Ga naar inhoud

WMV en MAC.


anoniem

Aanbevolen berichten

Misschien zijn hier MAC-gebruikers of mensen die dit OS kennen.....ik heb een aardig filmpje doorgestuurd naar een kennis van me die een MAC heeft. Hij mailde me terug dat hij het filmpje met de extensie .wmv niet kon openen en dat er volgens zijn MAC iets aan ontbrak. Tamelijk vaag, normaal gesproken (bij de PC dus :wink:) kijk je even naar de codec maar in dit geval heb ik geen flauw idee. Hier misschien iemand?
Link naar reactie
Compatibiliteit Mac vs PC is verbeterd maar nog steeds een 'crime' soms op beeldjes. Heeft veel met rechten te maken en historie waarbij de 2 kampen elkaar de 'tent' uitvechten/uitvochten. Mac-users gebruiken film/beeldbestanden met extensie .mov en zijn vaak quicktime-gebruikers. WindowsMediaFormats kennen ze vaak niet. De enige standaard die eigenlijk altijd wel goed werkt zijn de .VOB files van DVD's die op beide machines altijd wel spelen (echter vaak altijd groot). Als de mac i-life versie 5 kan gebruiken, kan die mpeg4 files aan. Als je medie-encoderfiles bij windowsupdate haalt kan je er misschien een mpeg4-bestand maken en die laten openen door de mac-user. Maar misschien heb ik het hiermee ook fout.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...