Ga naar inhoud

120 min. Film op 1 DVD!! HOE?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ben sinds een paar weken wat (oude) HI8 & videobanden op DVD aan het zetten via de PC, Een Hi8 film van [b:379ba8ccab]60 min [/b:379ba8ccab]in de hoogste kwaliteit past prima op 1 DVD, maar wil ik bv [b:379ba8ccab]90 min[/b:379ba8ccab]. op 1 DVD in goede kwaliteit hebben dat lukt helaas niet!! wil bv een 3 uur's videoband op 2 dvd's zetten.. op een DVD staat ook dat er [b:379ba8ccab]120 min[/b:379ba8ccab]. op kan ?? Kan ik wel meer dar 60 min. in goede kwaliteit op 1 DVD krijgen ? Mijn Hardware: AMD 2400 MHZ 512 MB 400 Gig hdd [b:379ba8ccab]Leadtek WinFast 2000 XP Expert[/b:379ba8ccab] Software: Om te Capturen gebruik ik : [b:379ba8ccab]Winfast PVR[/b:379ba8ccab] Om de zaak op DVD te zetten : [b:379ba8ccab]DVD MovieFactory[/b:379ba8ccab] Alvast bedankt voor jullie reaktie, mvg JC
Link naar reactie
Jawel, moet je de compressie wat hoger zetten. Je kunt het ook proberen om het geheel eerst te capturen en bewerken met de software van je tv-kaart. Dan MPEG van maken dmv TMPGenc, en te authoren mbv TMPG DVD-author. In TMPGenc kun je de compressie wijzigen, waardoor je wel 120min op een DVD krijgt. Succes (links vind je ook in de FAQ)
Link naar reactie
[quote:b5100b5abc]de kwaliteit wordt er helaas niet beter op als ik boven de 60 Min ga[/quote:b5100b5abc] Dat is opzich wel logisch... meer compressie betekent (automatisch) minder kwaliteit. Ik heb echter enige tijd geleden Video8 bandjes op DVD gezet met gebruik van een DVD recorder (zo'n ding bij de TV). Daarmee was er gemakkelijk de lengte in te stellen (van SP 60 mins tot ELP 240 minuten). Gezien de 'slechte' kwaliteit van deze banden tov. DVD was er bij afspelen op de tv (100Hz 16:9) zeer weinig tot geen verschil in kwaliteit tussen SP en ELP DVD. Misschien is het gebruik van zulke apparatuur dus een optie?
Link naar reactie
Je kan Hi 8 wat betreft niet vergelijken met video 8, Hi 8 heeft dezelfde kwaliteit als DVD. Je kan inderdaad de compressie verhogen, maar dit gaat [b:5f0eb9a389]steeds[/b:5f0eb9a389] ten koste van de beeldkwaliteit. Echter, een video van 90min branden op DVD zou geen echt direct merkbaar verschil mogen geven.
Link naar reactie
Hey, [quote:ea981da79f]een video van 90min branden op DVD zou geen echt direct merkbaar verschil mogen geven[/quote:ea981da79f] Als ik 90 min. op DVD zet dan zie ik toch een wat blokkerig effect helaas.. bij 60 min. geen probleem de instellingen voor opnemen staan op DVD kwali ( 6000 kbps ).. [quote:ea981da79f]een DVD recorder (zo'n ding bij de TV). Misschien is het gebruik van zulke apparatuur dus een optie?[/quote:ea981da79f] Als het met zo'n ding kan, moet het met de PC toch zeker ook wel lukken?? Maar ja, als de kwaliteit van een DVD-recorder beter is moet ik idd maar eens overwegen dan.... mvg JC
Link naar reactie
[quote:16f69a8d0b="JC"]Hey, [Als ik 90 min. op DVD zet dan zie ik toch een wat blokkerig effect helaas.. bij 60 min. geen probleem de instellingen voor opnemen staan op DVD kwali ( 6000 kbps ).. [/quote:16f69a8d0b] Dat blokkerig effect is toch niet normaal, je moet al zéér waar reduceren voor je zulk een effect krijgt, moet dus toch ergens een verkeerde instelling zijn (ofwel brakke software).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...