Ga naar inhoud

DVD rippen zonder kwaliteitsverlies


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb met mijn DVD recorder een aantal TV-opnamen gemaakt. Nu wil ik deze DVD rippen zodat ik de opnamen kan bewerken. Echter: de geripte filmbestanden zijn van lagere kwaliteit dan het origineel, ondanks gelijke resolutie, framerate en gelijke/hogere bitrate. De film op de DVD is in MPEG-1 formaat, output eveneens. Welke instellingen moet ik aanpassen en welk programma raden jullie aan (ik heb het geprobeerd met Xilisoft DVD ripper). Of moet ik naar een ander formaat uitvoeren om kwaliteitsverlies te voorkomen? Bij voorkeur gebruik ik toch MPEG of eventueel AVI. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Rippen kan in principe immer zonder kwaliteitsverlies en slaat voornamelijk op het plaatsen van de video-data op de harde schijf (met veelal breken van de dvd css beveiliging), dus waar het probleem ligt is mij niet geheel duidelijk. Als je de video bestanden naar harde schijf kopieert, dan zou je verliesvrij gekopieerd moeten hebben. M.a.w. kopieer de bestanden gewoon: gebruik geen ripper.
Link naar reactie
Hier kloppen een aantal zaken niet Dvd recorder neemt op in Mpeg 2 (=DVD) Mpeg 1 is voor Video CD (VCD) Met je DVD recorder opgenomen tv beelden bevatten geen beveiligingen, Neem DVD decryptor om je DVD naar harde schijf over te zetten sommige DVD (- +) R(W) laten het afweten om bv. in verkenner zomaar bestanden over te zetten. Dit door een ingebouwde veiligheid op de schijf zelf. Gebruik dus wel een ripper. http://users.pandora.be/sectie/downloads/downloads.htm
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...