Ga naar inhoud

Knippen in VOB bestand


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Èèn van mijn vrienden gaat trouwen, nu willen we een stukje met filmpjes doen. Daarbij loop ik tegen het volgende probleem aan: We hebben twee DVD's waaruit we een stukje willen knippen. Het gaat om een zogenaamd VOB-bestand. Dit lukt me natuurlijk niet :(. Hoe kan ik dat doen? Ik ben geen expert met videobewerking, maar heb wel Pinnacle studio 9. Kunnen jullie me aan een eenvoudig/makkelijk te bedienen programma helpen? B.v.d. en groetjes, Gerrit
Link naar reactie
Tipje.. Ik zat gisteren met hetzelfde probleem. Ik moest ook een stukje uit een DVD halen van zo'n 15 minuten. Dit moest op een 1.4 GB DVD-tje komen ten bate van een presentatie. Ik heb toen, naar aanleiding van een andere thread op dit forum, Studio 9 opgewaardeerd naar 9.4.2. Wel een download van 67 MB dus als je geen breedband hebt gaat het even duren. Nu heb ik de optie onder "bestand" gekregen: DVD titels importeren. Je kunt dit gerust met twee DVD's doen. Nu kun je gewoon alles wat je nodig hebt verder bewerken zoals je in Studio gewend bent. Het programma importeert als MPEG2. Het maakt tevens een scéneherkenning. Je kunt dus alles wat je nodig hebt in het storyboard zetten. Simpel en doeltreffend. Dit was voor mij DE oplossing. Wel gaat Studio nu hercomprimeren maar aangezien het bronmateriaal niet superscherp was kan ik niet beoordelen of er enig kwaliteitsverschil zichtbaar is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...