Ga naar inhoud

enkele vragen over het maken van een dvd


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer een dvd in elkaar te knutselen van gecapturede filmpjes. Deze zijn met "IMX with VCD" gecaptured. Omdat dit programma erg beperkt is bewerking, bewerk ik ze met "Movie Maker 2". MM2 kan echter niet met het bestandsformaat overweg (terwijl het wel mpg1 is) dus converteer ik ze met "MPEG4 direct maker" naar avi. Dan bewerk ik ze in MM2 en sla ze op als dv-avi (omdat dit schijnbaar de enige niet WMV optie van opslaan is) . Deze converteer ik weer met "TMPGenc". naar mpeg2. Als laatste maak ik er in "DVD-lab" een dvd van. Een nogal omslachtige manier. Na het converteren naar mpeg2 staat het beeld onderste boven, antwoord hierop vond ik in de faq. Ook krijg ik regelmatig een grijsbeeld ipv een film te zien als ik de mpeg2 wil afspelen in WMP, net als of er geen codec voor handen is. Na het rebooten van mijn systeem doen ze het wel weer. "WIN-dvd 4" wil helemaal niet beginnen aan deze mpeg2 bestanden. Is er een makkelijkere manier? Of wat doe ik fout?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...