Ga naar inhoud

HULP GEVRAAGD bij AVID STUDIO & DVD


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om over te stappen van AVID Xpress 3.5 en DVDit( waarmee ik nu edit en DVD's maak) naar AVID Xpress Pro 4.6 en Avid DVD. Daarbij kom ik 2 grote problemen tegen, waar ik graag wat HULP / ADVIES bij zou willen. 1) Bij de overgang van Avid Xpress 3.5 naar 4.6 Pro, is de MPEG2 export uit Avid verdwenen. Zelf snap ik niet helemaal waarom, want ik vond die kwaliteit voor DVD's voldoende. Volgens de meest gangbare adviezen exporteer ik nu als Quick Time Ref en zet dit met Canopus Procoder 2.0 om naar MPEG 2. Maar als ik eerlijk ben vind ik dat niet de kwaliteit halen van de oude rechtstreekse Avid MPEG2 export, bij de geringste beweging al strepen in het beeld. Heb allerlei andere mogelijheden geprobeerd , maar kom er dus niet uit. WIE HEEFT EEN GOED ADVIES OVER WELK PROGRAMMA TE GEBRUIKEN OF MISSCHIEN HEEL ANDERE SETTINGS ??? 2) Bij DVDit kan je bij de "movie" die je gebruikt zgn. Chapters invoeren en dat kun je op zowel Video als Audio trimmen. Bij Avid studio DVD kan ik met geen mogelijkheid ontdekken hoe je in de Timeline waar de movie inzit op AUDIO kan TRimmen om zo bv. het begin van een chapter-point te bepalen. Heb de hele Manual doorgespit, maar kan dit dus niet ontdekken. Ook hiervoor graag advies. Rob 06.26076393
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...