Ga naar inhoud

frameserver voor Studio 9


Aanbevolen berichten

Heb je al eens TMPG's VFAPI readercodec geprobeert? Het is een frameserver die zich voordoet als codec. Huh? :roll: Je kiest de codec als uitvoer en vervolgens wordt er een bestand aangemaakt. Het bestand is de frameserver welke je dan weer kunt openen in TMPGenc. Het bestand aanmaken kost tijd en is ook niet zoals bij andere frameservers 1 KB groot maar ergens in de honderden MB's afhankelijk van de video die je served. Reken op een hoop klooien en proberen en kom niet met vragen( nou ja..) want het is alweer een hele tijd geleden dat ik vfapi heb gebruikt. VFAPI laatste versie schijnt 1.05 te zijn maar de bron is wazig, ik heb nl ook een andere 1.05 die je overal en nergens op het web tegen kan komen. Origineel is het een app van Hori, de maker van TMPGenc maar is vrij snel van de engelse website gehaald omdat het hoofdzakelijk werdt gebruikt voor dvd rippen, denk ik althans.. http://www.yks.ne.jp/~hori/VFAPICodec.html Het verschil zit in het bijgeleverde VFAPIConv.exe en evt andere bijgeleverde proggies. De originele van hori heeft een japanse interface, de "wazige" versie is engels en kan een hele reeks aan videotypes aan , inclusief exoten zoals Bink/smacker-video welke in games wordt gebruikt. De originele die op dit moment ter download wordt aangeboden heeft geen mogelijkheid tot het openen van videofiles zoals avi of mpeg. De gewijzigde engelse versies maar ook oudere originele versies (bv 1.03b) kunnen wel allerhande types video aan. De knoppen van links naar rechts: Add Job-----------------Delete Job---------------Convert-------------Exit Het programma is van origine bedoelt voor datgene wat jij wilt doen: het koppelen van TMPGenc aan ieder willekeurig programma, waarom Hori nooit verder is gegaan met dit idee begrijp ik niet helemaal want het grootste gemis aan TMPGenc is een plugin voor andere video programmas. En er is nog wel meer moois: van origine had het programma ook netwerk mogelijkheden: jij zou mij een frame-client kunnen sturen welke ik zou kunnen afspelen waarbij de server bij jouw frame voor frame de video naar mijn aplicatie zou sturen.... Deze versie staat niet meer op site, ik zal eens kijken of ik hem nog heb,ergens.... Oh ja, oudere versies hebben een bug in de interface waarbij de knoppen buiten beeld staan en je met schuifbalken het beeld moet verschuiven om bij de knoppen te komen, vergroten van het venster heeft geen effect;de knoppen blijven buiten het venster staan, lol.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...