Ga naar inhoud

MPEG-2 demuxen (QT)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil met QuickTime Pro 6 (met MPEG-2 playback component) MPEG-2 bestanden converteren naar .mov bestanden. Het beeld gaat goed, maar het geluid verdwijnt. Moet ik het MPEG-2 bestand eerst demuxen? Welk programma is hier geschikt voor, of raden jullie aan... Ik gebruik Win XP Pro (kan alleen maar wat voor Mac OS vinden :-? ) Bedankt alvast :D
Link naar reactie
Ik meen dat DVD2AVI mpeg2 kan demuxen, wat je dan wel kan krijgen is AC3 geluid, dat kan mischien het probleem zijn dat je het program wat je gebruikt daar niet mee overweg kan. Je kan dan weer azid om een 2 kanaals wave te produceren ! denk aan voldoende HD-space! (met surround) & lame gebruiken om een mp3 te maken. (Da's lang geleden) AZID: in de dos prompt typ (let op dat in die dir de ac3 , het scipt, en azid staat) AZID -iazidscript.txt Convert.ac3 Convert.wav waarbij Convert.ac3 het ac3 geluidsbestand is (even renamen) in dezelfde dir staat staat dus de sciptfile: azidscript.txt en in dat tekst bestand staat het volgende (dus even knippen en plakken): # Achter een hekje is tekst geen commando! Gebruik AZID 1.8 voor dit script! # COMMANDOREGEL: AZID -iazidscript.txt Convert.ac3 Convert.wav # ORIGINEEL NAAM: schatjes AC3 T01 3_2ch 448Kbps DELAY 0ms.ac3 # De vorige regel na de dubbele punt kopieren en plakken in de dos prompt! # LET WEL dat azid indezelfde dir staat als de prompt en script! # st= standaard [tussen deze haaken zijn argumenten van de schakelopties] # syntax error? mischien ergens een spatie?? # voor Gordian Knot: -c normal -C 1dB -S -2dB -L 6dB # AANGEPAST OP 12 OKT 2002 meer surround en minder lfe (surround+2 =0dB lfe-1= 5dB ) # 2 pass coderering -a [geen argumenten]: Ik stel liever de gain op 9dB ipv tegen maximaal te gaan zitten. #maximize # Compressiefactor -c [st=none,normal,light,heavy,inverse] : dcompr=normal #Down mix -d [FRONT/REAR; 1/0, st=2/0, 3/0, 1/1, 2/1, 3/1, 1/2, 2/2, 3/2] #decode=2/0 #downmix soort -s [mono, stereo, st=surround] #stereo=surround #Center-level-downmix -C [st=BSI, anders dan in dB's] clevel=0dB #Surround-Level-downmix -S [st=BSI, anders dan in dB's] slevel=0dB #lfe-level-downmix -L [st=1.0 (or 0db), anders dan in dB's] lrlfe=5dB #Normalisatie -n [true/ st=false] #norm=false #gain uitgangsniveau -g [in dB's] LET WEL de 2pass uitzetten! gain=9dB #ouput [st=l,r anders: l,r,c,sl,sr,lfe] #output=l,r #instellingen per inputkanaal [ch*=inverse,3dB] geef op bij * welk kanaal l,r,c,sl,sr,s,lfe chl=0dB chr=0dB chc=0dB chsl=0dB chsr=0dB chlfe=0dB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...