Ga naar inhoud

Beter een nieuw onderwerp


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een MJPEG avi (Interlaced, field B), bewerk die in adobe (zonder de codec settings te wijzigen) en recode die MJPEG in TMPEg Encoder naar een mpeg2 file. Vervolgens laad ik deze in DVD author. Nu gaat er waarschijnlijk iets mis met het recoden van MJPEG naar MPEG2, bij de weergave op TV (standalone player) bibbert het beeld en dan voornamelijk horizontale lijnen. Ik heb al een paar settings geprobeerd maar dat geeft geen verbetering. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe? Peter
Link naar reactie
Ik heb inderdaad geprobeerd de field order te wijzigen maar gaf geen goed resultaat. Maar wat wel werkte is: "Video mode" op "progressive" ipv interlaced. Het bibberen is veel minder , ik vindt alleen de kwaliteit niet perfect maar mischien ben ik te perfectionistische , is dat mischien te verhelpen door de "Motion search precision"hoger te zetten of de quantize op MPEG te zetten?
Link naar reactie
De MJPEG wordt gegenereerd door de break-out box van de Matrox Marvel G400 (hardware) (dmb1). Ik gebruik hiervoor een PC P2 450MHz op een Gigabyte GXC mobo met OS Windows98 (geheel kaal-alleen drivers) , de capture software "VideoTools VT155e" spreek ik aan met VirtualDub 1.5. en stel de capture soft zo in dat deze MJPEG wordt ingepakt met een resolutie van 576 x 704, field order kan je niet instellen. Om te bewerken transporteer ik de avi's naar een andere pc (P4 3GHz) ivm de recoding-snelheid (jammer genoeg werkte de matrox niet goed met dit mobo, ik denk dat de hoge AGP snelheid de bottle neck is). Hierop gebruik ik de Morgan MJPEG codec om de af te spelen cq te bewerken. De instellingen -van deze codec- laat ik op default staan dus fieldorder wordt niet omgezet en ik heb ooit geprobeerd deze om te zetten maar gaf -dacht ik- geen resultaat. Dit zet mij wel nu aan het denken: Deze Morgan codec kan natuurlijk kwaad doen als die niet goed staat ingesteld. Ik zou kunnen proberen om met de tmpeg kunnen uitesten op de bron PC om te kijken wat daar de fieldorder is. Ik laat het weten zodra ik weer tijd heb.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb het denk ik gevonden, na 18 testfilmpje met allerlei instellingen; ik vindt de kwaliteit nu ok. Ik stel bij de Morgan codec de decompressor in op invert field order. Adobe stel ik dan in op Upper field (Top field)(A) en bewerk de film, exporteer die als MJPEG met de Morgan codec met de compressor gewoon (dus niet op inver field order) Vervolgens zet ik de decompressor van Morgan weer op standaard waarde en gaat de avi door TMPG naar MPEG2 weer met top field first. Ik ben nu eindelijk van alle interlaced trillingen af (op de TV, want op de pc zijn die interlaced nog wel zichtbaar) zien de titels er goed uit en heb ik een mooi egaal beeld. Het is wel geen DV kwaliteit, maar MPEG2 is ook minder dus ik ben tevreden Bedankt voor de support Peter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...