Ga naar inhoud

van 2 video cd´s naar 1 dvd


anoniem

Aanbevolen berichten

TMPGenc-plus 2.5 kan iig de vcd's aan elkaar plakken en tot dvd-mpeg2 coderen maar wel in 1 en dezelfde actie. Je zult dan in de voorkeuren moeten instellen dat oplopend genummerde files als tot 1 video gemaakt moeten worden: environmental settings/general/open sequence files as a movie. En natuurlijk de files een oplopend nummer moeten geven. De mpeg2 authoren en branden tot een dvd kan bv met TMPGenc-dvd author.
Link naar reactie
Je hebt dan waarschijnlijk in TMPGenc een vinkje gehad bij de optie "output video and audio as individual elementary streams" waardoor de audio en video gescheiden worden opgeslagen. Bovendien heb je in de eerste stap een template gekozen waarmee de audio als wav(Linear PCM audio) wordt gemaakt. Wav audio is niet zo'n ramp maar het is enorm groot en dat blijkt wel want je hebt een audio bestand van 1 GB. Dat zou ,als je de audio als mpeg-audio maakt ,veel kleiner kunnen. Daardoor zal er meer data beschikbaar zijn voor de video waardoor deze van betere kwaliteit kan zijn. Ik denk dat je het beste ff opnieuw kunt beginnen maar nu met de template "VBR MPEG-1 LayerII Audio(MP2)" en laat in het laatste scherm het vinkje "output video and audio as individual elementary streams" van de wizzard weg. je zult dan 1 mpeg bestand krijgen welke je daarna in TMPG-Author kunt omzetten tot een dvd structuur en kan branden. Lees ook de manual van beide programmas eens , daar staat een hoop info over iedere optie vermeld.
Link naar reactie
[quote:2ca3c7d9f3="Droopy"]Ik heb beide mogelijkheden geprobeerd. Bij nero stopt het na 41 minuten (nog een uur te gaan) Fout opgetreden tijdens exportbewerking Bij tempgenc krijg ik 2 bestanden: *.m2v (3 gig) en een wav (1 gig) bestand. hoe verder?[/quote:2ca3c7d9f3] \ Klopt, had ik in het begin ook... \ Moet je ff een codec pack downloaden...en dan loopt ie wel door :D Groeten mark
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...