Ga naar inhoud

[idee]"CT! FAQ-Site"


Aanbevolen berichten

Beste mensen. De meeste op dit forum kennen mij als '25061'. Mijn echte naam is Richard. Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding ICT ServiceMedewerker, en loop op dit moment stage bij een systeembeheerder. Sinds 1999 houd ik mijn bezig met videobewerkingen, en ben sindsdien niet meer weg te slaan bij alles wat hier maar mee te maken heeft. Daarnaast ben ik al sinds mijn 5e een enorme FilmFreak (wat als maar erger en erger wordt :wink: ) Oke! Genoeg even over mijzelf (wordt te vervelend enzo --> ik weet het :cry: ) Waarvoor ik deze post heb geschreven is alsvolgt: Ik ben al een geruime tijd bezig met het schrijven van guides. Guides voor verschillende handelingen omtrent videobewerking. Opeens schoot deze week een idee binnen, om hiervoor een bijpassende site te maken. En, omdat ik CT! hier ook graag bij wil betrekken, dacht ik van: "Waarvoor geen uitgebreide FAQ-pagina" maken, met alles erop en eraan omtrent videobewerkingen!!!" Alleen ja, dit zou een flinke klus worden om zo in m'n eentje te klaren. Vandaar deze post. Ik heb hier nu zo'n beetje in het kort mee aangegeven wat mijn plan is. En nu wou ik dus aan de fanatiekelingen onder ons vragen of jullie misschien mee zouden willen helpen aan deze "CT! FAQ-site". Ik heb in ieder geval al gezelschap gekregen van forum poster "Johnny321". Laat hier onder even met een reply weten wat jullie hier van denken, en of jullie misschien mee zouden willen doen.. Eventuele ideeen zijn natuurlijk welkom!!! Alvast bedankt voor het lezen van deze post. En hopelijk komen er veel aanhangers :wink: grtz, Richard FilmFreak 2004!!! "25061" 8)
Link naar reactie
Ik heb contact gehad met een van de moderators, en die ziet het niet zitten om dus dit 'nieuwe plan' door te voeren --> althans, het gedeelte om het als vervanging te zien van het huidige FAQ (deze FAQ is namelijk een beetje te simpel, veel nieuws komt er niet in, en functioneel zoeken is er ook niet bij). Vandaar dat ik dus het idee had om er gewoon mee door te gaan, alleen dan in de vorm van een site.. Een uitgebreidere FAQ dus zegmaar. Ik wou deze dus samen laten werken met het forum van CT!.nl, maar nu is het dus zo dat het een opzichzelfstaande site zal worden. Wat betreft jou vraag: Er wordt zoveel mogelijk behandeld (kijk maar naar www.dvd.box.sk of www.dvdrhelp.com). Dit is eigenlijk een 'beetje' het idee. (kleiner dus wel :wink: ) Johnny321 heeft alsnog zijn medewerking toegezegd, en het zou natuurlijk super zijn als er meerdere volgen. Bij meerdere reacties zullen de planningen volgen :wink: grtz, Richard '25061'
Link naar reactie
Het idee om een faq-site te bouwen staat me wel aan, al lijkt het me niet de bedoeling om deze echt als een vervanging van de huidige faq te zien. Het is echter wel mogelijk om een site te gebruiken om meer informatie te verstrekken. Hier heb ik wel enkele vragen over. [list:defebe42e1] [*:defebe42e1] Zal op de site ook worden ingegaan op vragen die vaak op het forum gesteld worden? [*:defebe42e1] Is de inhoud van de site niet in de huidige faq te plaatsen? [/list:u:defebe42e1] Indien het project een op zichzelf staande site zal worden: [list:defebe42e1] [*:defebe42e1] Wordt het niet een van de vele sites over dit onderwerp? [*:defebe42e1] Wat voor meerwaarde heeft de site dan t.o.v. andere pagina's op het internet? [/list:u:defebe42e1] Zeker op het punt van een zoekfunctie is inderdaad veel verbetering mogelijk, op dit moment is de functie ongeveer beperkt tot [i:defebe42e1]ctrl + F[/i:defebe42e1]. Dit komt doordat html niet gebruikt kan worden, en er, naar mijn weten, geen phpBB functie bestaat om ankers aan te maken. (<a name='' ''>). Het idee om een (al dan niet losstaande) site te maken staat mij in ieder geval wel aan, en ik zal er best aan mee willen werken, al kan ik er op dit moment niet echt veel tijd in steken. Zodra je wat meer details of uitwerkingen van het idee hebt hoor ik het graag. [size=9:defebe42e1]Topic 'gepromoveerd'[/size:defebe42e1]
Link naar reactie
