Ga naar inhoud

Van .wmv naar .mpeg of .avi


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb met het progje 'WMV to Avi Mpeg Converter versie 1.4.2' een .wmv-filmpje geconverteerd naar .mpeg. Op zich geen probleem, alleen, het bestand was wel opeens 10 keer zo groot geworden. Bij omzetten naar .avi werd het zelfs 100 keer groter. Is dit normaal of doe [i:e057eb1619]ik [/i:e057eb1619]weer iets verkeerd? Zo ja, weet iemand dan hoe je .wmv naar .mpeg of .avi kunt omzetten zónder het bestand groter te maken?
Link naar reactie
Het is normaal. Je moet bedenken dat het .wmv formaat een behoorlijk sterke compressie kent. Omzetting naar een ander formaat geeft dan dus eerder de mogelijkheid tot vergroten van de bestands-omvang dan tot het verkleinen ervan. Doordat .mpg niet zo sterk kan comprimeren als .wmv zul je bij omzetting hier naar toe een groter bestand moeten accepteren. B.v. DivX of XviD en andere op mpeg-4 lijkende methodes kunnen je waarschijnlijk wel aan een kleiner bestand helpen, met .avi als extensie.
Link naar reactie
Keej dan.....bedankt voor je reactie. Heb zojuist hetzelfde filmpje met een ander progje geconverteerd, 'No1. Video Converter', dat maakt het bestand als standaard-mpeg ook wel groter maar niet zo veel als het eerder genoemde progje, daarmee ging het van 2 naar ruim 20Mb. met deze laatste van 2 naar 8 Mb. Op dit gebied ben ik echt een leek dus snappen doe ik het niet helemaal....levert, wat dit betreft, het ene proje betere resultaten dan het andere?
Link naar reactie
[quote:25b0d1cfae="HankPiano"]Keej dan.....bedankt voor je reactie. Heb zojuist hetzelfde filmpje met een ander progje geconverteerd, 'No1. Video Converter', dat maakt het bestand als standaard-mpeg ook wel groter maar niet zo veel als het eerder genoemde progje, daarmee ging het van 2 naar ruim 20Mb. met deze laatste van 2 naar 8 Mb. Op dit gebied ben ik echt een leek dus snappen doe ik het niet helemaal....levert, wat dit betreft, het ene proje betere resultaten dan het andere?[/quote:25b0d1cfae] Gebruik de Divx converter = goede kwaliteit :P mark
Link naar reactie
[quote:884a407fd5="HankPiano"]'dé' DivX converter......als ik google kom ik er veel tegen die zo heten. Heb je wellicht een specifieke op het oog?[/quote:884a407fd5] Het heet niet DIvx converter... Maar als ik iets converteer...Gebruik ik Divx als converter...Omdat dit erg qua bestands groten verkleint.....En de kwaliteit goed blijft... HIermee bedoel ik Divx (Xvid) als codec :) mark
Link naar reactie
[quote:52aa1afb54="mark1989"][quote:52aa1afb54="HankPiano"]'dé' DivX converter......als ik google kom ik er veel tegen die zo heten. Heb je wellicht een specifieke op het oog?[/quote:52aa1afb54] Het heet niet DIvx converter... Maar als ik iets converteer...Gebruik ik Divx als converter...Omdat dit erg qua bestands groten verkleint.....En de kwaliteit goed blijft... HIermee bedoel ik Divx (Xvid) als codec :) mark[/quote:52aa1afb54] Jij haalt hier al 3 dingen door elkaar :o DivX Converter DivX Codec XViD Codec :o
Link naar reactie
[quote:f7d3e79d4e="CompyBoy"][quote:f7d3e79d4e="mark1989"][quote:f7d3e79d4e="HankPiano"]'dé' DivX converter......als ik google kom ik er veel tegen die zo heten. Heb je wellicht een specifieke op het oog?[/quote:f7d3e79d4e] Het heet niet DIvx converter... Maar als ik iets converteer...Gebruik ik Divx als converter...Omdat dit erg qua bestands groten verkleint.....En de kwaliteit goed blijft... HIermee bedoel ik Divx (Xvid) als codec :) mark[/quote:f7d3e79d4e] Jij haalt hier al 3 dingen door elkaar :o DivX Converter DivX Codec XViD Codec :o[/quote:f7d3e79d4e] Waarom doorelkaar... Ik heb het over dat ik Naar Divx converteer.... Daarvoor heb je de Divx codec nodig....Als je een .avi bestand hebt...kan dit zowel een Divx bestand zijn...Als Xvid....vandaar :D mark
Link naar reactie
[quote:f1901fca7c="Johnny321"]Converteer eerst naar DV, en later naar MPEG met TMPGenc. Met TMPGenc kun je best wel veel instellen, ook uiteindelijke grootte etc.[/quote:f1901fca7c] Als video-n00b kom ik een beeje klem te zitten tussen al dit deskundige commentaar ......heren heren, have mercy on me......:wink: :D . Johnny (of iemand anders) zou je me misschien nog kunnen uitleggen hoe je zo'n .wmv-bestand naar DivX converteert? En bedoel je DivX met DV of is dat weer iets anders?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...