Ga naar inhoud

Geluidsspoor kiezen op dvd


anoniem

Aanbevolen berichten

Heeft iemand enig idee hoe ik (met welk programma) een menu kan maken, en hierin een onderdeel kan toevoegen om verschillende geluidssporen te selecteren. Net als op een originele dvd bijv. Je klikt dat op SETUP, en kiest ervoor om een engelse of franse geluidsspoor te beluisteren. Is dit mogelijk voor op een zelfgemaakte dvd? Alvast bedankt :wink:
Link naar reactie
[quote:8ae9eb6d75="CompyBoy"]Heeft iemand enig idee hoe ik (met welk programma) een menu kan maken, en hierin een onderdeel kan toevoegen om verschillende geluidssporen te selecteren. Net als op een originele dvd bijv. Je klikt dat op SETUP, en kiest ervoor om een engelse of franse geluidsspoor te beluisteren. Is dit mogelijk voor op een zelfgemaakte dvd? Alvast bedankt :wink:[/quote:8ae9eb6d75] Ja, dit is mogelijk... Dan moet je een aantal programma's hebben... maar dan heb je wel meerdere talen (van dezelfde film die synchroom lopen met de film)(dit kan ook met de ondertiteling) Als eerst moet je het AVI of .mov of welk bestand dan ook ,....omzetten naar DVD op je harde schrijf..... (dit kan goed met Nero !!!) Dan open je het prog CHapter extractor....Als je hoofstukken wilt...En slaat dit op als TEXT bestand... Dan open je VOB edit...en opent het DVD bestand...(zodat hij alle bestanden pakt...moet je even kijken welke de goede is...meestal 01.xxx Dan maakt Vobedit daar meerdere bestanden van .... 1 = beeld 2 = geluid Dan open je MeastroSBT hier voeg je de ondertitelings bestand (SSA bestand heb je nodig...MEschien heb je nog het SRT bestand op je PC...deze moet je eerst omzetten naar SSA...dit kan met het prog SRT2SSA) In dit prog....MeastroSBT kan kan je de ondertiteling de juiste kleuren geven .... en waar het moet komen te staan aangeven/.. Dit sla je op. ... Dit proces kan je dan met meerdere ondertitelings bestanden herhalen... Dan open je het laatste prog ( :P eindelijk ;) ) : DVDmeastro// Hier voeg je de film in ....(die je had gemaakt in VobEdit) en ook het geluid (.||.)...Meerdere geluidsbestanden kan je hier toevoegen....Zodat je in de keuzelijst op de DVD...meerdere geluidsbestanden kan selecteren... Dan kan je de hoofstukken lijst toevoegen die je in ChapterXtractor had gemaakt (als .txt bestand) .... nu world de film in hoofdstukken verdeeld... En je kan als laatst ondertiteling toevoegen .... de SSA die je in MeastroBT had verandert... Hier kan je ook meerdere ondertiteling opgeven.... Als laatste kan je COmpres doen...EN dan komt er een DVD bestand uit ... Meschien is het niet heel duidelijk...Maar je weet nu de richtlijnen...en welke bestanden je nodig hebt (met welk je het zou kunnen doen ;) ) Groeten mark
Link naar reactie
Hoi, bedankt voor je brede uitleg, maar ik ben bang dat je mn vraag verkeerd begrepen hebt. Wat jij zojuist hierboven beschreven hebt, kan ik in principe al uit mijn duim, om het maar grof te zeggen. [quote:d322a84f06="CompyBoy"]Heeft iemand enig idee hoe ik (met welk programma) een menu kan maken, en hierin een onderdeel kan toevoegen om verschillende geluidssporen te selecteren. Net als op een originele dvd bijv. Je klikt dat op SETUP, en kiest ervoor om een engelse of franse geluidsspoor te beluisteren.[/quote:d322a84f06] Er staat dus dat ik opzoek ben om een onderdeel IN een menu toe te voegen, zodat ik meerdere geluidstreams kan kiezen. Niet dus om diverse geluiden toe te voegen tijdens het authen. Op een originele dvd klik je bijv. op SETUP, en kan je met je afstandbediening aanklikken welke geluidstream je wilt hebben onder je film. (dit ook met ondertitelingen). Tot nu toe ben ik nog nix tegen gekomen waarmee je dit zou kunnen toepassen op je zelfgemaakte dvd. Dat was dus mijn bedoeling :wink:
Link naar reactie
[quote:4c0dc67479="CompyBoy"]Hoi, bedankt voor je brede uitleg, maar ik ben bang dat je mn vraag verkeerd begrepen hebt. Wat jij zojuist hierboven beschreven hebt, kan ik in principe al uit mijn duim, om het maar grof te zeggen. [quote:4c0dc67479="CompyBoy"]Heeft iemand enig idee hoe ik (met welk programma) een menu kan maken, en hierin een onderdeel kan toevoegen om verschillende geluidssporen te selecteren. Net als op een originele dvd bijv. Je klikt dat op SETUP, en kiest ervoor om een engelse of franse geluidsspoor te beluisteren.[/quote:4c0dc67479] Er staat dus dat ik opzoek ben om een onderdeel IN een menu toe te voegen, zodat ik meerdere geluidstreams kan kiezen. Niet dus om diverse geluiden toe te voegen tijdens het authen. Op een originele dvd klik je bijv. op SETUP, en kan je met je afstandbediening aanklikken welke geluidstream je wilt hebben onder je film. (dit ook met ondertitelingen). Tot nu toe ben ik nog nix tegen gekomen waarmee je dit zou kunnen toepassen op je zelfgemaakte dvd. Dat was dus mijn bedoeling :wink:[/quote:4c0dc67479] Ow..hahah...heb het inderdaat verkeerd gelezen...Heel verhaal voor niets :S :cry: maarja... Als je erahcter bent zou ik het ook wel eens willen weten... Met nero kan je namelijk alleen maar van die simpele menus maken... (ook met DVD author d8 ik ) Maar je hebt er geen waarbij je een heel mooi menu met overgangen (net zoals de achter DVD's ) kan maken.. Dit vind ik wel jammer.. Groeten mark
Link naar reactie
[quote:44277ebc3c="CompyBoy"]De-Muxen is het simpelweg 'losrukken' van Beeld en Geluid naar een aparte M2V (video) stream & MPA/AC3 (geluid) stream. Kan met bijv: TMPGEnc Plus[/quote:44277ebc3c] Hmzzzz... ok.. ENuh...Als ik b.v een avi bestand wil toevoegen...krijg ik allemaal fouten!... Nou...dan zet ik het avi bestand om met DVDsanta naar een DVD bestand... Wil ik het DVD bestand toevoegen.. (wat al moeilijk gaat !!)... En dan druk ik naar dat ik het menu heb gemaakt op Compile...Maar dan krijg ik halverwege een foutmelding ... ----> Aborted Dan kapt ie er dus gewoon mee...en heb ik niks.... Hoe kan ik dit voorkomen >? Mark
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...