[quote:bad7f75bcf="E gozeling"]Het idee om een faq-site te bouwen staat me wel aan, al lijkt het me niet de bedoeling om deze echt als een vervanging van de huidige faq te zien. Het is echter wel mogelijk om een site te gebruiken om meer informatie te verstrekken. Hier heb ik wel enkele vragen over. [list:bad7f75bcf] [*:bad7f75bcf] Zal op de site ook worden ingegaan op vragen die vaak op het forum gesteld worden? [*:bad7f75bcf] Is de inhoud van de site niet in de huidige faq te plaatsen? [/list:u:bad7f75bcf] [/quote:bad7f75bcf] 1. Yep, daarvoor is het wel bedoeld, en om bij zulke vragen door te kunnen verwijzen naar die site 2. In theorie kan het, maar dan krijg je zo'n hele lange FAQ, onoverzichtelijk, en er is weinig aan te doen. Bewerken is moeilijker. Een aparte site is voor mij (als webmaster zijnde) makkelijker te bewerken, en overzichtelijker te ordenen [quote:bad7f75bcf="E gozeling"] Indien het project een op zichzelf staande site zal worden: [list:bad7f75bcf] [*:bad7f75bcf] Wordt het niet een van de vele sites over dit onderwerp? [*:bad7f75bcf] Wat voor meerwaarde heeft de site dan t.o.v. andere pagina's op het internet? [/list:u:bad7f75bcf] [/quote:bad7f75bcf] 1. Uiteraard zijn er meer sites over het onderwerp, maar we proberen een zo compleet mogelijk beeld te geven, en het is Nederlandstalig. Daarvan zijn er nog niet zo veel [quote:bad7f75bcf="E gozeling"] Zeker op het punt van een zoekfunctie is inderdaad veel verbetering mogelijk, op dit moment is de functie ongeveer beperkt tot [i:bad7f75bcf]ctrl + F[/i:bad7f75bcf]. Dit komt doordat html niet gebruikt kan worden, en er, naar mijn weten, geen phpBB functie bestaat om ankers aan te maken. (<a name='' ''>). [/quote:bad7f75bcf] Zoiets kan in phpBB idd niet, alleen de algemene handleiding is beetje te ordenen in phpBB [quote:bad7f75bcf="E gozeling"] Het idee om een (al dan niet losstaande) site te maken staat mij in ieder geval wel aan, en ik zal er best aan mee willen werken, al kan ik er op dit moment niet echt veel tijd in steken. Zodra je wat meer details of uitwerkingen van het idee hebt hoor ik het graag. [size=9:bad7f75bcf]Topic 'gepromoveerd'[/size:bad7f75bcf][/quote:bad7f75bcf]Alvast bedankt voor je medewerking.
Link naar reactie
Nu ik ook nog even :P Als eerste toch top van E Gozeling om er een sticky van te maken. Het was in eerste instantie zo dat ik een siteje wou opzetten om mn zelf geschreven guides omtrent videobewerking op te plaatsen. Aangezien ik hier nogal veel kom, en zie dat veel mensen toch nog teveel dezelfde vragen hebben. Wou ik de guides ook beschikbaar stellen voor CT!. Alleen --> plaatjes <-- Het forum kan dit niet aan. Dat weet ik bij voorbaat al. Daarnaast zou het zowieso handiger zijn om het op een site te doen, want hier zijn veel meer frutsels voor te verzinnen als in een topic in een forum. Natuurlijk zijn er al zat soort sites die over dit geheel gaan. Alleen ik ben er geen een tegengekomen die echt alles omtrent videobewerking behandeld. Mijn plan is nog niet helemaal definitief --> en losstaand hoeft het natuurlijk niet te worden. 't Is alleen zo, dat als CT! en de site niet samenwerken, dat de site een op zich zelf staande site wordt. Dan maak ik m gewoon zo grootsschalig als maar mogelijk is. Hoe dan ook is het een enorme klus die te klaren valt, en vandaar dat ik dus zegmaar de hulp wou inroepen van de fanatiekelingen die mee zouden willen werken. Ben daarom dus ook blij dat Johnny321 al gelijk toezei, en ik zou het al supergaaf vinden als jij (E gozeling) dus ook mee zou willen doen. Al is het om maar af en toe iets te schrijven/updaten, of iets anders te doen wat mogelijk. Dit plan circuleert al een geruim aantal weken door mn hoofd eigenlijk, en ben achter de schermen al bezig geweest met wat guides, en aan het design van de site --> [quote:6f4c39d132="Johnny321"]als webmaster zijnde[/quote:6f4c39d132] Ik zou alleen toch even moeten vertellen, aangezien ik nog niet echt veel over de verdelingen heb vermeld (beetje dom van mezelf eigenlijk :oops: ), dat ik toch liever zelf webmaster ben van de site. Uiteraard komen er wel Mede-Admins (zoals standaard gebeurd bij grotere sites). Dit eigenlijk omdat ik de site als een plan van mezelf beschouw --> en wil niet (zoals mij al eerder is gebeurd) dat wanneer er een ruzie ontstaat, dat de site mij wordt 'afgenomen' zegmaar :cry: (hopelijk hebben jullie hier begrip bij). De site zou dus allerlei verschillende onderdelen moeten gaan bevatten: -Guides (De guides!) -Tools (Download pagina met tooltjes op gebied van videobewerking) -Q&A (Question & Answer -> spreekt voor zich) -Forum (CT! link of dus een geheel nieuwe) -Special (Iedere maand een special over iets) -Welk programma? (Volg de vragen om de juiste guide en het goed programma te vinden, zodat je in 1x aan de slag kan) Dit zijn dus maar een stel voorbeelden. grtz, Richard '25061'
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Top-idee, vooral de nog niet bestaande link tussen de site en het forum. Ik kan me zo voorstellen dat het behoorlijk handig kan zijn om bij vragen op dit forum direct doorverwezen te kunnen worden naar het antwoord of de guide op jouw site. Maar in welke hoek van videobewerking zoek je het? Ik wil wel helpen, maar ben geen ster in alle disciplines van de wereld die videobewerking heet.:)
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...