Ga naar inhoud

MP3 op DVD


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:a3a7b7fa58="drevlin"]ha mensen, ik had even een vraagje, is het ook mogelijk om bijv ipv een mp3-cd een mp3dvd te maken, waarbij je de nummers ook kunt selecteren enzo? het is voor mijn broer in zijn auto. Dan moet ik zeker zelf die menuutjes allemaal maken of niet? mocht het mogelijk zijn.. IK heb een trial van Ulead DVD Workshop, Alvast bedankt[/quote:a3a7b7fa58] Dit kan wel...maar dan is het geen echte DVD....Maar een gegevens DVD....Ik weet niet of hij dan gelezen kan worden door een CD speler (die MP3 kan lezen) maar dat moet je maar even kijken.....Je hebt dan geen menu ... maar net zoals op een CD Groeten mark
Link naar reactie
[quote:627bc6455f="rwilligen"]Om te beginnen: een cd speler kan geen dvd's lezen.... Je zult dus om te beginnen al een dvd speler in de auto moeten hebben.[/quote:627bc6455f] Je kan een DVD op ISO ''97 zetten....dan heb je hetzelfde als een data CD....MP3 zet je ook als DATA op een CD.. Maar ik weet niet zeker of dit met elkaar werkt.. Mark
Link naar reactie
Het kan niet met Ulead DVD Workshop. DVD Architect van Sony kan deze klus wel aan. Maar een dvd speler weigert bijna altijd data DVD"s zelfs als er mp3 songs opstaan, dus eerst testen met een DVD-RW Een alternatief is DVD Audio Creator, deze maakt video bestanden aan met alleen maar muziek. http://www.extradvd.nl/html/audio2dvd.htm
Link naar reactie
Je zou een video-dvd kunnen maken met alleen AC3 OF MPEG1-layerII erop of desnoods zelfs wav/pcm bv met dit proggie: http://www.audio-dvd-creator.com/ Met dank aan amira voor de tip. :) Je komt dan niet aan de compressie van mp3 maar toch wel een heel eind in de richting. Vooral AC3 comprimeerd goed, het verlies tov mp3 is ongeveer 1 stap afhankelijk van de encoder ; dus een ac3 op 160-192 kbs klinkt ongeveer zo als een mp3 op 128 kbs. Met mpeg1 layerII is het verschil zo'n 2 stappen tov mp3.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...