Ga naar inhoud

USB => MPG, FireWire =>AVI (Hoe pas ik dit aan?)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb iets vreemds met de output van mijn CamCorder. Als ik via de standaard software van mijn Camcorder een filmpje van mijn camera naar mijn pc verstuur, dan is de output via USB een .MPG file. Wanneer ik hetzelfde doe, maar dan via FireWire is de output .AVI. Op zich is dit geen probleem, maar ik wil graag dat de output ook .MPG is. Via de FireWire is de .AVI output niet te bewerken met Adobe premiere 6.0 Light, omdat de bestandseigenschappen zeggen dat het alleen maar een audio file is. Via de mediaplayer heb ik gewoon beeld en geluid en Adobe bewerkt gewoon .AVI bestanden maar deze vreemde .AVI vorm uit mijn camera niet. Wie weet hoe dit is aan te passen?
Link naar reactie
Ik ben al zover dat ik ontdekt heb dat de geproduceerde .AVI een DVSD codec hanteert. Ik heb deze nog niet geinstalleerd, maar ik zal zeker jouw genoemde methode ook nog uitproberen. Helaas wordt er nu op de gewraakte .AVI nu ook geen geluid meer afgepeeld na het installeren van de Codec Pack - All In 1, version 6.0.2.3 van www.codecpack.com. En dat terwijl het geluid voor deze installatie, nog origineel Windows XP Pro was en het wel gewoon werktte op dit specifieke bestand.
Link naar reactie
Zie dit topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=136814 , en dan mijn laatste reactie in dit stukje. Waarmee capture je? Kan Premiere light niet capturen? , de "volle" versie kan het iig wel. Voor de duidelijkheid: je kunt via firewire niet capturen in mpeg, dv-avi is het enigste formaat dat over deze bus loopt.
Link naar reactie
[quote:36982b91d9="rwilligen"]Zie dit topic: Waarmee capture je? Kan Premiere light niet capturen? , de "volle" versie kan het iig wel. Voor de duidelijkheid: je kunt via firewire niet capturen in mpeg, dv-avi is het enigste formaat dat over deze bus loopt.[/quote:36982b91d9] - De tweede alinea is het antwoord op mijn vraag. Dit betekent dus dat ik voor deze mijn zoektocht kan beeindigen. - Premiere Light kan capturen. - Als ik met de standaard software van Sony capture, krijg ik geen rauw videomateriaal op mijn pc, maar een voorgemixt overzicht van alle filmscenes met daaronder een van te voren gekozen muziekje. Dit resultaalt ziet er tot nu toe altijd heel erg leuk uit en kan ik dit gebruiken als intro, alvorens de vakantie-dvd beginnent. In dit .AVI bestand zat een storing en deze wilde ik er uit filteren met Premiere Light, maar omdat de bestandseigenschappen vreemd genoeg alleen maar Audio is, kan Premiere dit bestand niet openen. Verbazingwekkend genoeg pakt Cyberling Power Producer Gold dit bestand wel als intro. Maarrrrr... Toen ik alles op dvd zette en vol verwachting de dvd ging afspelen, gaf hij het intro niet weer. Niet op de pc en niet op de dvd-speler. Nu moet ik wel zagen dat ik er nog een obstakel in gebakken heb waarvan ik niet weet of dit de oorzaak is. Ik had de PowerDVD runtime mee geinstalleerd, zodat elke willekeurige pc zonder dvdplayer-software de film kon weergeven. Dus kan ik weer vrolijk verder troubleshooten.
Link naar reactie
Het is wellicht verstandig om eens te onderzoeken in welke formaat de diverse programmas de video op je harde schijf zetten. Zo zou het sony-filmpje best wel eens mpeg(in 1 of andere soort) kunnen zijn, de dv-avi wordt dan dus in lopend bedrijf omgezet naar mpeg-meestal uit ruimte overweging. Een dergelijke mpeg kan idd door andere programmas niet goed worden gelezen, dat powerproducer hem wel leest doet mij vermoeden dat het mpeg2 is, powerproducer eet nl bijna alles op mpeg2 gebied.... Voor avi kun je altijd de eigenschappen vinden onder je rechtermuisknop/eigenschappen, voor mpeg ligt dit wat moeilijker en moet je mogelijk een aantal programmaatjes proberen voordat je weet wat het is. Een aardige is bv AVI-codec ( http://avicodec.duby.info/ )welke een hoop eigenschappen van de video kan laten zien maar ook FCChandler's VirtualdubMPEGmod laat meestal wel de eigenschappen zien onder file/file information.( http://fcchandler.home.comcast.net/ ), de ac3-audio decompressor van fcc maakt het zelfs mogelijk dvd-vob's in virtualdub te laden met geluid en te converteren naar avi. Virtualdub kan overigens in welke uitvoering dan ook geen mpeg1 of mpeg2 schrijven,maar alleen lezen en omzetten naar avi. Premiere is in iig een uitstekende tool om mee te capturen en bewerken maar in versie 6 eigenlijk alleen maar wat betreft het avi formaat. Er zijn wel plugins voor premiere die mpeg 2 functionaliteit aan premiere toevoegen, hoe dat werkt weet ik niet, nog nooit geprobeert---> JaapH, ook op dit forum, kan je er meer over vertellen. De runtime van powerdvd meebranden is verspilde moeite; een dvd player is veeel meer dan alleen de runtime, zo zijn er op de achtergrond nog talloze dll's en directshow filters actief welke powerdvd nodig heeft. Zou je een dvd player mee willen branden dan zou je van een officiele film-koop dvd de vaak meegeleverde