Ga naar inhoud

DVD hapert op einde film na branden


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen. Ik heb met Pinnacle Studio 8 een film gemaakt en voorzien van een menu. Deze ga ik branden. Dit gaat helemaal goed. Echter als ik de DVD bekijk dan is het begin helemaal goed maar langzaamaan gaat hij 'stotteren' zowel op beeld als geluid. Hij slaat een aantal beeldfragmenten over en gaat weer verder. Ik dacht dat het mogelijk aan pinnacle lag, maar dat lijkt niet zo te zijn. Als ik namelijk een bestaande, zelf opgenomen DVD wil kopiëren met Instant Copy (ook van Pinnacle), dan is het origineel goed en de kopie DVD niet. Ook hier begint halverwege de film het beeld te stotteren. Ik heb even in dit forum zitten zoeken. Ik heb een mogelijke oplossing gevonden: - DVD-brandsnelheid te hoog. Mijn NEC 1100 kan max 2x snelheid aan. Tot nu toe heb ik echter nooit problemen gehad. Ik heb een 60-tal films gebrand maar allen zonder problemen. Kan het aan het geheugen liggen? Hoe schoon ik deze op? of heeft iemand andere suggesties waar de oorzaak ligt en hoe ik het op kan lossen. De PC: Een P4, 512 intern, 120 GB harde schijf in 2 partities, NEC1100 DVD brander.
Link naar reactie
Er kunnen diverse oorzaken zijn. 1. Je hebt andere programma's lopen op de achtergrond, waardoor het brandproces gestoord kan worden. 2. Je gebruikt media die niet 100% compatitable is met je brander. 3. Je DVD speler kan niet goed overweg met de media. 4. Een combinatie van 3 en 4 (wat ik ook heb, bv met RitekG04, speelt haperig af na een uur op mijn KiSS DP-450 maar speelt echter perfekt af op mijn PS2 gebrand op mijn NEC-1300, echter als een vriend van mij op zijn Pioneer een RitekG04 brandt, werkt hij weer wel perfekt op mijn KiSS DP-450).
Link naar reactie
Pinnacle studio weggooien (en liefst zo ver mogelijk) het is RUK. Kijk eens bij Ulead of Sony Vegas + Dvd Architect Stabiele en bewezen software voor video bewerking is een eerste vereiste voor een degelijk eindresulaat. Waarom kopen jullie allemaal een golfje en Pinnacle Studio ? Breng kwaliteit in je leven d'as dan al een zorg minder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...