Ga naar inhoud

hi8 digitaliseren met Studio MovieBox DV


anoniem

Aanbevolen berichten

Graag uw hulp bij het volgende: Bij het digitaliseren van hi8 opnames via de S-VHS aansluiting van een Pinnacle Studio MovieBox DV laat het DV-avi bestand een blokvormige storing zien aan de rand van snel bewegende objecten. Blijkbaar kunnen deze snelle bewegingen niet goed gedigitaliseerd worden. Hoe kan ik de kwaliteit van het digitaliseren verbeteren? Overigens kan met de MovieBox ook gedigitaliseerd worden naar MEPG-2, maar hiervoor wordt mijn inziens als tijdelijke tussenstap ook eerst een DV-avi bestand gemaakt. Ik ben benieuwd naar uw reacties!
Link naar reactie
Veelal zijn er instellingen die bepalen of er de bekende blok-vorming optreedt. Kun je geen aanpassingen maken dan is het proberen te encoderen naar mpeg-2 inderdaad de moeite waard. Als dit echter niet door de hardware van de MovieBox wordt gedaan, maar na encodering door de hardware van de MovieBox in DV, door software op de pc, dan schiet je er inderdaad niets mee op. Koop dan betere/andere hardware.
Link naar reactie
Ik heb zelf ook een moviebox dv en nergens last van. De usb variant is slechter dan de dv variant, dv-avi is nu eenmaal van een hogere kwaliteit. het omzetten naar mpeg schiet idd ook niet op, de video komt in eerste instantie altijd als dv-avi uit de movie box. Al nieuwere drivers/software geprobeert? Weet je wel zeker dat het in de video zit?, als je de video opent in een editter en beeld voor beeld bekijkt zie je dan nog steeds de fouten?
Link naar reactie
Als software gebruik ik versie 9.3 van Studio (meest recente). Mijn computer is een P4 2.0 Ghz systeem met 512 Mb geheugen en een tweede HD (Seagate 120 Gb) voor de opslag van het videobestand. Deze configuratie lijkt mij voldoende voor videobewerking. Een probleem kan nog de programmatuur zijn die op de achtergrond meedraait (zoals NAV en antispyware). Graag hoor ik hoe ik deze programma's tijdelijk kan uitschakelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...