Ga naar inhoud

RM naar avi - Probleem


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een aantal Real Media bestanden, en deze wil ik graag omzetten naar avi (en binnenkort als ik een dvd brander heb naar dvd formaat). Ik heb via google veel programma's gevonden. Veel programma's echter, zijn OF een demo, OF bevatten nogal wat irritante spyware. Ik heb 2 goede programma's gevonden. 1) EO-Video, alleen is hier het probleem dat hij na 2 minuten omzetten ongeveer vastloopt? 2) UCF's Real7ime Converter, een heel goed programma, lekker simpel, maar aan het eind van het omzetten krijg ik een foutmelding, en moet ik hem afsluiten (en het omzetten is dus niet gelukt..). Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Of weet iemand een ander (nog) beter programma'tje? Ik zal proberen de error hier neer te zetten, ik ben het nog een keer aan het proberen namelijk, en vorige keer vergeten op te schrijven welke error ik kreeg. Ik heb gezocht op de error, en die werd veel in associatie gebracht met de installatie van Office (toevallig heb ik office niet op m'n computer staan omdat ik hem net opnieuw geinstalleerd heb). Groetjes, Lucas [b:8553bf2378]EDIT - De error die ik krijg luidt alsvolgt: De titel: Microsoft Visual C++ Runtime Library Inhoud: Runtime Error! Program: C:\Program Files\Film Bewerken\Real7converter\R7C.exe abnormal program termination.[/b:8553bf2378]
Link naar reactie
De rm bestanden zijn hoogstwaarschijnlijk gedownload van een web pagina? Houd er rekening mee dat dergelijke bestanden mogelijk fouten kunnen bevatten waarop conversie software kan struikelen, die fouten hoef je bij het afspelen niet te merken maar ze zijn er wel. anders; is je pc overgeclockt?, is je geheugen wel stabiel?, draai eens Memtest en zet alles terug naar standaart. VC++ fouten komen ook wel eens voor uit instabiel geheugen, zo heb ooit ergens eens gelezen....
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. [quote:a50c768fcc="rwilligen"]De rm bestanden zijn hoogstwaarschijnlijk gedownload van een web pagina?[/quote:a50c768fcc] Klopt. [quote:a50c768fcc="rwilligen"]Houd er rekening mee dat dergelijke bestanden mogelijk fouten kunnen bevatten waarop conversie software kan struikelen, die fouten hoef je bij het afspelen niet te merken maar ze zijn er wel.[/quote:a50c768fcc] Kan het dan ook dat bij het ene programma'tje hij tot het einde komt, en de muziek wil omzetten, en dan uitvalt. Terwijl bij het andere programma hij al na 2 minuten vast komt te lopen. [quote:a50c768fcc="rwilligen"]anders; is je pc overgeclockt?, is je geheugen wel stabiel?, draai eens Memtest en zet alles terug naar standaart. VC++ fouten komen ook wel eens voor uit instabiel geheugen, zo heb ooit ergens eens gelezen....[/quote:a50c768fcc] Ik heb nooit aan mijn pc gezeten, het is een 1.8 Ghz, pentium 4, 256 RAM. Wat bedoel je precies voor test om te kijken of mijn geheugen stabiel is? Ik heb nog een ander programma'tje gevonden, dus deze ga ik ook even proberen. Lucas
Link naar reactie
Memtest is een programmaaatje om je geheugen te testen, het duurt wel een behoorlijk tijdje maar dan heb je redelijke zekerheid dat je ram geheugen goed werkt. http://www.memtest86.com/memt32.zip De pagina: http://www.memtest86.com/ Met het runnen van het programma vul je een floppy, reboot je pc met de floppy erin en hij gaat vanzelf lopen, laat hem minimaal 3 volledige "passes" maken voor absolute zekerheid, bij 1 pass kun je echter ook al concluderen dat je ram goed is. Hoe en waar programmas struikelen over een corrupte download is altijd afwachten maar programma kunnen idd verschillend reageren op een fout in het bestand. Andere optie die je kunt proberen: Probeer alleen apart de audio en daarna de video te converteren, alles wat je hebt is alvast meegenomen. Converteer naar ruwe ongecomprimeerde avi en de audio naar ruwe PCM/wav. Voor de video moet je dan dus de compressie instellen op "none", dit levert wel groooooooootte bestanden op, denk dus om voldoende harde schijfruimte. Doe ook verder geen bewerkingen aan de video, dus; zo simpel mogelijk alleen een formaat wissel en verder nix,geen resolutie veranderen of framerate, dat kan allemaal later wel als het eenmaal een avi is. EO is overigens miz een redelijk goed en stabiel programma waar het wel mee zou moeten lukken maar ik heb net zoals jij ook wel zitten prutsen voordat het lukte....
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik heb gister m'n computer weer opnieuw moeten installeren wegens echt een overvloed aan spyware die niet verdwenen wou. Ik heb een nieuw programma'tje gevonden, omdat ik eigenlijk de hoop heb opgegeven. Het heet Real Alternative (waarschijnlijk wel bekend) en speelt alles eigenlijk af qua real en wmv volgens mij. Ik kwam er echter achter dat als ik gewoon de real bestanden opende, ik "Save As" kon kiezen, en er gewoon .avi achter kon zetten. Hij speelt hem dan gewoon af in DivX player, dus hij heeft ze echt omgezet volgens mij. Of is dit nep? Die mem-test ga ik binnenkort nog even doen, bedankt voor de link. Eerst even alle software opnieuw installeren...
Link naar reactie
Wat jij doet is geen conversie. Doordat je de Real Alternative set hebt geinstalleerd is in ieder capabel programma realmedia af te spelen en dus denk ik ook in divx player. Je hebt dus zo de bestanden nog steeds niet geconverteerd. je kunt dit eenvoudig testen door proberen de avi video te openen in Virtualdub en als dat lukt onde file/information te kijken hoe de avi wordt omschreven. Ik gok dat vdub jouw als avi gesavede bestanden niet wil openen omdat het geen avi is....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...