Ga naar inhoud

Computerbril of Varilux Computer [Updatet 9 maart 2008]


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:1c9b2717d6="THE_GAME_MEN!"]Ik zelf heb altijd het probleem, bij het lezen van kleine lettertjes, dat ik denk meer licht nodig te hebben. Als ik dan meer licht erbij pak, wordt het alleen maar onleesbaarder... Erg irritant. Hoe los jij dit op, als ik vragen mag ? [/quote:1c9b2717d6] Of kleine letters te lezen zijn hangt ook nog af van de kwaliteit en kleur en achtergrond waarop deze zijn geprint/gedrukt. Die kleine letters van SMD componenten hield ik op mijn werk onder een TL balk. Op de juiste afstand ten opzichte van mijn leesbril, en in een bepaalde richting. Overigens is daglicht beter voor het lezen van kleine letters.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Naar aanleiding van een klein artikel in de nieuwe computer!totaal van april 2008 over Bril voor mensen met computerogen. Daarin wordt een [url=http://www.varilux.nl/index.html?page=117]Varilux Computer[/url] van brillenfabrikant Essilor aangeraden. Op bladzijde 2 van deze topic schreef gertcor [quote:c5929accf9="gertcor"]Essilor Nederland heeft al melding gedaan van een nieuwe ontwikkeling. De computerbril met varifocus.[/quote:c5929accf9] Maar andre@home meldt [quote:c5929accf9="andre@home"]http://www.pearle.nl/brillen/computerbril/ Pearle heeft een zgn Screenview computerbril, die scherp zou zijn tussen 40cm en 150cm, een soort variluxbril maar dan met een afgestemd gebied.[/quote:c5929accf9] Die Varilux Computer van brillenfabrikant Essilor is toch iets ander dan die computerbril van Pearl. Want als ik op de site van [url=http://www.varilux.nl/?page=21&lang=nl]Varilux[/url] check naar de dichtbijzijnde vakopticien, staat Pearl er niet bij. Dat ik dit vraag is ook omdat die veiligheidsbril van mijn werk, die ik iets meer dan een week geleden bij Pearl kon ophalen een multifocale bril is. Dus met twee sterktes. Ik ben er nog niet zeker van of dat wel het beste is voor achter een computerscherm. Om daarmee goed op het beeldscherm te kunnen lezen, moet ik iets omhoog kijken, op een beeldscherm die al te laag staat.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Mijn vrouw heeft inmiddels ook drie brillen. Het begon met een leesbril, die na een paar jaar ietsje sterker moest worden. Bij de eerste sessie kocht ze ook een computerbril. Die werd gemaakt op de gegevens van de leesbril, door er een iets grotere leesafstand in te berekenen. Bij de tweede sessie schoof het gewoon op en werd de eerste leesbril de computerbril. De eerste computerbril, nu de zwakste, draagt ze af en toe in de keuken. Lastig? Tja hooguit met "waar is mijn bril?!?!? ;) En dan ziet ze twee er van wel liggen, maar net even niet het exemplaar dat ze nodig heeft. Maar de computerbril ligt als hij niet wordt gebruikt gewoon op het bureau naast de computer. Maar om een lang verhaal kort te maken, het is simpel de iets langere leesafstand, berekend op de gegevens van de leesbril en die van een eventuele veraf-bril anders niet.
Link naar reactie
@Errol Ondanks dat er inmiddels twee en half jaar gepasseerd is, ben ik er nog niet zeker van of een speciale computerbril wel bruikbaar is voor mij. Thuis gebruik ik zowel voor het lezen en computerscherm nog steeds de in december 2007 aangeschafte budget leesbril van 39 euro van opticien Pearl. En op mijn werk gebruik in nog steeds de varia focus veiligheidsbril van mijn werkgever. Die is niet ideaal voor het werken achter een computerscherm. Echter heb ik dit jaar niet veel werk meer te doen gehad, achter een computerscherm. @J. de Boer Drie brillen voor thuis lijkt me te veel van het goede. Mijn laatste ogentest is nog steeds die van december 2007. Ik verwacht te zijner tijd weer aan een nieuwe ogentest toe te zijn.
Link naar reactie
[quote:42ebae56ba="bsa100"]Mijn vrouw heeft inmiddels ook drie brillen en jij mag er ook wel een nemen Geplaatst: za okt 13, 2007 12:52 am :evil:[/quote:42ebae56ba][b:42ebae56ba]za okt 13, 2007 12:52 [/b:42ebae56ba]. Helemaal gelijk, maar het bericht voor mij was van vandaag en daar reageerde ik deels ook op. Niet verbazingwekkend dat ik niet even keek naar de datum van de topicstart. Drie brillen een beetje veel van het goede? Best mogelijk, maar zij heeft variofocus geprobeerd en kan daar niet mee overweg. Daarnaast is het zwakste exemplaar eigenlijk een afgedankte, maar hij is gewoon nog prettig in de keuken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...