Ga naar inhoud

Video naar DVD.


anoniem

Aanbevolen berichten

LS. Dit onderwerp komt regelmatig terug, maar toch nog maar een keer. Ik wil videobanden overzetten naar DVD. het zijn instructiebanden waarbij de gelijkloop tussen geluid en beeld essentieel is. Het wordt dan ook een DVD met veel menu's. De programma's die ik heb gebruikt zijn:Nero Vision express 3 en Magix Film en Video op CD en DVD. Mijn bronbestand is als Mpeg2 binnengehaald via een TV-kaart en loopt keurig synchroon. Het editen van de film lukt met beide programma's redelijk hoewel het Magix programma kennelijk maar een beperkt aantal hoofdstukken aankan. Bij het branden gaat bij beide programma's de gelijkloop hopeloos de mist in. Zowel met menu's als zonder menu's. Het hercoderen duurt overigens bij Magix meer dan 10 uur. 3 Ghz PC! Op internet zoeken heeft mij geleerd dat dit probleem vaak voorkomt maar ik heb nog geen oplossing gevonden. Het advies om het bronbestand in AVI op te nemen is voor een video van 2 uur niet zo practisch. Afgezien van de grootte van mijn harde schijf verslikken beide programmas zich in de grote bestanden. Wie kan een tip geven. Kees Koning. Sorry voor het lange verhaal.
Link naar reactie
Bronbeeld alsnog als AVI (met compressie als DivX) binnenhalen. Vervolgens het AVI bestand met Avi Audio Decompressor (kun je vinden via internet als je bijv via google zoekt naar AVI2VCD) 'decompresseren'. Zo haal je het 'degecompresseerde' geluid eruit, en wordt het een AVI bestand ongeveer 1/2 á 2 keer zo groot als het bron-avi-bestand. Vervolgens het nieuwe AVI bestand inladen in TMPGEnc. In TMPGEnc kiezen op de knop LOAD, voor de template PAL DVD, en in het hoofdscherm op START drukken. (nu zal de AVI naar MPEG-2 worden omgezet) Klaar? Nog even in TMPGEnc naar het bovenste menu "File, MPEG-TOOLS" Een nieuw venster opend zich. Klik op het tabblad "Simple de-Multiplex" Laad bij Input je MPEG-2 file in, en je ziet dat er onder gelijk al 2 lokaties zijn aangegeven voor je dadelijk gesplitte Video/Audio file... Nog even op de knop Run klikken. Klaar! Laatste handeling: Met IFOedit, bovenaan naar DVDAuthor (of iets wat daar op lijkt. In het nieuwe scherm bij video je Losse Videofile openen, en bij Audio je losse audio file.... Vervolgens op OK/Run/Start drukken, en hij zal er een dvd van maken. Deze vervolgens branden met iets als Nero, en voila! Klaar! 1x dit gedaan te hebben, is het een makkelijk proces... Enkeld AVI naar MPEG-2 duurt effies (ligt aan de snelheid van je pc)
Link naar reactie
[quote:1b118a9cb8="CompyBoy"]Bronbeeld alsnog als AVI (met compressie als DivX) binnenhalen. Vervolgens het AVI bestand met Avi Audio Decompressor (kun je vinden via internet als je bijv via google zoekt naar AVI2VCD) 'decompresseren'. Zo haal je het 'degecompresseerde' geluid eruit, en wordt het een AVI bestand ongeveer 1/2 á 2 keer zo groot als het bron-avi-bestand. Vervolgens het nieuwe AVI bestand inladen in TMPGEnc. In TMPGEnc kiezen op de knop LOAD, voor de template PAL DVD, en in het hoofdscherm op START drukken. (nu zal de AVI naar MPEG-2 worden omgezet) Klaar? Nog even in TMPGEnc naar het bovenste menu "File, MPEG-TOOLS" Een nieuw venster opend zich. Klik op het tabblad "Simple de-Multiplex" Laad bij Input je MPEG-2 file in, en je ziet dat er onder gelijk al 2 lokaties zijn aangegeven voor je dadelijk gesplitte Video/Audio file... Nog even op de knop Run klikken. Klaar! Laatste handeling: Met IFOedit, bovenaan naar DVDAuthor (of iets wat daar op lijkt. In het nieuwe scherm bij video je Losse Videofile openen, en bij Audio je losse audio file.... Vervolgens op OK/Run/Start drukken, en hij zal er een dvd van maken. Deze vervolgens branden met iets als Nero, en voila! Klaar! 