Ga naar inhoud

Automatisch hoofdstukken maken op DVD


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Pinnacle Studio om VHS-banden in te lezen en op een DVD te zetten. Maar dan wordt het 1 lange film zonder hoofdstukken. Als ik dan op mijn PC een stuk vooruit of achteruit in de DVD wil tijdens het afspelen, hoef ik alleen maar de schuif te verzetten. Maar op een standalone speler zit dat niet. kan ik hoogstens met 8-voudige snelheid heen en weer vanaf waar ik ben. Is er een tooltje dat de DVD in hoofdstukken van bijvoorbeeld 1-5 minuten opsplitst? Dan kan ik met goto heen en weer. Met de hand kan ik dat wel, maar is een hels werk. Groetjes, Ralph
Link naar reactie
Wat je wilt is een onderdeel van het bouwen van een video-dvd, dus zul je eens enkele van dat type programma's moeten proberen. Doordat het niet gebruikelijk is een video-dvd in te delen op tijd-intervallen (gaat meestal op scene of een aantal scenes) vraag ik me af of er een programma bij is dat dit kan. Kijk ook eens naar DVD-Lab Pro, dit is een van de meest uitgebreide tools op dit gebied, misschien dat die het als optie biedt.
Link naar reactie
Wat je zoekt is denk ik een authoring tool, een programma dat een MPEG2 file wegschrijft als DVD (VOBs) met daarin een menustructuur. Ik weet er nog 2 (de hiervoor genoemde zullen allen hun werk wel doen) Nero Vision die is vrij simpel en maakt mooie menu's, en Scenarist waarmee je werkelijk alles kan (maar wel heel duur) en waar je zeker een handleiding bij nodig hebt. Denk er wel aan dat bij eenvoudige programma's de video als 1 file aanleverd anders krijg je Titels ipv chapters, een titel is meestal alleen te starten van het hoofdmenu terwijl een chapter met de knop "next" op je standalone player te bereiken is (chapters zijn natuurlijk ook via het menu te bereiken) TMPEG DVD author werkt weer beter als nero, maar de menu's zijn wat sober en je moet je er meer in verdiepen, maar kan weer meer als Nero Vision
Link naar reactie
Mijn LG brander bevat de software PowerDVD en daarbij nog een aantal tools zoals PowerProducerGold. Hiermee kan je heel simpel (semi-)automatisch hoofdstukken toevoegen. Je kan zelf het aantal hoofdstukken bepalen die automatisch worden verdeeld en je makkelijk kan verschuiven en/of verwijderen. Tevens kan de software zelf zoeken naar een nieuwe scene en een hoofdstuk toevoegen. Afhankelijk van het type film kan je de gevoeligheid instellen voor het laten maken van een hoofdstuk. Simpel en leuk OEM tooltje. Ik heb geen idee wat dit los in de winkel kost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...