diensten van HCC, facturen van HCC enz). Zulke vragen kan HCC het beste zelf beantwoorden (www.hcc.nl). [b:e4d0ffe09c]Ik heb gehoord dat HCC en IDG op een andere manier gaan samenwerken. Klopt dit?[/b:e4d0ffe09c] Ja, HCC en IDG (uitgever van bijvoorbeeld Computer!Totaal, Tips & Trucs en Zoom.nl) hebben besloten om een andere invulling aan de samenwerking te geven. [b:e4d0ffe09c]Waarom deze verandering?[/b:e4d0ffe09c] HCC en IDG zijn toe aan vernieuwing en gaan hun leden/abonnees in de nabije toekomst een meer divers producten- en dienstenpakket bieden. Beide partijen hebben er daarom voor gekozen om op een andere manier te gaan samenwerken. [b:e4d0ffe09c]Ik ben HCC-lid en abonnee van Computer!Totaal/Tips & Trucs/Zoom.nl. Wat betekent deze verandering voor mij als lid/abonnee?[/b:e4d0ffe09c] Vanaf 1 oktober 2008 ontvangt u bij de jaarlijkse verlenging van het lidmaatschap en abonnement aparte facturen voor het IDG abonnement op Computer!Totaal/Tips & Trucs/Zoom.nl en het HCC-lidmaatschap. Het abonnementsgeld en de contributie worden op de gebruikelijke manier geïnd. Het is wel belangrijk om na 1 oktober eventuele administratieve wijzigingen, bijvoorbeeld een adreswijziging, zowel aan HCC als IDG door te geven. [b:e4d0ffe09c]Per wanneer ontvang ik gescheiden facturen?[/b:e4d0ffe09c] Vanaf 1 oktober 2008 ontvangt u bij uw jaarlijkse verlenging van het lidmaatschap en abonnement gescheiden facturen. Loopt uw lidmaatschapsjaar bijvoorbeeld van 1 januari tot 1 januari, dan gaat u vanaf 1 januari 2009 het abonnement op een van de bladen en het lidmaatschap van HCC apart betalen en ontvangt u ongeveer 1 maand voor het verstrijken van het lidmaatschap en/of abonnement gescheiden facturen. [b:e4d0ffe09c]Moet ik zelf iets ondernemen?[/b:e4d0ffe09c] Nee, de verandering gaat per 1 oktober 2008 automatisch in bij de jaarlijkse verlenging van het lidmaatschap en het abonnement. De contributie en het abonnementsgeld worden op de gebruikelijke manier geïnd. [b:e4d0ffe09c]Het HCC-lidmaatschap wordt uitgebreid met verschillende diensten en producten. Kunt u hier meer over vertellen?[/b:e4d0ffe09c] U ontvangt binnen enkele weken van HCC een brief met hierin meer informatie over het lidmaatschapsgeld en het vernieuwde aanbod. Zoals korting op de vernieuwde HCC!dagen en nog veel meer voordeel! [b:e4d0ffe09c]Verandert er iets aan mijn abonnement op Computer!Totaal, Tips & Trucs en Zoom.nl?[/b:e4d0ffe09c] Ja, als abonnee krijgt u vanaf 1 oktober allerlei voordelen zoals korting op de een reeks van producten en diensten. In de tijdschriften leest u hier binnenkort meer over. [b:e4d0ffe09c]Wat ga ik straks betalen voor mijn abonnement en/of lidmaatschap?[/b:e4d0ffe09c] De abonnementsprijs blijft in het nieuwe jaar onveranderd. Voor wat betreft het HCC-lidmaatschap ontvangt u van de HCC een brief met daarin meer informatie over het vernieuwde aanbod. Daarin zal HCC u informeren we u ook over de hoogte van de contributie van de HCC.