1x dit gedaan te hebben, is het een makkelijk proces... Enkeld AVI naar MPEG-2 duurt effies (ligt aan de snelheid van je pc)[/quote:1b118a9cb8] of met 1 klik met winavi http://www.winavi.com/, dan heb je binnen een uur een film op dvd inclusief AC3 geluid, en het loopt mooi synchroon
Link naar reactie
LS. Bedankt voor alle reacties. Ik ga in elk geval het een en ander proberen. Dit lost overigens een ander probleem niet op. Ik ga uit van een videoband om gebarentaal uit te leggen en aan te leren. Dat is op een videoband, om het maar voorzichtig te zeggen, niet erg practisch. Een DVD met hoofdstukken zou ideaal zijn. Het probleem is dat de editingprogramma's hun eigen bestanden gebruiken voordat ze gebrand kunnen worden. Ik kan dus , voor zover ik heb kunnen nagaan, met deze bestanden niets in een ander programma beginnen. Splitsen en omzetten etc. Of zie ik het misschien verkeerd?
Link naar reactie
[quote:223d132a6c="taco78"][quote:223d132a6c="CompyBoy"]Bronbeeld alsnog als AVI (met compressie als DivX) binnenhalen. Vervolgens het AVI bestand met Avi Audio Decompressor (kun je vinden via internet als je bijv via google zoekt naar AVI2VCD) 'decompresseren'. Zo haal je het 'degecompresseerde' geluid eruit, en wordt het een AVI bestand ongeveer 1/2 á 2 keer zo groot als het bron-avi-bestand. Vervolgens het nieuwe AVI bestand inladen in TMPGEnc. In TMPGEnc kiezen op de knop LOAD, voor de template PAL DVD, en in het hoofdscherm op START drukken. (nu zal de AVI naar MPEG-2 worden omgezet) Klaar? Nog even in TMPGEnc naar het bovenste menu "File, MPEG-TOOLS" Een nieuw venster opend zich. Klik op het tabblad "Simple de-Multiplex" Laad bij Input je MPEG-2 file in, en je ziet dat er onder gelijk al 2 lokaties zijn aangegeven voor je dadelijk gesplitte Video/Audio file... Nog even op de knop Run klikken. Klaar! Laatste handeling: Met IFOedit, bovenaan naar DVDAuthor (of iets wat daar op lijkt. In het nieuwe scherm bij video je Losse Videofile openen, en bij Audio je losse audio file.... Vervolgens op OK/Run/Start drukken, en hij zal er een dvd van maken. Deze vervolgens branden met iets als Nero, en voila! Klaar! 1x dit gedaan te hebben, is het een makkelijk proces... Enkeld AVI naar MPEG-2 duurt effies (ligt aan de snelheid van je pc)[/quote:223d132a6c] of met 1 klik met winavi http://www.winavi.com/, dan heb je binnen een uur een film op dvd inclusief AC3 geluid, en het loopt mooi synchroon[/quote:223d132a6c] Ik heb dit programma getest.. en kan niet anders zeggen dan dat het bagger is. De kwaliteit (al stel je het programma nog zo in met alles op beste etc.) blijft niet hetzelfde... er gaat zeker minimaal 20% van het beeld verloren. Geef mij dan TMPGEnc maar... die is tot nu toe altijd in staat geweest om de hoogste kwaliteiten te leveren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...