Ga naar inhoud

Standaard app kiezen Windows 10 lukt niet?


Hdektep

Aanbevolen berichten

Voor mijn foto's en andere afbeeldingen gebruik ik altijd IrfanView. Sinds mijn update naar Windows 10 lukt het mij niet om dit programma als standaard programma in te stellen. Bij Instellingen --> Standaard-apps kiezen - Fotoviewer krijg ik het reeds op mijn PC aanwezige IrfanView niet te zien. Een app in de Windows Store zoeken is geen optie - ook daar komt IrfanView niet voor. Nog vreemder is het dat ik op mijn laptop met Windows 10 hier totaal geen probleem had. Daar kwam IrfanView wel in de keuze lijst voor. Ik heb IrfanView al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd vervolgens opnieuw opgestart - echter geen resultaat. Wie weet raad?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ga naar de verkenner en start deze op. Zoek in de juiste drive en map een bestand dat je wilt laten zien met irfanview. Bijvoorbeeld mijnfoto.jpg. Klik nu met de rechtermuis op het bestand. Kies uit het popup menu: openen met > Je ziet nu daarnaast de app zie Windows heeft geselecteerd. Onderaan zie je: Kies een andere app. Klik hierop. Zoek nu in C: de map Program Files (x86) en zoek daarin naar de map: Irfanview. Dubbelklik op de map en selecteer i_view32.exe. Succes
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...