Link naar reactie
  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    104

[quote:76d87144f3="Jeroen de Jager"][b:76d87144f3]Wat ga ik straks betalen voor mijn abonnement en/of lidmaatschap?[/b:76d87144f3] De abonnementsprijs blijft in het nieuwe jaar onveranderd. Voor wat betreft het HCC-lidmaatschap ontvangt u van de HCC een brief met daarin meer informatie over het vernieuwde aanbod. Daarin zal HCC u informeren we u ook over de hoogte van de contributie van de HCC.[/quote:76d87144f3] Dus als ik het goed begrijp, kost C!T [i:76d87144f3]exclusief [/i:76d87144f3]het HCC-lidmaatschap straks evenveel als het C!T nu [i:76d87144f3]inclusief [/i:76d87144f3]HCC-lidmaatschap kost? De huidige abonnementsprijs is toch in feite de prijs voor C!T [i:76d87144f3]en [/i:76d87144f3]HCC samen? Daar heb ik op zich geen problemen mee, hoor, want voor mij gevoel was ik alleen maar lid van C!T: het enige wat ik van de HCC 'merkte' was de gratis toegang tot de HCC-dagen, maar da's nu verleden tijd. De grootste verandering is dus het in feite compleet nieuwe en extra te betalen HCC-lidmaatschap: het is dus zaak goed te letten op hun brieven, anders zit je opeens vast aan iets wat je niet wilt.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
In feite worden we een oor aangenaaid als ik bijgaande lees: Wat ga ik na 1 oktober betalen ? U krijgt pas een nieuwe factuur aan het einde van uw huidige abonnementsperiode. Pas na uw huidige abonnementsperiode gaat u 2 facturen ontvangen: - 1 factuur van 24,75 euro voor uw HCC lidmaatschap - 1 factuur van IDG voor uw jaarabonnement op Computer!Totaal (49,95 euro), Tips&Trucs (35,75 euro) of Zoom.nl(37,95 euro) bron: https://www5.hccnet.nl/hccservice/index.php?fuseaction=home.RightNow&url=HC&pagenr=24 dan linken naar "Samenwerking IDG en HCC" dan laatste item op pagina 2 Een wel heel erg forse prijsverhoging!!!!!
Link naar reactie
Ja, maar daar krijg je dan wel "allerlei voordelen voor terug" Ben benieuwd of dat opweegt tegen die (inderdaad) prijsverhoging van bijna 25 euro (=50%) als je de huidige situatie laat voortbestaan. Als lokkertje worden dan andere bladen aangeboden, ik snap dat men bij IDG graag ziet dat de omzet daar van stijgt, maar als ik daar interesse in zou hebben, dan denk ik dat ik ze al had. Overigens betekent ingaan op zo'n aanbieding dat de totale jaarkosten nog weer eens hoger gaan uitvallen. Toch maar eens kijken wat andere bladen te bieden hebben.....
Link naar reactie
[quote:d94ad670ef="Peter Vooges"]Ja, maar daar krijg je dan wel "allerlei voordelen voor terug" Ben benieuwd of dat opweegt tegen die (inderdaad) prijsverhoging van bijna 25 euro (=50%) als je de huidige situatie laat voortbestaan. [/quote:d94ad670ef] Als je de prijsverhogingen ontleedt dan blijkt een lidmaatschap op de HCC met maarliefst 150% te stijgen en van computertotaal met 25%. Nou en die voordelen.... Dat zijn maar lokkertjes om je als lid te behouden, zoals korting bij diverse leveranciers. Ik ben er in elk geval niet blij mee.
Link naar reactie
Ik kan tussen de hcc-diensten de gratis entree voor de (vernieuwde) hcc-dagen er niet meer tussen vinden. Een van de hcc-leden daar iets over vernomen in de diverse brieven. Je kan nu namelijk tot 1 oktober voor 10,- het eerste jaar lid worden en dat is waarschijnlijk goedkoper dan een kaartje (zeker als je 2 dagen zou gaan).
Link naar reactie
[quote:2ca7ed212c="J van E"]Dus als ik het goed begrijp, kost C!T [i:2ca7ed212c]exclusief [/i:2ca7ed212c]het HCC-lidmaatschap straks evenveel als het C!T nu [i:2ca7ed212c]inclusief [/i:2ca7ed212c]HCC-lidmaatschap kost?[/quote:2ca7ed212c] Dat klopt, maar daarvoor in de plaats komen zeer interessante extra's. Ten eerste de plusabonnementen voor 10 euro die al eerder zijn gecommuniceerd. Vandaag is een mailing rondgestuurd (een brief volgt maandag) met daarin een korting van € 7,50 voor Computer!Totaal-abonnees op toegang tot [url=http://www.zoomexperience.nl/]Zoom Experience[/url] (normaal € 17,50, € 10,- voor abonnees). Daarnaast komen er flink wat kortingen op producten en diensten om een abonnement op Computer!Totaal, Tip&Trucs en/of Zoom.nl nog interessanter te maken. Meer informatie daarover kunnen we pas na 1 oktober communiceren als samenwerking tussen IDG en HCC is gestopt.
Link naar reactie
[quote:dd1e3ed177="Jeroen de Jager"] Daarnaast komen er flink wat kortingen op producten en diensten om een abonnement op Computer!Totaal, Tip&Trucs en/of Zoom.nl nog interessanter te maken. Meer informatie daarover kunnen we pas na 1 oktober communiceren als samenwerking tussen IDG en HCC is gestopt.[/quote:dd1e3ed177] Maar dan is het al te laat om een keus te maken of je het aanbod interessant genoeg vind om het abonnement wil laten doorlopen of niet. Dat je dan wel wer jammer. De aanbiedingen voor extra bladen zijn dat voor mij iig niet, maar dat is voor een ieder persoonlijk uiteraard.
