Ga naar inhoud

Bekabeling VHS => DVD


Aanbevolen berichten

Mijn vader wil zijn oude VHS banden op DVD gaan zetten. Er is hiervoor een DVD brander (NEC ND3520A) en een TV-kaart (Hauppauge WIN-TV PCI-FM) voor aangeschaft. Hij heeft een Aristona videorecorder, zonder S-Video aansluiting. Deze VCR heeft de volgende connectoren: http://81.59.189.229/VCR/ De TV-kaart heeft de volgende aansluitingen http://images.ldlc.fr/pho.../40/95/LD0000409512_2.jpg Nu is mijn vraag: met welke kabels kan ik de VCR op de TV-kaart werkend krijgen? Met S-Video weet ik het, dat is me bij iemand anders al eens gelukt. Maar deze heeft nog SCART.
Link naar reactie
Als je een verloop-blokje koopt voor van scart naar tulp (voor audio en composiet-video) en, meestal, mini-din voor s-video, dan ben je van die lastige scart-bus op de vcr af. Vervolgens heb je enkel een kabel met 3 verbindingen (wit, rood en geel gecodeerd) nodig. Deze moet aan beide zijden tulp (male) hebben. Is de tv-kaart niet voorzien van composiet-video in, zit je met het probleem dat je het samengestelde/composiet-video signaal van de vcr moet omzetten naar s-video. Misschien is hiervoor een verloop, tulp naar mini-din in dit geval, voor te koop. Misschien is het zelfs mogelijk dat zoiets compleet te koop is, dus in een keer van scart (met slechts composiet-video en audio) naar audio en s-video.
Link naar reactie
[quote:c4e2c9865a="gerben"]....................................... ....................................Wat je nodig hebt, is een verloopkabel van scart naar s-video. Kun je zo in de meeste electronicawinkels halen.[/quote:c4e2c9865a] Dat werkt enkel als de vcr s-video levert op de scart-bus: dat is bij de overgrote meerderheid van de VHS vcr's niet het geval. Of Gerben moet doelen op een kabel die de conversie van composiet naar s-video voor z'n rekening neemt, dan werkt het uiteraard wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...