Ga naar inhoud

Medion Standalone DVDplayer


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Is er iemand bekend met het merk Medion standalone DVDplayer??? Ik moet voor iemand een vhsband met 1.30uur oud materiaal op een DVD zetten. Heb er 4 gebrand,maar...................... ze spelen op de Medion niet af. Heb thuis 3 standalone's en daar gaat het soepeltjes. Baaaaalen natuurlijk Heeft iemand een idee cq antwoord cq ook deze ervaring dan graag je reactie. Bedankt alvast Grtz Willem
Link naar reactie
Beste Kieko Bedankt voor je reactie. a. Normaal bewerk ik een videoband altijd met Pinnacle Studio Version 8 Bevalt me erg goed, omdat het de hele riedel afwerkt. Als ik alleen de AVI wil hebben brand ik meestal met Nero 6 of Ulead DVD MovieFactory. Nooit problemen mee gehad trouwens. b. De Standalone's zijn: Sony JVC HDRecorder deze spelen beide + en - af. Het merk DVDtje doet er niet toe en dan nog een : JVC, deze speelt alleen + af. Nogmaals bovengenoemde 3 spelen alle merken DVD'tjes af. Verder kan ik nog uitproberen op: Philips JVC Aristona Dus keus genoeg zou je zo zeggen.M'n verbazing was dan ook groot toen ik de gebrande DVD weg ging brengen en...... de speler aangaf deze disc niet te kennen.Nog 3 andere gebrand op andere merken DVD en + of _ maar niks Ben benieuwd naar je reactie Willem
Link naar reactie
[quote:3249bf1c31="Ouwe Pim"]Hallo Ja, dat was mijn gedachte ook, maar de mevrouw vroeg zich af waarom een copy van The Lionking het dan wel deed?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uiteraard heb ik gevraagd of ik dat mocht zien en.................... juist een prachtig beeld met de film. RA RA Grtz Willem[/quote:3249bf1c31] Leg de mevrouw uit dat een normale auto-motor 4 cylinders heeft, maar dat het ook functioneert met 1 zonder bougie, waarbij je het beter kunt laten repareren. :D
Link naar reactie
Hallo Jaap Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik kan niet in andermans portemonaie kijken, want ze heeft ook andere DVD's laten spelen en die doen het OOK op hun Medionplayer. Ik heb nu zoiets van: ik neem een eigen player mee om te laten zien dat hetgeen ik voor hun gebrand heb wel degelijk afspeelt. Behalve dat m'n ego een deuk heeft opgelopen zit ik met het feit dat ik niet weet wat er aan de hand is. Groetjes Willem
Link naar reactie
[quote:10222990e0="Ouwe Pim"]Hallo Jaap Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik kan niet in andermans portemonaie kijken, want ze heeft ook andere DVD's laten spelen en die doen het OOK op hun Medionplayer. Ik heb nu zoiets van: ik neem een eigen player mee om te laten zien dat hetgeen ik voor hun gebrand heb wel degelijk afspeelt. Behalve dat m'n ego een deuk heeft opgelopen zit ik met het feit dat ik niet weet wat er aan de hand is. Groetjes Willem[/quote:10222990e0] Je kunt de mevrouw voorstellen de zaak voor haar te regelen. Hierna kun je haar vertellen hetgeen de reparateur zei over de reden van het weigeren van het apparaat. :D
Link naar reactie
Je zou , indien je brander dit ondersteund, de booktype setting van de dvd kunnen veranderen naar dvd-rom. Een koopdvd is een dvd-rom en in principe moet een dvd speler deze altijd kunnen afspelen. zelfgebrande dvd's zijn dvd-r,dvd+r of +/-rw en sommige spelers verdommen het om deze af te spelen omdat een speciaal bitje op de dvd vermeld dat het een dvd-/+r of rw is. Als je het bitje verandert naar dvd-rom dan speelt de speler ze wel af. De speler kan het dus wel maar doet het gewoon niet omdat hij een schijfje ziet waarvan hij denkt; daar kan ik niets mee. Op bovengenoemde site kun je lijstjes vinden met branders en of deze "booktype setting change" ondersteunen. Oh ja ; 1 in dezelfde klasse: zijn je dvd's wel "afgesloten" ? Het is overigens wel allemaal een beetje wazig: medion spelers(=aldi) zijn net zoals alle noname chinese player allesvreters die zelfs de meest vreemde combinaties zoals mp3 op dvd afspelen. het ligt dus eigenlijk idd in de lijn der verwachting dat deze speler iets mankeert.
Link naar reactie
Nou, ik zag het leuke er niet van in.Heb avonden cq uren erin gestoken. Vandaag een van m'n eigen players meegenomen om aan te tonen dat deze wel de film op DVD afspeelde. Hoorde en zag toen pas dat de Medion af en toe op de tv over sprong of het beeld stop zette. Advies gegeven om een andere player te kopen. Voor mij is het boek nu dicht. Iedereen nog wel hartelijk bedankt Grtz Willem
Link naar reactie
[quote:3af2e8d0de="rwilligen"]Weet iemand trouwens waar dat vinkje in Nero zou moeten staan? Mijn plex708 met laatste firmware zou het moeten ondersteunen maar waar staat dan die optie in Nero?[/quote:3af2e8d0de] Als uw brander het ondersteundt, dan vind je het mogelijk onder 'advanced settings' indien je een dvd brandt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...