Link naar reactie
[quote:289e1f81de="Peter Vooges"]Maar dan is het al te laat om een keus te maken of je het aanbod interessant genoeg vind om het abonnement wil laten doorlopen of niet.[/quote:289e1f81de] Dat geldt alleen als je huidige abonnement op 1 oktober afloopt. Je zit natuulijk met de opzegtermijn die nu 2 maanden is. Ik denk dat daar wat het IDG-deel betreft wel coulant mee wordt omgegaan, ik zal dat navragen en hier het antwoord posten. Maar vooralsnog ga ik ervan uit dat de extra's dermate interessant zijn voor onze brede lezersgroep dat vrijwel niemand wil opzeggen.. :D
Link naar reactie
Hoezo, krijgen we gratis toegang tot de gloednieuwe, superspannende C!T dagen? ;) Het komt op mij allemaal nogal over als geheimzinnig gedoe. Waarom niet gewoon duidelijkheid bieden aan je leden, zodat ze [i:b21b76a751]nu[/i:b21b76a751] vast kunnen opzeggen als ze dat willen? Waarom pas duidelijkheid bieden als HCC en IDG uit elkaar zijn gegaan? Waarom zo heimelijk? Ik snap het laatste jaar steeds minder van het beleid van C!T/IDG. Sorry hoor Jeroen, dit is geen persoonlijke aanval op jou, jij bent slechts de boodschapper, maar beide richtingen op mag ik hopen.
Link naar reactie
Allemaal leuk en aardig het feit blijft dat een "vereniging" van heel veel actieve leden commercieel wordt gebruikt om enkele bestuurders en financieel beter van te laten worden. Maar zoals met alles, de tijd dat er nog mensen waren die zaken uit overtuiging en drive deden ( op bestuurlijk niveau bedoel ik dan, op de zogenaamde werkvloer vind je deze mensen nog legio) is lang geleden. De door leden groot gemaakte vereniging ,( ik bedoel niet mezelf maar die mensen die zich inspanden om andere leden altijd tot dienst en vermaak te zijn) wordt nu door bestuurders verkwanselt zodat in ieder geval de beloning krijgen die zij vinden dat ze verdienen. Ook het gebruik van het ledenbestand voor mailings van partners van de HCC is erg storend, en dit zal waarschijnlijk bij een nog commercieler HCC alleen maar toenemen. Mijn jarenlange lidmaatchap van de HCC en Computertoltaal heb ik in ieder geval per omgaande opgezegd. Peter van der Donk
Link naar reactie
Ik denk dat softinc vooral doelt op derden die het mailbestand krijgen omdat ze in ruil daarvoor een ledenvoordeel aanbieden. Vroeger kon je alleen korting krijgen bij de HEMA-fotoservice die je nooit lastig viel. Nu staan er ook energieleveranciers en verzekeraars tussen die je per post lastig vallen.
Link naar reactie
Klopt. Ik bezoek ook het forum van pocketinfo.nl en heb me aangemeld voor smartphone en techniek gerelateerde aanbiedingen en dan krijg je aanbiedingen van essent en allerlei andere niet bedoelde en gewenste aanbiedingen. Het ledenbestand is namelijk voor direct mailers een goudmijntje, en dat goudmijntje wordt nu gedeeld maar je moet toch in de toekomst bij adreswijzigingen dit 2 x doorgeven. Dus weer meer direct mailers die toegang krijgen tot de bestanden.
Link naar reactie
[quote:95f3541a0c="Jeroen de Jager"]Dat geldt alleen als je huidige abonnement op 1 oktober afloopt. Je zit natuulijk met de opzegtermijn die nu 2 maanden is. Ik denk dat daar wat het IDG-deel betreft wel coulant mee wordt omgegaan, ik zal dat navragen en hier het antwoord posten.[/quote:95f3541a0c] Ik heb het nagevraagd en bevestiging gekregen dat er coulant mee wordt omgegaan.
Link naar reactie
Ik heb gebruikt gemaakt van die actie waar je de Tips en Trucs 1 jaar lang voor een tientje krijgt. Kan ik dat nu al op zeggen zodat ik dat later niet vergeet ? Want met al die splitsingen, naamsveranderingen e.d. weet ik totaal niet waar ik over een jaar moet zijn. Ik wil dus mijn abbo op de Tips en Trucs opzeggen nadat het jaar om is van die tien euro (dus niet per direct). Waar kan dat ? Bij IDG of HCC ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...