Interactual-dvd player kunnen kopieren en meebranden op je eigen dvd's. Je zult dan op en ander systeem wel nog steeds de interactualplayer moeten installeren want ook deze draait niet zomaar. Interactual is in 1 van de laatste versies wel een behoorlijk alternatief voor powerdvd en installeert(vlot en nagenoeg zonder user-input zoals een serienummer invoeren) en werkt op nagenoeg ieder systeem zonder problemen, het heeft echter niet de uitgebreide opties van powerdvd en mist ook 5.1 geluid(dacht ik). Ik heb gelijk maar even voor je gekeken: op de laatste Harry Potter (De gevangene van Azkaban-2disc editie) staat de interactualplayer V2.05.10.0325 van maart 2004, met wat zoeken zou je dus zelfs wellicht een nog nieuwere kunnen vinden. Je zou alles behalve de map VIDEO_TS(daar zit de dvd-video in) moeten kopieren naar je hd, ik heb het gelijk ook even geprobeert: er zijn geen anti-kopier restricties en dat gaat dus probleemloos, de player is 4,7 MB groot. De wettelijke status van zo'n actie kan ik je niet 1-2-3 vertellen, dan zou ik de complete readme en eula moeten doorlezen en daar heb ik geen zin in, maar ik denk dat het met de illigaliteit voor eigen gebruik op homevideo-dvd's wel allemaal zal meevallen, je zou per slot van rekening ook in iedere pc die je tegenkomt de harry potter dvd kunnen stoppen waarna de player zich installeerd. Overigens; aanvullend spul welke je op een video-dvd wilt meebranden (zoals de interactual player) moet je altijd in de ROOT van de dvd branden of in een separate map, het is niet toegestaan om aanvullend spul in de mappen VIDEO_TS of AUDIO_TS te plaatsen; je dvd speler raakt daardoor van slag of weigert zelfs helemaal te spelen.
Link naar reactie
Ai....... Ik zit net wat verder te knoeien met die interactualplayer en ik realiseer mee ineens dat die player waarschijnlijk geen mpeg2 codecs aan board heeft maar dat ie de codecs gebruikt van het systeem waarop ie speelt. Maar er staan nu eenmaal standaart geen mpeg2 codecs op een systeem.... Daarmee lijkt deze optie dus onbruikbaar, sorry :oops: :oops:
Link naar reactie
De gewraakte .AVI van mijn Camcorder, die er via FireWire wordt uitgespuugd, is een DVSD formaat. Deze gegevens zijn handig te bekijken met GSpot. http://www.free-codecs.com/GSpot_download.htm Nou was deze codec erg moeilijk te vinden en kon ik hem uiteindelijk vinden in ACE Mega Codec Pack. http://www.free-codecs.com/ACE_Mega_CoDecS_Pack_download.htm Beiden zijn zeer zeker aan te raden. Het mocht niet baten, boven is de beeldkwaliteit nu minder. Ik heb een streperige weergave, die op afstand niet storend is, maar ja zo wil ik de vakantiefilms niet opslaan. Ik zal in ieder geval AVI-codec en VirtualdubMPEGmod eens uitproberen, om te zien wat dit voor resultaat oplevert. Een Plug-In voor premiere heb ik al geladen( AVI Import Plug-in Update for Premiere LE), maar kan geen toegevoegde waarde vinden.
Link naar reactie
Ok, het was mij niet helemaal duidelijk maar nu wel. Er bestaan 2 typen dv-avi; type1 en type 2 type1 is wat ouder en type 2 nieuwer, premiere kan alleen omgaan met type 2. waarschijnlijk maakt jouw sony proggie type 1. In principe is de video die in het bestand zit identiek alleen de verpakking is anders. Je kunt dus ook type1 omzetten naar type 2 en viceversa zonder verlies. ulead heeft er een gratis tooltje voor : http://www.ulead.com/download/dvconverter/download.htm Je moet wel ff registreren. Het installeren van codec packs is niet echt aan te raden, je vernaggelt er je systeem behoorlijk mee, meestal zit er een hoop meuk bij die je niet nodig hebt en die wel stoort. Bovendien heb je niet zoveel codecs nodig, met 1 of 2 goede zou je zo'n beetje iedere video moeten kunnen afspelen die er bestaat. Je moet dan denken aan FFDshow als "algehele" codec, deze speelt bijna alles af wat video is op 1 formaat na en je raad het al: dat is dv-avi. Mocht je programmas willen gebruiken die alleen met type1 dv-avi kunnen omgaan terwijl je video type 2 is dan zou je moeten omzetten van type2 naar type1 maar ik ken daar geen tooltje voor, je moet dan je toevlucht nemen tot een dv codec en dan raad ik Mainconcept DV codec aan maar die is niet gratis, dwz de encoder is niet gratis, de decoder is wel gratis. dwz; je kunt wel video afspelen maar als je dv-avi maakt mbv de codec dan komt er een watermerk door de video heen. Als je premiere gebruikt dan zul je daar echter geen last van hebben aangezien premiere standaart de windows dv codec gebruikt voor het maken van video. http://www.mainconcept.com/downloads.shtml ( de dvcpro 25/50 is NIET bruikbaar en moet je dus NIET hebben) Die dv codec die uit het codec pack komt en die nu op je systeem staan moet je zien te lozen, dat kun je doen met bv VCswap, die geeft de locatie van het bestand aan en een "deactivate" optie waarna je het bestand kunt deleten. Je hebt waarschijnlijk de panasonic dv codec, een stukje prehistorische meuk met de bestandsnaam pdvcodec.dll
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...